ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_571_OBSAH_ČTVERCE Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU ČTVERCE.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obvod a obsah mnohoúhelníků
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
desetiminutovka = = = = min= . h .min 425s = . min ..s
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Výukový materiál pro 9.ročník
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Pythagorova věta v rovině
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_575_KONSTRUKCE_ČTVERCE_A_OBDÉLNÍKU Téma: OPAKOVÁNÍ KONSTRUKCE ČTVERCE A OBDÉLNÍKU Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21. 2975

Anotace: Prezentace je určena žákům 4. ročníku. Žáci si zopakují konstrukci čtverce pomocí pravítka s ryskou a konstrukci obdélníku pomocí kružítka. Prakticky si tyto konstrukce vyzkouší při vlastním rýsování čtverce a obdélníku. Klíčová slova: čtverec, obdélník, konstrukce

Konstrukce čtverce a obdélníku

Konstrukce čtverce Abcd pomocí trojúhelníkového pravítka s ryskou ( a = 5 cm) 1. Narýsujeme přímku a vyznačíme bod A 2. Odměříme 5 cm pomocí pravítka a vyznačíme bod B

3. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsujeme kolmici procházející bodem A 4. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsujeme kolmici procházející bodem B

5. Na kolmici procházející bodem A naměříme 5 cm pomocí pravítka a vyznačíme bod D 6. Na kolmici procházející bodem B naměříme 5 cm pomocí pravítka a vyznačíme bod C

7. Pomocí pravítka spojíme nově vzniklé body C,D. Vznikne čtverec ABCD

Konstrukce obdélníku pomocí kružítka

Narýsuj obdélník ABCD ( a = 7 cm, b = 4 cm) 1. Narýsujeme přímku – vyznačíme bod A 2. Pomocí kružítka narýsujeme bod B (k, se středem v bodě A, r = 7cm)

3. Pomocí pravítka narýsujeme přímku procházející bodem A 3. Pomocí pravítka narýsujeme přímku procházející bodem A. Na této přímce vyznačíme bod D pomocí kružítka (k, se středem v bodě A, r=4cm). 4. Pomocí kružítka narýsujeme bod C. Opíšeme kružnici se středem v bodě B (r=4cm), z bodu D opíšeme kružnici (r=7cm).

4. Vznikne bod C, pomocí pravítka spojíme bod C s body D a B

1. Narýsuj čtverec CDEF pomocí pravítka. Strana čtverce měří 6 cm 1. Narýsuj čtverec CDEF pomocí pravítka. Strana čtverce měří 6 cm. Spočítej obvod a obsah tohoto čtverce. 2. Narýsuj obdélník KLMN pomocí kružítka (k=8 cm, l=5cm). Vypočítej obvod a obsah tohoto obdélníku.

Použité zdroje: Microsoft Office 2010