Autor: Mgr. Jana Pavlůsková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v trojúhelníku Vlastnosti úhlů v trojúhelníku
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Rozdělení úhlů podle velikosti
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Rovinné útvary.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
2_Rozdělení úhlů podle polohy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor výukového materiálu:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Trojúhelníky - základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dvourozměrné geometrické útvary
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vzájemná poloha tří rovin
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Dvourozměrné geometrické útvary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a v prostoru Téma: Trojúhelník Anotace: Prezentace zavádí pojem vnější úhly trojúhelníku a nabízí využití jejich vlastností při výpočtech.

Vnější úhly trojúhelníku

Už víme, co jsou vnitřní úhly trojúhelníku.

Jsou tři a součet jejich velikostí je 180°. Už víme, co jsou vnitřní úhly trojúhelníku. Jsou tři a součet jejich velikostí je 180°.

Budeme předpokládat, že strany trojúhelníku jsou prodlouženy v přímky.

Vnější úhel je úhel vedlejší k vnitřnímu úhlu.

Ke každému vnitřnímu úhlu patří dva vnější úhly, které jsou navzájem vrcholové.

Ke každému vnitřnímu úhlu patří dva vnější úhly, které jsou navzájem vrcholové.

Trojúhelník má tedy celkem šest vnějších úhlů.

=> α1 = β + γ Platí tyto vztahy: α1 = α2 α + α1 = 180° α + α2 = 180° α1 = 180° - α β + γ = 180° - α => α1 = β + γ

Příklad Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku.

Příklad Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku.

Příklad Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku. 138° 42° 138°

Příklad Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku. 78° 138° 42° 138°

Příklad 78° Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku. 105° 105° 78° 138° 42° 138°

Procvičování Vypočítejte velikosti všech vnitřních a vnějších úhlů trojúhelníku: α1 = 95°; γ = 50° b) β2 = 154°; γ1 = 90°