Huffingtonpost Diving reflex Mgr. Jan Horáček Mgr. Michaela Kutálková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Obecná charakteristika krve jako tekuté tkáně. Funkce krve.
Krevní oběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Oběhová soustava Adam Klimeš.
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
Nervová soustava.
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Tělní tekutiny a oběhová soustava obratlovců
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ÚVOD SYSTÉM BEZČELISTNATCI-KRUHOÚSTÍ ČELISTNATCI
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Kostra.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Cévní soustava.
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
Nervová soustava a smyslové orgány
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vnitřní a vnější stavba těl savců
Řízení organismu Filip Bordovský.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM
Poměr VENTILACE – PERFUZE,
Lidské tělo Prvouka 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.03 – Lidské tělo
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Mechanismy a regulace meziorgánové distribuce srdečního výdeje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jaký je naše tělo Kontrola
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
Oběhová soustava a krev
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obratlovci - vylučovací soustava
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Prvouka – 2.ročník „Člověk – Naše tělo“
Renální ischémie (Goldblattův pokus)
OBĚHOVÁ SOUSTAVA II SRDCE, SLEZINA, BRZLÍK. STAVBA SRDCE.
Plíce: Michaela Sáblíková.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Nervové obvody, reflex. Nervový systém Mozek člověka je pravděpodobně nejkomplikovanější struktura na Zemi 1cm 3 mozkové tkáně obsahuje přes 50 miliónů.
VY_52_INOVACE_12_01_ oběhová soustava
Obratlovci Pětilístek: páteř
Lidské tělo - kostra.
Patofyziologie na JIP.
LIDSKÉ TĚLO jako celek Název: VY_32_INOVACE_20_Lidske_telo_jako_celek
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Anotace Ročník 8. Druh materiálu Prezentace Pomůcky Cíl (inovace)
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoologie bezobratlých a obratlovců
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Interakce srdce a plic, plicní oběh
Transkript prezentace:

Huffingtonpost Diving reflex Mgr. Jan Horáček Mgr. Michaela Kutálková

Klinicky užíván pro léčbu supraventrikulární tachykardie Reflex vyskytující se u všech obratlovců, zabezpečující optimalizaci respirace, což umožňuje vydržet delší dobu pod vodou. Vyskytuje se nejvíce u vodních savců, ale v omezené míře i u všech pozemských savců I u některých ptáků (tučňáci) U lidí nejsilnější prvních 6 měsíců život Spouštěčem jsou senzory na obličeji (n. V) a zadržení dechu (efektorem n. X) Vede k bradykardii o 10-25% (u tuleňů ale i mnohem více) Jako odpověď na ↓pO2 a ↑pCO2 kontrakce sleziny (vyplaví červené krvinky) Periferní vazokonstrikce (lidské tělo má ve svalech jen 12% O2, vodní savci 25-30%) Blood shift. Periferní vasokonstrikce vedoucí k nižší perfuzi hypoxi-tolerantních orgánů (svaly, kůže a vnitřní orgány) ke zachování perfuze hypoxi-netolerantních orgánů (srdce, plíce, mozek). Periferní vazokonstrikce vede ke zvýšení tlaku krve, který je kompenzován právě bradykardií (akcentována studenou vodou.) Klinicky užíván pro léčbu supraventrikulární tachykardie

Děkuji za pozornost