Název školy: ZŠ Průhonice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Advertisements

FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
KONEC ABSOLUTISMU VE FRANCII
Téma: Velká francouzská
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Struktura středověké společnosti
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Evropa po třicetileté válce
Nástup Habsburků v Čechách 7. ročník.
ZMĚNY V HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.třída.
Všeználek vypravuje o středověku.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Habsburská monarchie za Metternicha
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Hospodářská a zahraniční politika Ludvíka XIV. Mgr. Žaneta Janečková Dějepis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Feudální systém.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Středověk Periodizace a charakteristika
Marie Antoinetta (1755 – 1793) Anna Suchánková.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_23_ČS TEMA: SPOLEČNOST PO TŘICETILETÉ.
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
obchodní střediska - obchodní střediska : New York, Filadelfie, Boston – zavedení kolkové daně ze strany britského impéria – vítězové nad Francií.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Velká francouzská revoluce a napoleonské války Revoluce na konci 18.st. Z obyvatel – občané Změna v uspořádání státu i celé společnosti Zrušeno nevolnictví.
Francie za Ludvíka XIV. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Druh učebního materiálu
Průmyslová revoluce průběh
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_18
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Název školy: ZŠ Průhonice
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Francie za Ludvíka IV.. Francie za Ludvíka IV.
Název školy: ZŠ Průhonice
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Historické počátky středověké Evropy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS
Francie v 1. polovině 17. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Průhonice Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D8_19 Autor: Zdeňka Matoušová Téma: Velká francouzská revoluce – její příčiny Anotace: Prezentace nové látky Očekávaný výstup: žák chápe základní principy, na nichž spočívají zákony a ekonomické vztahy, operuje s obecně užívanými termíny Klíčová slova: hladomor, třetí stav, daně, generální stavy, dvorské úřady

Velká francouzská revoluce Příčiny revoluce

Neúroda v 80. letech Erupce sopky Laki na Islandu trvala 10 měsíců sopečný mrak snížil intenzitu slunečního záření nejchladnější rok za posledních 500 let

Následky erupce neúroda v Evropě sucho v Africe a Indii hladomor

Rozdělení francouzské společnosti 3 stavy: šlechta duchovenstvo měšťanstvo (třetí stav) teoretické právo podílet se na řízení státu 1614 naposledy svolány generální stavy venkovská chudina městská chudina bez práva

šlechta žije z výnosů svých panství – dávky od poddaných příjmy z dvorských úřadů v době války plat královských důstojníků majetkové rozdíly mezi vyšší a nižší šlechtou šlechta neplatí daně

duchovenstvo příjmy z desátků a církevních poplatků majetkové rozdíly mezi vyššími a nižšími duchovními rozdíl v původu – vyšší – z řad šlechty nižší – neurozeného původu neplatí daně

Třetí stav finančníci řemeslníci inteligence – lékaři učitelé právníci měšťané – obchodníci finančníci řemeslníci inteligence – lékaři učitelé právníci Platí daně

rolníci robotují platí desátek platí církevní poplatky platí dávky vrchnosti platí daně státu zůstává jim třetina příjmu

Hospodářská situace od poloviny 17. st. narůstá státní dluh kvůli prohraným válkám a ztrátě zámořských kolonií nákladný život královského dvora – platy dvorských hodnostářů a úředníků kupování věrnosti dvořanů – nesmyslné dvorské úřady

Versailles

Ludvík XVI. a Marie Antoinetta na trůn nastoupil 1774 nespokojené manželství rozptýlení v nákladných dvorských zábavách nenávist Francouzů

Zápis - Francie v 18. st. Společnost – šlechta duchovenstvo měšťanstvo venkovská a městská chudina – platí daně rolníci – robota, poplatky církvi, vrchnosti i státu Hospodářská situace – narůstá státní dluh

Použité prameny http://hvo.wr.usgs.gov/volcanowatch/archive/2008/08_11_26.html http://stevengoddard.wordpress.com/2010/11/04/eruption-of-laki-1783/ http://www.textilforum.cz/historie-a-moda/renesance/ukazky-odevu-ze-soch-fresek-ilustraci-a-reliefu http://www.profimedia.cz/fotografie/9-stoleti-duchovenstvo/0021064188/

Použité prameny http://www.francie24.cz/versailles-42 http://cs.wikipedia.org/wiki/Versailles http://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Antoinette http://milasko.blog.cz/1101/zajimavosti-z-dejin-sexuality-9-doba-ludviku Dějepis 8. V. Válková, SPN Praha 2008