DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TOWER_20.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_19_VIP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_01_ARTS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TATE_MODERN_12.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_14.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_15.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_BIG_BEN_05.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_16.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Anotace: Anotace Didaktický učební materiál je určen pro žáky 3. ročníku maturitních oborů SOŠ. Slouží k prezentaci poznatků o životě a díle významného.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu World of Art quiz Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_02.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_3_FIG_01_HEALTH.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_11-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_NELSONS_COLUMN_13.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_04_FOOD.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TRAFALGAR_SQUARE_07.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_14_LONDONOLD.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_06.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_13.
Anotace Didaktický učební materiál je slouží k opakování a prověření získaných poznatků o probraných autorech a literárních dílech. Test je určen pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_10_TRADITIONSNEW.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Thomas Jefferson
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Reálie anglicky mluvících zemí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Z
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: William I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_01 Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Literatura anglicky mluvících zemí – The Bard of Avon Ročník 4. ročník Datum tvorby 5. 10. 2012 Anotace Literatura anglicky mluvících zemí, téma anglická literatura – interaktivní prezentace života a díla anglicky píšících autorů spojená s nadstandardním procvičením lexikálních dovedností, povědomí o životě anglicky píšících autorů a porozumění originálnímu textu v ukázce pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokyn Prezentace je určena jako východisko i obohacení výkladu a práce s textem, podpora samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

in the English-speaking countries The Bard of Avon Literature in the English-speaking countries

Task 1: Read the description below and Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. This English playwright and poet is often described (1) ……. the greatest writer in the English language. Born in a small market town in the middle (2) ……. England as the eldest son of a wealthy glove maker and wool merchant in 1564. There he spent his childhood and young days, including the early years of his married life. When he left (3) ……. London at his 24, he stayed there for another 23 years, became rich and famous in the theatrical world. However, he returned to his family and died five years later (4) ……. his birthday as a respected man and author.

Solution to Task 1 – fill in the gaps. ……. ……. ……. This English playwright and poet is often described (1) as the greatest writer in the English language. Born in a small market town in the middle (2) of England as the eldest son of a wealthy glove maker and wool merchant in 1564. There he spent his childhood and young days, including the early years of his married life. When he left (3) for London at his 24, he stayed there for another 23 years, became rich and famous in the theatrical world. However, he returned to his family and died five years later (4) on his birthday as a respected man and author.

Task 2: Read the description below and Task 2: Read the description below and – explain the highlighted phrases. ……. ……. ……. This English playwright and poet is often described as the greatest writer in the English language. Born in a small market town in the middle of England as the eldest son of a wealthy glove maker and wool merchant in 1564. There he spent his childhood and young days, including the early years of his married life. When he left for London at his 24, he stayed there for another 23 years, became rich and famous in the theatrical world. However, he returned to his family and died five years later on his birthday as a respected man and author.

Solution to Task 2 – explain the highlighted phrases. William Shakespeare This English playwright and poet is often described as the greatest writer in the English language. Born in Stratford-upon-Avon as the eldest son of a wealthy glove maker and wool merchant in 1564. There he spent his childhood and young days, including the early years of his married life with Ann Hathaway. When he left for London at his 24, he stayed there for another 23 years, became rich and famous for his work in the Globe Theatre. However, he returned to his family and died five years later on 23 April 1616 as a respected man and author.

Task 3: Read the excerpt below and – give it a title. ……. ……. ……. Wilt thou be gone? It is not yet near day: It was the nightingale, and not the lark, That pierced the fearful hollow of thine ear; Nightly she sings on yond pomegranate-tree: Believe me, love, it was the nightingale. It was the lark, the herald of the morn, No nightingale: look, love, what envious streaks Do lace the severing clouds in yonder east: Night´s candles are burnt out, and jocund day Stands tiptoe on the misty mountain tops, I must be gone and live, or stay and die.

Solution to Task 3 – give the excerpt a title. Romeo and Juliet Wilt thou be gone? It is not yet near day: It was the nightingale, and not the lark, That pierced the fearful hollow of thine ear; Nightly she sings on yond pomegranate-tree: Believe me, love, it was the nightingale. It was the lark, the herald of the morn, No nightingale: look, love, what envious streaks Do lace the severing clouds in yonder east: Night´s candles are burnt out, and jocund day Stands tiptoe on the misty mountain tops, I must be gone and live, or stay and die.

William Shakespeare GIANNIG46; TAYLOR, John; NATIONAL PORTRAIT GALLERY, LONDON. en.wikipedia.org [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shakespeare.jpg

New Globe Theatre, London CHRISO.. en.wikipedia.org [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Globe_theatre_london.jpg

Elisabeth I, c. 1575 AUTOR NEUVEDEN; NATIONAL PORTRAIT GALLERY, LONDON; UŽIVATEL DUROVA. en.wikipedia.org [online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Darnley_stage_3.jpg

Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4 Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedeného lexikálního cvičení – doplňování vhodných výrazů – a cvičení čtení s porozuměním nabízí rozšíření povědomí o osobnostech literatury anglicky mluvících zemí a o různých aspektech historie a kultury v těchto zemích. Především pak poskytuje možnost seznámit se v ukázkách se stylem psaní daného autora. Vybízí též k aktivní práci s textem ve formě překladu do češtiny a porovnání s uměleckým překladem či převedení do dnešní podoby angličtiny. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.

Zdroje: EDITOR CROWTHER, Jonathan. Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, 2003, ISBN 0-19-431332-8. Výňatek na straně 7 a 8: SHAKESPEARE, William. Romeo and Juliet. New York: Bantam Books, 1961 – str. 98, Act III, Scene 5 Obrázek na straně 9: GIANNIG46; TAYLOR, John; NATIONAL PORTRAIT GALLERY, LONDON. en.wikipedia.org [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shakespeare.jpg Licence PD Obrázek na straně 10: CHRISO.. en.wikipedia.org [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Globe_theatre_london.jpg Licence CC - GNU Free Documentation License Obrázek na straně 11: AUTOR NEUVEDEN; NATIONAL PORTRAIT GALLERY, LONDON; UŽIVATEL DUROVA. en.wikipedia.org [online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Darnley_stage_3.jpg