Prostředí k UČENÍ v Začít spolu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Lesní škola a školka Bezinka v Palkovicích Ivana Cviková.
PEDAGOGIKA MONTESSORI Výchovná a vzdělávací koncepce byla rozvíjena od počátku 20. století italskou lékařkou a psycholožkou Marií Montessori nositelkou.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Společenská odpovědnost ve školství
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Problémy a specifika pedagogiky
Organizační formy výuky
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 5
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Praha bezpečně on-line Internetová (Kybernetická) bezpečnost
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Středisko výchovné péče - ALFA
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Model intenzivní podpory
Digitální učební materiál
Martina Jančová Klára Kautská Jana Petrásková Petra Solarová Prylová
Transkript prezentace:

Prostředí k UČENÍ v Začít spolu Věra Krejčová Broumov, 21.9. - 22.9. 2017

Začít spolu V ČR více než … 22 150 80

Metodická záštita a rozvoj programu: organizace Step by Step ČR o.p.s. Začít spolu v ČR Metodická záštita a rozvoj programu: organizace Step by Step ČR o.p.s.

Základní principy programu Komunikace Profesní rozvoj Rodina a komunita Učební prostředí Inkluze, rozmanitost a demokratické hodnoty Výchovné a vzdělávací strategie Hodnocení a plánování výuky

Východiska myšlenky reformní pedagogiky

Pedagogická koncepce Marie Montessori Připravené prostředí => utříděné/ zorganizované prostředí pro učení Dostupnost materiálů- samostatnost, nezávislost Respektování senzitivní fáze Pozorování Individuální přístup a čas

Daltonský plán Helen Parkhurstové podpora aktivní práce žáků centra aktivity samostatnost, zodpovědnost, individualizace, spolupráce penzum úkolů volba: pořadí, úkolu, tempa, místa… učitel v roli poradce

Další východiska… Poznatky o fungování mozku a procesech učení obsažených v dílech Piageta, Vygotského, Eriksona, Gardnera atp. Piagetova teorie kognitivního vývoje dítěte, celostní přístup Vygotsky- zóna nejbližšího vývoje, činnostní učení, sociální interakce Erikson- vývojová psychologie, 8 věků člověka (osm fází psychosociálního vývoje) Gardnerova teorie mnohačetných inteligencí

Gardnerova teorie mnohačetných inteligencí

Podnětné učební prostředí Sociálně vztahové prostředí komunitnost spolupráce komunikace společně stanovená pravidla Materiální prostředí: Centra aktivit – učební koutky v souladu s Gardnerovou teorií mnohačetných inteligencí

Nejčastější centra aktivity MŠ: Ateliér Pokusy a objevy Dílna Domácnost Voda a písek Manipulativa a stolní hry Knihy a písmena Hudba Dramatika Pohyb a relaxace…. ZŠ: Matematika Pokusy a objevy (věda) Čtení Tvořivé psaní Hudba a dramatika Ateliér/dílna Technologie

Centra aktivity v MŠ

Centra aktivity v MŠ

Centra aktivity v ZŠ

Centra aktivity v ZŠ

Centra aktivit - ateliér

Centra aktivit - ateliér

Centra aktivit – kuchyňka

Domácnost - kuchyňka

Domácnost - kuchyňka

Centra aktivit - dílna

Centra aktivit - dílna

Centra aktivit - dílna

Centra aktivity – pokusy a objevy

Centra aktivit – pokusy a objevy

Centra aktivit – pokusy a objevy

= PROSTŘEDÍ PRO UČENÍ (SE) Proč centra aktivity? Uspokojení potřeby bezpečí, struktury Aktivní učení se činností, prožitkem Samostatnost Větší individualizace – možnost volby Podpora rozvoje klíčových kompetencí = PROSTŘEDÍ PRO UČENÍ (SE)

PROSTŘEDÍ PRO UČENÍ (SE) ?????? Jiné PROSTŘEDÍ PRO UČENÍ (SE)

Tradiční/běžné uspořádání třídy MŠ

Tradiční/běžné uspořádání třídy MŠ

Tradiční/běžné uspořádání třídy MŠ

Tradiční uspořádání třídy ZŠ

Tradiční uspořádání třídy ZŠ

DĚKUJI ZA POZORNOST