1. Výzva-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 14. a 15. výzva IROP „INFRASTRUKTURA PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ“ Praha.
VÝZVY IROP č. 32 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol č. 33 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol v SVL Ing.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 32. a 33. výzva IROP „INFRASTRUKTURA STŘEDNÍCH ŠKOL A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL“ Praha.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
01  PF02-12 Podprogram na podporu obnovy venkova  PF03-12 Podprogram podpory předprojektové přípravy projektů regenerace brownfields ve ZK  PF04-12.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Výzva č. 46 „ Infrastruktura základních škol“ Výzva č
Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les
Seminář pro žadatele IROP
MAP – Místní akční plán ORP RK
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
Výzva č. 56 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“ Výzva č. 57 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Vazba na Operační programy
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Seminář pro žadatele výzvy č
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Aktuální dotační příležitosti IROP
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
IROP - Integrovaný regionální operační program
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program – IROP
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Informace o vyhlášených výzvách
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Pracovní skupina Předškolní vzdělávání II.
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

1. Výzva-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017 SEMINÁŘ K VÝZVĚ 1. Výzva-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017 Opatření 1. Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení V Říčanech 10.10.2017

Výzva 1-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017 Minimální způsobilé výdaje: 400.000,- Kč Maximální způsobilé výdaje: 5.000.000,- Kč Podíl financování z celkových způsobilých výdajů: - EFRR 95 % - příjemce 5 % spoluúčast Např. 1 projekt ve výši 1 000 000,- CZV - min. 85% CZV na hlavní aktivity = 850 000,- Kč - max. 15% CZV na vedlejší aktivity = 150 000,- Kč V jedné žádosti o podporu nelze kombinovat aktivity „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“, „Infrastruktura základních škol“ a „Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“. Jeden žadatel může předložit více žádostí o podporu. Jeden projekt=jedna aktivita. Cílem je umožnit lepší zapojení rodičů s dětmi předškolního věku na trh práce.

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Oprávnění žadatelé - zařízení péče o děti do 3 let, - školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání, - další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání a péče o děti, - kraje, organizace zřizované kraji, organizace zakládané kraji, obce, organizace zřizované obcemi, - organizace zakládané obcemi, - nestátní neziskové organizace, - církve, - církevní organizace, - organizační složky státu (dále jen „OSS“), - příspěvkové organizace organizačních složek státu (dále jen „PO OSS“). UPOZORNĚNÍ NNO, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství nebo práce s dětmi a mládeží a činnost musí být v zakladatelských dokumentech přesně zapsána. Hlavním účelem jejich činností není vytváření zisku. Dalšími subjekty, podílejícími se na realizaci vzdělávacích aktivit, jsou subjekty, které mají zapsanou vázanou živnost „Péče o dítě do tří let věku v denním režimu“, případně volnou živnost č. 72 „Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“, č. 79 "Poskytování služeb pro rodinu a domácnost“.

UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY AKTIVITY 1. Učebny, výukové prostory, kabinety a další školní pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do učebny (prostor) podpořené z IROP. Další stavební úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb. jsou způsobilým výdajem v hlavní aktivitě a žadatel popisuje potřebnost těchto úprav ve Studii proveditelnosti (příloha č. 4B těchto Pravidel). Pokud je vzdělávací zařízení již bezbariérové a dostupnost výukových prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav rovněž ve Studii proveditelnosti. 2. Povede-li projekt k technickému zhodnocení pronajatého majetku, je nutné, aby možnost provádět technické zhodnocení na cizím majetku byla uvedena v nájemní smlouvě či ve smlouvě o výpůjčce majetku, a to s podmínkou zachování výstupů minimálně po dobu udržitelnosti projektu. Kopie nájemní smlouvy, či smlouvy o výpůjčce, bude doložena jako příloha žádosti o podporu. Technicky lze zhodnocovat pouze majetek vlastněný subjekty, které spadají do oprávněných žadatelů dle textu výzvy ŘO, nebo od fyzických či právnických osob, které mají oprávnění k činnosti související s daným oborem vzdělání a uzavřely se školou smlouvu o obsahu a rozsahu praktického vyučování a podmínkách pro jeho konání. Tuto smlouvu je nutné doložit jako přílohu žádosti.

