Autor: Mgr.Renata Viktorinová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Advertisements

Co víš o recyklaci?.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Chráníme přírodu Chráněná území.
Chráněná území České republiky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Národní parky v České republice
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autor: Mgr. Ilona Nováková
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
Česká republika Ochrana přírody a krajiny
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
VY_22_ INOVACE_ 03_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NUMBERS Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Člověk A pŘÍRODA Bohumil Bareš
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Třídění odpadů,recyklace
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_15_Chráněná území
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ochrana krajiny a přírody ČR
ŠABLONA 3/2 NÁRODNÍPARKY ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
VY_32_ INOVACE_ 11_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 15_ VLASTIVĚDA 4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_ INOVACE_ 01_ ČESKÝ JAZYK 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
VY_32_ INOVACE_ 15_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 19_ VLASTIVĚDA 4
VY_32_ INOVACE_ 08_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
Transkript prezentace:

Autor: Mgr.Renata Viktorinová VY_32_ INOVACE_ 20_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou OCHRANA PŘÍRODY Autor: Mgr.Renata Viktorinová

OCHRANA PŘÍRODY OVĚŘENÍ VE VÝUCE: 19.12.2011 PŘEDMĚT: Vlastivěda ROČNÍK: 4. KLÍČOVÁ SLOVA: přírodní a kulturní krajina, škodlivé zásahy člověka do přírody, chráněná území, chráněné druhy rostlin a živočichů ANOTACE: DUM seznamuje žáky s rozdělením krajiny podle vlivu člověka. Vede žáky k přemýšlení o škodlivých vlivech činnosti člověka na krajinu. Přibližuje chráněná území naší republiky. Motivuje ke správnému třídění odpadu.

ROZDĚLENÍ KRAJINY PŘÍRODNÍ KULTURNÍ POŠKOZENÁ ZDEVASTOVANÁ krajina s narušenou přírodou krajina se zničenou přírodou využívaná člověkem, zachovalá příroda téměř bez vlivu člověka

Jaký typ krajiny vidíš na obrázku?

Jak člověk přírodu mění? Doplň chybějící samohlásky: N__DM__RN__M V__UŽÍV__NÍM PŘ__RODN__H__ B__H__TSTV__ B__D__VÁN__M VELK__CH M__ST R__ZV__J__M PR__M__SL__ V__ST__VBOU D__PR__VN__CH S__T__ ZV__ŠOV__N__M MN__ŽSTV__ ODP__D__

Najdi na mapě nejpřísněji chráněná přírodní území – NÁRODNÍ PARKY: Znáš chráněná území našeho kraje? Krkonošský NP NP Šumava NP Podyjí NP České Švýcarsko

Jak se máme chovat v chráněných přírodních oblastech? Chováme se podle _____________________ . Pohybujeme se jen po __________________ . Chráněné živočichy nesmíme __________ , __________ ani _____________ . Chráněné rostliny nesmíme ___________ , __________ ani je ______________ . návštěvního řádu vyznačených cestách je rušit trhat přesazovat lovit chytat vyrývat

Rozumíš těmto pravidlům chování v národním parku? Nevstupujte mimo značené cesty. Nerušte nadměrným hlukem. Neodhazujte odpadky. Nesbírejte plané rostliny. Nevjíždějte motorovými vozidly. Nedovolte volné pobíhání psů.

Seznam chráněných druhů v České republice zahrnuje přibližně: 200 druhů rostlin 300 druhů živočichů silně ohrožený kriticky ohrožená silně ohrožená ohrožená silně ohrožený ohrožený kriticky ohrožený

Jak můžeme ochraňovat přírodu my? neubližovat živočichům ani rostlinám neznečišťovat přírodu kolem sebe třídit odpadky

Umíš správně roztřídit tento odpad? PAPÍR SKLO PLAST kelímek od jogurtu skleněná láhev krabice od bot noviny plastové nádobí igelitový sáček zavařovací sklenice starý sešit

OCHRANA PŘÍRODY člověk svou činností mění vzhled krajiny (těžba surovin, výstavba, odpadky…) přírodní krajinu téměř bez vlivu člověka najdeme v chráněných územích Národní parky nutné dodržovat návštěvní řád nejpřísnější ochrana rostlin i živočichů Jak bychom se měli chovat k přírodě? doplň

Použité zdroje: Obrazový materiál čerpaný z otevřené galerie na www - http://office.microsoft.com (Mapa České republiky – MC900349423.WMF) Vlastní fotografie