Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_16_AZ kvíz vylučovací soustava.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_04_Les_houby Téma: Ekosystémy.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Houby, VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_09_PRIRODOPIS_GENETICKA_ONEMOCNENI.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál : AZ.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Houby – fungi 3 Houby vřeckovýtrusné.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
VŘECKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_06_23.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Matematika + opakování a upevňování učiva
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1. 1.
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_20_PRIRODOPIS_AZ_KVIZ_OPAKOVANI_6_ROCNIK Téma: buňka, genetika, plísně, kvasinky, lišejníky, houby Název sady: Přírodopis Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace Cílová skupina: žáci 6. ročníku praktické školy Inovace: interaktivní způsob výuky Druh pracovního materiálu: hra Pomůcky: ITC Hra AZ kvíz slouží k souhrnnému opakování látky 6.ročníku praktické školy. Žáci se rozdělí do dvou skupin. Skupin se v každém kole pravidelně střídají ve volbě otázek. Vítězem se stává ten, komu se dříve podaří propojit tři strany hracího pole správnými odpověďmi. Nezná-li skupina správnou odpověď, může otázku zodpovědět soupeř. Tuto otázku však přijmout nemusí a může zvolit jiné políčko, popřípadě náhradní otázku za toto políčko. Učitel kontroluje správnost odpovědí. U otázek s odpovědí ANO-NE si žáci ověří správnost kliknutím na příslušné políčko. Po zodpovězení otázky kliknou žáci na vratnou šipku, která je vrátí do základní tabulky. Po správném zodpovězení otázky, kliknou v malé pyramidě svého družstva na políčko s vyhraným číslem. Poté se políčko objeví ve velké pyramidě.

1 1 2 3 2 3 4 5 6 4 5 6 7 8 9 10 7 8 9 10 11 12 13 14 15 11 12 13 14 15 1 16 17 18 19 20 21 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 22 23 24 25 26 27 28 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17 18 19 20 21 16 22 23 24 25 26 27 28

Políčko 1 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jak se nazývá rozmnožování kvasinek a) rašení b) rozpuk c) kvetení d) pučení Otázka 2 Virus který způsobuje nemoc AIDS se nazývá HIV. ANO NE ZPĚT

Políčko 2 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jakou rostlinu používal pan Johan Gregor Mendel při zkoumání genetiky? Otázka 2 Vyrábí se z kvasinek antibiotika? ANO NE ZPĚT

Políčko 3 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jak se nazývá zelená organela v rostlinné buňce? a) jádro b) membrána c) buněčná stěna d) chloroplast Otázka 2 Může žít a plně fungovat buňka bez jádra? ANO NE ZPĚT

Políčko 4 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Co je to třeň? Používají se kvasinky při výrobě alkoholu? ANO NE ZPĚT

Políčko 5 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Čím se živí kvasinky? Objevil pan Fleming antibiotika? ANO NE ZPĚT

Políčko 6 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Která z následujících organel chybí v buňce živočichů? a) jádro b) membrána c) buněčná tekutina d) chloroplast Otázka 2 Porostou řasy na suchém a slunečném místě? ANO NE ZPĚT

Políčko 7 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jaké 2 barvy nerozezná barvoslepý člověk? a) modrou a žlutou b) červenou a zelenou c) fialovou a růžovou d) hnědou a žlutou Otázka 2 Můžeme jíst plesnivé potraviny po odkrojení plísně? ANO NE ZPĚT

Políčko 8 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Která houba nepatří mezi následující a proč? Bedla vysoká, žampion ovčí, muchomůrka červená, hlíva ústřičná Otázka 2 Můžu zdědit některou z vlastností po své sestře? ANO NE ZPĚT

Políčko 9 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Co tvoří dohromady řasa s houbou? Je muchomůrka růžovka jedlá? ANO NE ZPĚT

Políčko 10 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Genetická informace, kterou dědíme od rodičů je schovaná v a) MNA b) DNA c) GNA d) PNA Otázka 2 Roste žampion ovčí na louce? ANO NE ZPĚT

Políčko 11 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jak se jmenuje organela ve které vzniká energie ? a) jádro b) vakuola c) mitochondrie d) chloroplast Otázka 2 Dají se virová onemocnění léčit antibiotiky? ANO NE ZPĚT

Políčko 12 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Po kom zdědil Ondra tvar nosu? Patří angína mezi onemocnění způsobené bakteriemi? ANO NE ZPĚT

Políčko 13 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Podle čeho se dělí řasy na 3 skupiny? Otázka 2 Mohou mít houby pochvu? ANO NE ZPĚT

Políčko 14 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jak se nazývá plíseň na obrázku? a) paličkovec b) obrazovec c) štětičkovec d) lepkavec Otázka 2 Je hřib satan jedlý? ANO NE ZPĚT

Políčko 15 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Kvasinky mohou způsobovat nemoci. Řekněte alespoň 3 části těla na kterých se vyskytuje nejčastěji. Otázka 2 Ze spodu na klobouku hub najdeme trubky nebo přepážky. ANO NE ZPĚT