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Podpora může být poskytnuta na zvýšení kapacity zařízení, které zajišťuje péči, výchovu a vzdělávání dětí ve věku do 3 let a v předškolním věku. mateřské školy podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsané do školského rejstříku, všech zřizovatelů bez rozdílu, včetně mateřských škol určených pro vzdělávání dětí zaměstnanců, dětské skupiny podle zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 127/2015 Sb., služby péče o děti do tří let věku v denním režimu (vázaná živnost) a služby péče o dítě nad tři roky věku (do doby zahájení školní docházky) v režimu mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti (volná živnost, obor činnosti 72) či poskytování služeb pro rodinu a domácnost (volná živnost, obor činnosti 79) podle zákona č. 455/1991 Sb., živnostenský zákon, spolky zajišťující péči o děti do 3 let a předškolní vzdělávání dětí podle občanského zákoníku č.89/2012 Sb., např. lesní školky, mateřská centra, předškolní kluby.

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu (min. 85% CZV) Stavba výstavba nové budovy sloužící pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, související s rozšířením stávající kapacity zařízení, rozšíření stávající budovy sloužící pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, související s rozšířením stávající kapacity zařízení, stavební úpravy stávající budovy pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání nebo jiného objektu pouze z důvodu rozšíření stávající kapacity předškolního vzdělávání či vzniku zcela nového vzdělávacího zařízení, stavební úpravy společných prostor, kmenových učeben a prostor pro spánek dětí v rámci budovy mateřské školy (zapsané do školského rejstříku), stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v rámci projektu rozšíření kapacit (např. zajištění bezbariérového přístupu), budování a modernizace související inženýrské sítě (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby, která je součástí projektu a projektové dokumentace stavby (způsobilým výdajem je přípojka realizovaná i mimo pozemek hlavní stavby, pokud je tato přípojka součástí projektové dokumentace a souvisí s realizovaným projektem). Nákup pozemku (celého, nebo jeho části) určeného pro výstavbu nové stavby, která bude sloužit pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů Nákup stavby (celé nebo její části), která bude sloužit pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání.

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Pořízení vybavení budov, učeben, výukových prostor pořízená alternativních výukových prostor např. jurty, unimobuňky/obytné kontejnery pořízení nábytku vybavení zázemí infrastruktury (vybavení kmenových tříd, prostory pro spánek dětí, společné prostory, zázemí pro personál, šatny, toalety, jídelna) pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami DPH - pokud je žadatel neplátce DPH

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity projektu (max. 15% CZV) pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického zabezpečení vstupu do budovy a mechanického zabezpečení (oplocení), pořízení vnitřních i venkovních herních prvků a hraček, úpravy venkovního prostranství v areálu zařízení péče o děti do 3 let nebo předškolního vzdělávání (zeleň, přístupové cesty v areálu zařízení, úprava a zřizování dětských hřišť, pítka, parkové úpravy, oplocení, pořízení a obnova mobiliáře např. lavičky, herní prvky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení, parkovací místa na pozemku podpořeného zařízení pro předškolní vzdělávání (nejedná se o veřejná parkovací místa), zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), projektová dokumentace stavby, EIA, pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), nákup služeb, které jsou součástí pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení, povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel), DPH – pokud je žadatel neplátce demolice staveb

náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Indikátory Žadatel je povinen vybrat indikátory, které odpovídají zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. 5 01 20 - Počet osob využívající zařízení péče o děti do 3 let 5 00 01 - Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení 5 00 00 - Počet podpořených vzdělávacích zařízení

Infrastruktura předškolního vzdělávání Povinné přílohy 1. Plná moc 2. Zadávací a výběrová řízení 3. Doklady o právní subjektivitě žadatele 4. Výpis z rejstříku trestů 5. Studie proveditelnosti 6. Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu 7. Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 8. Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 9. Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 10. Položkový rozpočet stavby 11. Výpočet čistých jiných peněžních příjmů 12. Čestné prohlášení o skutečném majiteli 13. Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení 14. Stanovisko krajské hygienické stanice ke kapacitě školy Nepovinné přílohy MAS Čestné prohlášení žadatele, že není vyžadováno stavební povolení, ohlášení stavby ani jiné opatření stavebního úřadu Publicita MAS a CLLD - v případě, že žadatel chce pro získání bodů naplnit publicitu MAS a CLLD doloží prohlášení, jakým způsobem tak učiní

