Rozvoj řeči u dítěte z hlediska foneticko-fonologické roviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN – P7
Fonetika Fonologie Japonský fonologický systém
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.12
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Podpůrný metodický seminář zaměřený na předškolní věk I.
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Narušená komunikační schopnost
Diagnostika prevence poradenství.
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Mgr. Michal Oblouk HLÁSKOSLOVÍ.
Zvuková stránka jazyka
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
HLÁSKOSLOVÍ SPISOVNÁ VÝSLOVNOST
Hrátky s abecedou Á, bé, cé, čé, voda teče,
Jak je to dál ? Vypravuj. Princeznička na bále C Č D Ď H CH I J K L M N Ň O P Q R Ř S Š T Ť U V W X Y Z Ž B A E F G poztrácela korále….
Příčiny SPU.
Alternativní a augmentativní komunikace
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
Dyslálie – nejčastější narušení komunikační schopnosti
Číslo v digitálním archivu školy
F ONETIKA 2. Č ESKÁ ABECEDA Abeceda: A, B, C, Č, D, Ď, E, F, G, H, CH, I, J, K, L, M, N, Ň, O, P, Q, R, Ř, S, Š, T, Ť, U, V, W, X, Y, Z, Ž Česká písmena:
Hlasová hygiena Prevence vzniku hlasových vad
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
VÝUKA VÝSLOVNOSTI VE SKUPINÁCH RUSKY MLUVÍCÍCH STUDENTŮ
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Základní škola a mateřská škola Plzeň – Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organizace Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Iva Zemanová Datum vytvoření.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Kapitoly z fonetiky a fonologie českého jazyka Marek Lollok.
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody
dysartrie neurogenně podmíněná narušená komunikační schopnost
LJP Mluvidla 3.část - artikulační ústrojí
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY:ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
SPŘ u dětí s MO přímá je souvislost mezi poruchami hybnosti – porucha centrálního neuronu, v souvislosti s celkovým motorickým vývojem dítěte můžeme již.
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Sada 2 Jazyková výchova ZŠ a MŠ Dešná
Rozdelím si hravo hlásky,
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Autor: Mgr. Ľubica Čambálová
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
-ŠIBENICE- Vyjmenovaná slova po B
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
Zvuková stránka jazyka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Rozvoj řeči u dítěte z hlediska foneticko-fonologické roviny

Jaké je věkové vymezení artikulace hlásek?

1 – 1, 5 roku b, p, m, a, o, u, i, e j, d, t, n, l – artikulační postavení se upravuje po třetím roce, ovlivní vývoj hlásky r

2,5-3,5 roku au, ou, v, f, h, ch, k, g

3,5-4,5 roku bě, pě, mě, vě, ď, ť, ň

4,5 – 5,5 let č, š, ž

Do 6 let c, s, z, r, ř diferenciace č, š, ž, c, s, z

Na co je třeba se zaměřit v MŠ? modulační faktory řeči (tempo, rytmus, dynamika, melodie) dechová a fonační cvičení cvičení fonematické diferenciace artikulační cvičení říkadla, rozpočítadla zpěv