Políčko 16 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Co je to kolonie? Obklopuje buněčná tekutina organely v buňce? ANO NE ZPĚT

Políčko 17 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Vyber dva názvy lišejníků rozsivka, lišejník zeměpisný, šroubatka, dutohlávka sobí, váleč koulivý Otázka 2 Jsou všechny plísně jedovaté? ANO NE ZPĚT

Políčko 18 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Co vzniká v chloroplastu (zelené organele) při fotosyntéze? Otázka 2 Tělo řas se nazývá stélka. ANO NE ZPĚT

Políčko 19 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Strýc Popleta šel na houby, ale ne všechny které sebral jsou jedlé. Které houby je potřeba vyhodit? Otázka 1 Otázka 2 Slouží vakuola v buňce k udržení správného tlaku? ANO NE ZPĚT

Políčko 20 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jakou barvu očí bude mít dítě, když oba rodiče mají modré oči? Otázka 2 Rozmnožují se houby pylem? ANO NE ZPĚT

Políčko 21 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Vyjmenuj 4 jedlé houby. Můžeme zdědit po rodičích chřipku? ANO NE ZPĚT

Políčko 22 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Vyjmenuj, co můžeme zdědit po rodičích. Alespoň 4 věci. Otázka 2 Nachází se DNA ve vakuole? ANO NE ZPĚT

Políčko 23 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Která organela řídí všechny děje v buňce? Otázka 2 Plísním vyhovuje teplé, suché a větrané místo. ANO NE ZPĚT

Políčko 24 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Po kom zdědila dcera tvar obočí? Je řasa součástí lišejníku? ANO NE ZPĚT

Políčko 25 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Přiřaď názvy k částem viru. příchytná vlákna, DNA, hlavička, krček 1 2 3 4 Otázka 2 Patří plísně mezi houby? ANO NE ZPĚT

Políčko 26 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Řekni název alespoň jednoho plísňového sýru. Otázka 2 Patří Dawnův syndrom mezi genetická onemocnění? ANO NE ZPĚT

Políčko 27 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Jakou barvu pleti bude mít dítě černocha a bělošky? (Barvy se nemíchají) Otázka 2 Najdeš chaluhy v rybníce? ANO NE ZPĚT

Políčko 28 Otázka 1 Otázka 2 ZPĚT Řekni alespoň 2 příklady potravin a 1 nápoje, na jejichž výrobu se používají kvasinky. Otázka 2 Patří dutohlávka sobí mezi lišejníky? ANO NE ZPĚT

Řešení d) pučení hrách d) chloroplast Část těla hub (noha) Jednoduchými cukry b) červenou a zelenou Muchomůrka červená

Řešení lišejník b) DNA c) mitochondrie po dědovi podle obsahu barviv (podle barvi) a) paličkovec nohy, pohlavní orgány, ústa, krk, …

Řešení shluk organismů stejného druhu lišejník zeměpisný, dutohlávka sobí kyslík, cukr nejedlé – muchomůrka, choroš také modré muchomůrka růžovka, žampion, hřib pravý, klouzek, křemenáč, kozák, hlíva ústřičná, …

Řešení barvu a tvar očí, vlasů, barvu kůže, povahu, výšku, inteligenci, velikost nohy, … jádro po matce 1 –DNA, 2 – hlavička, 3-krček, 4-příchytná vlákna hermelín, camemmbert, niva, brie, … černou kynuté buchty, knedlíky, koblihy, rohlíky, chléb, víno, pivo,…

Vše citováno [2013-05-17] Buňka - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Plant_cell_structure_no_text-2.svg/649px-Plant_cell_structure_no_text-2.svg.png Kvasinky - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/S_cerevisiae_under_DIC_microscopy.jpg/600px-S_cerevisiae_under_DIC_microscopy.jpg Dawnův syndrom - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Rolf_%28Bobby%29_Brederlow_5160.jpg/645px-Rolf_%28Bobby%29_Brederlow_5160.jpg

Muchomůrka http://upload. wikimedia Muchomůrka http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/Muchom%C5%AFrka_%C4%8Derven%C3%A1.JPG/450px-Muchom%C5%AFrka_%C4%8Derven%C3%A1.JPG Hřib http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/H%C5%99ib_hn%C4%9Bd%C3%BD.jpeg/800px-H%C5%99ib_hn%C4%9Bd%C3%BD.jpeg Křemenáč http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/K%C5%99emen%C3%A1%C4%8D_b%C5%99ezov%C3%BD.JPG/737px-K%C5%99emen%C3%A1%C4%8D_b%C5%99ezov%C3%BD.JPG Choroš http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/48/Choro%C5%A1_na_spadl%C3%A9m_kmeni_stromu.jpg/800px-Choro%C5%A1_na_spadl%C3%A9m_kmeni_stromu.jpg

Pýchavka obecná http://upload. wikimedia Pýchavka obecná http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Single_lycoperdon_perlatum.jpg/462px-Single_lycoperdon_perlatum.jpg Parker, S. : Lidské tělo. Okna do světa, OSVETA 1991