Infrastruktura předškolního vzdělávání Příklady projektů 1. Rekonstrukce půdních prostor pro dětskou skupinu V současné době organizace poskytuje službu - hlídání předškolních dětí ve 3. NP budovy. Již delší dobu zaznamenáváme zvýšený zájem, kde nedostačuje okamžitá kapacita 10 dětí. Cílem projektu je rekonstrukce stávajících a dalších půdních prostor pro zřízení dětské skupiny a navýšení okamžité kapacity na 12 dětí +dovybavení prostor lednicí. Celý prostor v 3.NP bude bezbariérový a přístup bude řešen schodolezem 2. Stavební úpravy objektu MŠ + přístavba Předkládaným projektem žadatel řeší nedostatek kapacit pro předškolní vzdělávání v obci a blízkém okolí a neodpovídající kondici objektu MŠ. Je to objekt, který byl původně farou k místní farnosti. Jelikož samotná fara je poměrně malou budovou, byla v minulosti rozšířena MŠ i do původního hospodářského objektu a propojena krčkem. Avšak tato budova byla dříve postavena prohospodářské účely, kvalita stavby tomu odpovídala. Tato část MŠ vykazuje vážné statické poruchy, sedání základových konstrukcí s následnými trhlinami obvodového pláště a vnitřních nosných stěn 3. Stavební úpravy a přístavba MŠ V rámci projektu dojde k provedení stavebních úprav a související přístavby za účelem navýšení kapacity Mateřské školy Jezdkovice, příspěvková organizace, Jezdkovice 51, 747 55 Jezdkovice. Výsledkem projektu bude změna dispozičního využití vnitřních prostor stávající budovy vedoucí k rozšíření kmenové třídy tak, že se navýší kapacita mateřské školy (o 5 dětí) z důvodu využití doposud nevyužívané části budovy pro potřebu školky, a zároveň se mateřská škola stane bezbariérovou.

Infrastruktura základních škol Oprávnění žadatelé - školy a školská zařízení v oblasti základního vzdělávání - další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit - kraje - organizace zřizované nebo zakládané kraji - obce - organizace zřizované nebo zakládané obcemi - nestátní neziskové organizace - církve - církevní organizace - organizační složky státu (dále jen „OSS“) - příspěvkové organizace organizačních složek státu (dále jen „PO OSS“). UPOZORNĚNÍ NNO, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství a činnost musí být v zakladatelských dokumentech přesně zapsána. Hlavním účelem jejich činností není vytváření zisku. Dalšími subjekty, podílejícími se na realizaci vzdělávacích aktivit, jsou subjekty, které mají zapsanou volnou živnost č. 72 „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“. Tato aktivita není určena pro praktické základní školy, speciální základní školy, základní umělecké školy ani pro víceletá gymnázia. Víceletá gymnázia jsou podporována v aktivitě Infrastruktura středních a vyšších odborných škol.

Hlavní zaměření projektu musí vést k: Infrastruktura základních škol Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro základní vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS. Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání. Hlavní zaměření projektu musí vést k: a) zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích: - komunikace v cizích jazycích, - přírodní vědy, - technické a řemeslné obory, - práce s digitálními technologiemi, b) budování bezbariérovosti, c) zajištění vnitřní konektivity a připojení k internetu.

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje pro hlavní aktivitu projektu (max. 85% CZV) Stavba stavby, přístavby, nástavby, stavební úpravy a modernizace budov sloužící základnímu vzdělávání: laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, přípravny, sklady pomůcek, úklidové komory), o odborné kabinety ve vazbě na klíčové kompetence IROP, o školní poradenské pracoviště v budově školy, o chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybudovaných prostor, stavby a stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. zajištění bezbariérového přístupu), budování a modernizace související inženýrské sítě (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby, která je součástí projektu a projektové dokumentace stavby (způsobilým výdajem je přípojka realizovaná i mimo pozemek hlavní stavby, pokud je tato přípojka součástí projektové dokumentace a souvisí s realizovaným projektem), Nákup pozemků a staveb nákup pozemku (celého, nebo jeho části) určeného pro výstavbu nové stavby, která bude sloužit základnímu vzdělávání, cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů, nákup stavby (celé nebo její části), která bude sloužit základnímu vzdělávání.

Infrastruktura základních škol Pořízení vybavení budov a zázemí pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor, kabinetů ve vazbě na klíčové kompetence IROP včetně nezbytného zázemí těchto učeben, nákup výukových pomůcek a technického vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor a kabinetů (přípraven) ve vazbě na klíčové kompetence IROP (např. laboratorní soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení), pořízení nábytku a vybavení poradenských pracovišť v budově školy, pořízení nábytku do nově vybudovaných chodeb, vstupních a spojovacích prostor, vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíčové kompetence IROP, pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, Vnitřní konektivita a připojení k internetu Konektivita školy k veřejnému internetu (WAN) - síťové zařízení WAN-LAN (podrobněji viz příloha č. 7A těchto Pravidel), - bezpečnostní zařízení (podrobněji viz příloha č. 7A těchto Pravidel), - nezbytné vybavení a vedení poslední míle k přípojnému bodu poskytovatele internetu popř. propojení budov školy (rádiový přijímač, anténní zařízení, metalické nebo optické vedení na pozemku a v budovách školy) - nezbytné licence SW a nákup HW související s funkcionalitou síťového nebo bezpečnostního zařízení (podrobněji viz příloha č. 7A těchto Pravidel), nezbytné vybavení pro umístění, instalaci a provoz technologie (podrobněji viz příloha č. 7A těchto Pravidel). Vnitřní konektivita školy (LAN) aktivní prvky, servery, síťové sondy a analyzátory, wifi vysílače, systém centrálního řízení wifi (centrální řadiče), úložiště pro kolektory; SW nezbytný pro provoz infrastruktury (licence OS, přístupové licence), standardní záruka. DPH – pokud je žadatel neplátce

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje pro vedlejší aktivitu projektu (min. 15% CZV) demolice budov v areálu školy, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy (např. elektronické zabezpečení vstupu do budovy), úpravy venkovního prostranství v areálu zařízení ZŠ (zeleň, přístupové cesty v areálu školy/školského zařízení, oplocení, parkové úpravy, pořízení a obnova mobiliáře, např. lavičky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), projektová dokumentace stavby, EIA, pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), nákup služeb, které jsou součástí pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení, povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel), DPH – pokud je žadatel neplátce

Infrastruktura základních škol Indikátory Žadatel je povinen vybrat indikátory, které odpovídají zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole: Výchozí hodnota a datum, ke kterému byla hodnota stanovena (v případě výstupových indikátorů vždy 0). Cílová hodnota, kterou se žadatel v projektu zavazuje dosáhnout a datum, ke kterému ji musí naplnit. 5 00 01 - Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení 5 00 00 - Počet podpořených vzdělávacích zařízení

Infrastruktura základních škol Povinné přílohy 1 Plná moc 2 Zadávací a výběrová řízení 3 Doklady o právní subjektivitě žadatele 4 Výpis z rejstříku trestů 5 Studie proveditelnosti 6 Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu 7 Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 8 Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 9 Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 10 Položkový rozpočet stavby 11 Výpočet čistých jiných peněžních příjmů Čestné prohlášení o skutečném majiteli Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení Nepovinné přílohy MAS Čestné prohlášení žadatele, že není vyžadováno stavební povolení, ohlášení stavby ani jiné opatření stavebního úřadu Publicita MAS a CLLD - v případě, že žadatel chce pro získání bodů naplnit publicitu MAS a CLLD doloží prohlášení, jakým způsobem tak učiní

Infrastruktura základních škol Příklady projektů 1. Kvalitnější vzdělávání v klíčových kompetencích Předmětem projektu jsou stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben ZŠ. Celková modernizace odborných učeben je vedena za účelem zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích. V rámci projektu dojde k vybudování laboratoře, která bude sloužit jako přírodovědná učebna a modernizaci dílen pro polytechnickou výuku. Budou provedeny nezbytné stavební úpravy a pořízeno vybavení. 2. Rozvoj praktických dovedností na ZŠ Předmětem projektu je nákup notebooků a polytechnických stavebnic. Na noteboocích probíhá programování programovatelných stavebnic pro předmět Design a konstruování. V současné době jsou starší stavebnice programovány na stolních PC ve fyzikální laboratoři, což všechny zúčastněné velmi omezuje v jejich práci při programování pro akce, výstavy které probíhají vzdáleně od této učebny. Druhou částí projektu je pořízení a vybavení školní cvičné žákovské kuchyně pro předmět Příprava pokrmů. 3. Modernizace odborných učeben ZŠ Jedná se o modernizace učeben, a to učebny počítačů, učebny cizích jazyků, učebny přírodovědné, stavební úpravy polytechnické učebny (učebna pracovní výchovy - dílny) a vnitřní konektivity ZŠ 4. Modernizace ICT vybavení pro ZŠ Cílem předkládaného projektu je zajištění adekvátní vybavenosti ZŠ moderními ICT technologiemi pro výuku anglického jazyka, výuku informačních a komunikačních technologií a dalších relevantních předmětů, při nichž lze ICT technologie využít. Půjde o pořízení 3 kusů dataprojektorů, 10 kusů notebooků s relevantním příslušenstvím. Díky pořízení uvedeného ICT vybavení dojde k modernizaci našeho současného zastaralého a technicky nevyhovujícího ICT vybavení. 5. Venkovní učebna ZŠ a MŠ Cílem projektu je vybudování venkovní učebny včetně skladů v bezprostřední blízkosti ZŠ a MŠ, která bude sloužit jako odborná učebna pro vzdělávání ve stanovených klíčových kompetencích zejména v oblasti přírodních věd, okrajově také v oblasti komunikace v cizích jazycích a podpoře řemeslné zručnosti žáků dané školy. Projekt je v souladu se specifickými cíli IROP, v souladu s cíli MAP a též v souladu s analýzou potřeb ZŠ a MŠ.

Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Oprávnění žadatelé školy a školská zařízení v oblasti předškolního a základního školství další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit kraje organizace zřizované nebo zakládané kraji obce organizace zřizované nebo zakládané obcemi nestátní neziskové organizace církve církevní organizace organizační složky státu (dále jen „OSS“) příspěvkové organizace organizačních složek státu (dále jen „PO OSS“). UPOZORNĚNÍ NNO, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti práce s dětmi a mládeží, v oblasti školství, nebo v oblasti vzdělávání, školení a osvěty. Činnost musí být v zakladatelských dokumentech přesně zapsána. Hlavním účelem jejich činností není vytváření zisku. Dalšími subjekty, podílejícími se na realizaci vzdělávacích aktivit, jsou subjekty, které mají zapsanou volnou živnost č. 72 „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ a tzv. autorizované osoby podle zákona č. 179/2006 Sb. Podporované aktivity Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. Jedná se o školy a školská zařízení, střediska volného času, domy dětí a mládeže, školní družiny a školní kluby, vzdělávací a školící centra a další subjekty podílející se na realizaci zájmového, neformálního a celoživotního (dalšího) vzdělávání. Projektové žádosti musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo Krajským akčním plánem vzdělávání.

Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Hlavní zaměření projektu musí být ve vazbě na zvýšení nedostatečné kapacity pro zájmové, neformální nebo celoživotní vzdělávání v území. Účelem podporovaných aktivit je zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce. Klíčovými kompetencemi jsou: - komunikace v cizích jazycích, - přírodní vědy, - technické a řemeslné obory, - práce s digitálními technologiemi. Vazby na tyto oblasti a obory popíše žadatel ve studii proveditelnosti a uvede citace vzdělávacího programu zařízení, které je předmětem projektu.

Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje pro hlavní aktivitu projektu (max. 85% CZV) Stavba přístavby, nástavby, stavební úpravy a modernizace budov sloužící pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, přípravny, sklady pomůcek, úklidové komory), zázemí pro vzdělávací personál, chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybudovaných prostor, stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. zajištění bezbariérového přístupu). Nákup pozemků a staveb nákup pozemku (celého, nebo jeho části), který bude sloužit pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání, cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů projektu, nákup stavby (celé nebo její části), která bude sloužit pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. Pořízení vybavení budov, učeben, výukových prostor pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, a zázemí pro vzdělávací personál ve vazbě na klíčové kompetence IROP včetně nezbytného zázemí těchto učeben, nákup výukových pomůcek a technického vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor a kabinetů (přípraven) ve vazbě na klíčové kompetence IROP (např. laboratorní soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení), pořízení nábytku do nově vybudovaných chodeb, vstupních a spojovacích prostor, vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíčové kompetence IROP, pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. DPH – pokud je žadatel neplátce

Způsobilé výdaje pro vedlejší aktivitu projektu (min. 15% CZV) Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje pro vedlejší aktivitu projektu (min. 15% CZV) demolice budov v areálu zařízení, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu, úpravy venkovního prostranství v areálu vzdělávacího zařízení (zeleň, přístupové cesty v areálu, oplocení, parkové úpravy, pořízení a obnova mobiliáře, např. lavičky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), projektová dokumentace stavby, EIA, pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), nákup služeb, které jsou součástí pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení, povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel), DPH – pokud je žadatel neplátce

5 00 00 - Počet podpořených vzdělávacích zařízení Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Indikátory Žadatel je povinen vybrat indikátory, které odpovídají zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole: Výchozí hodnota a datum, ke kterému byla hodnota stanovena (v případě výstupových indikátorů vždy 0). Cílová hodnota, kterou se žadatel v projektu zavazuje dosáhnout a datum, ke kterému ji musí naplnit. 5 00 01 - Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení 5 00 00 - Počet podpořených vzdělávacích zařízení

Kde podat projekt do výzvy MAS https://mseu.mssf.cz/ Registrace je na jméno – každý subjekt (člověk) musí mít vlastní přihlašovací údaje Potřebujete: - MOBIL (kód platný 10 minut) a E-mail (potvrzení registrace)   Pro žádost dále potřebujete: Elektronický podpis uložený v počítači a program TescoSW Elevated Trust Tool jméno: vygeneruje se jako zkratka vašeho jména a příjmení (dostanete e-mailem) heslo: zadáváte vy, dlouhé 8-12 znaků, musí být alespoň 1 velké písmeno a číslice  Po přihlášení: PROFIL UŽIVATELE: - zadejte kontaktní údaje DEPEŠE – důležitá záložka: - veškerá komunikace o žádosti - otázky a odpovědi (na) administrátora

https://mseu.mssf.cz/ Přihlásit se

Nyní jste Žadatel – založte novou žádost

Vyberete správnou výzvu 06. Integrovaný regionální operační program

Vyberete správnou podvýzvu IROP č. 69 (CLLD)

Vyplníte žluté kolonky – lze později opravit

Výběr podvýzvy – MAS Říčansko

Vyberete: 2.výzva MAS Říčansko –Školství a vzdělávání 2017

Potvrdíte výběr

Opět potvrdíte

Popis projektu – žluté kolonky

Kontrola údajů v žádosti

Odkaz na výzvu http://mas.ricansko.eu/irop/vyzvy-mas/skolstvi-a-vzdelavani/ Přílohy výzvy 1 školství 2017 Obecná pravidla pro žadatele a příjemce, Osnova studie proveditelnosti – Infrastruktura pro další vzdělávání, Osnova studie proveditelnosti – Infrastruktura pro předškolní vzdělávání, Osnova studie proveditelnosti – Infrastruktura ZŠ, Postup pro podání žádosti v MS2014+ Specifická pravidla pro žadatele a příjemce Standard konektivity ZŠ Metodický pokyn veřejné zakázky 2014-2020 Nepovinná příloha MAS_Prohlášení_povinná publicita MAS a CLLD Nepovinná příloha MAS_Čestné prohlášení žadatele

SEMINÁŘ K VÝZVĚ 10.10.2017 Děkujeme za pozornost