Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Advertisements

Zaokrouhlování čísel Zaokrouhlování je způsob zjednodušování nehezkých čísel na hezké. Například číslo 98 můžete zaokrouhlit na supr trupr číslo 100 
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
9..
zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace
DESETINNÁ ČÍSLA Zaokrouhlování.
AUTOR: Martina Dostálová
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
2..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Zaokrouhlování desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_12_Zaokrouhlování.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Zaokrouhlování desetinných čísel
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Zaokrouhlování desetinných čísel

Zaokrouhlování desetinných čísel

Zaokrouhlování na desetiny Zaokrouhlit číslo na desetiny znamená: vynechat všechny číslice za místem desetin číslo na místě desetin ponechat beze změny, pokud na místě setin byla některá z číslic 0, 1, 2, 3, 4 (zaokrouhlování dolů) číslici na místě desetin zvýšit o 1, pokud na místě setin byla některá z číslic 5, 6, 7, 8, 9 (zaokrouhlování nahoru) Př.: zaokrouhlete na desetiny : 512,61 = zaokrouhlíme dolů vynecháme 512,61 = 512,61 = 512,6 512,66 = zaokrouhlíme nahoru 512,66 = vynecháme 512,66 = 512,7

Zaokrouhlování na setiny Zaokrouhlit číslo na setiny znamená: vynechat všechny číslice za místem setin číslo na místě setin ponechat beze změny, pokud na místě tisícin byla některá z číslic 0, 1, 2, 3, 4 (zaokrouhlování dolů) číslici na místě setin zvýšit o 1, pokud na místě tisícin byla některá z číslic 5, 6, 7, 8, 9 (zaokrouhlování nahoru) Př.: zaokrouhlete na setiny : 512,361 5 = zaokrouhlíme dolů 512,361 5 = vynecháme 512,361 5 = 512,36 512,368 5 = zaokrouhlíme nahoru 512,368 5 = vynecháme 512,368 5 = 512,37

Zaokrouhlování na tisíciny Zaokrouhlit číslo na tisíciny znamená: vynechat všechny číslice za místem tisícin číslo na místě tisícin ponechat beze změny, pokud na místě desetitisícin byla některá z číslic 0, 1, 2, 3, 4 (zaokrouhlování dolů) číslici na místě tisícin zvýšit o 1, pokud na místě desetitisícin byla některá z číslic 5, 6, 7, 8, 9 (zaokrouhlování nahoru) Př.: zaokrouhlete na tisíciny : 2,936 27 = zaokrouhlíme dolů vynecháme 2,936 27 = 2,936 27 = 2,936 2,936 97 = zaokrouhlíme nahoru 2,936 97 = vynecháme 2,936 97 = 2,937

Zaokrouhlování desetinného čísla na místo daného řádu Zaokrouhlit desetinné číslo na místo daného řádu znamená: vynechat všechny číslice za místem daného řádu (vpravo) číslo na místě daného řádu ponechat beze změny, pokud na následujícím místě vpravo byla některá z číslic 0, 1, 2, 3, 4 (zaokrouhlování dolů) číslici na místě daného řádu zvýšit o 1, pokud na následujícím místě vpravo byla některá z číslic 5, 6, 7, 8, 9 (zaokrouhlování nahoru) Př.: zaokrouhlete na stotisíciny: 6,105 335 12 = zaokrouhlíme nahoru 6,105 335 12 = vynecháme 6,105 335 12 = 6,105 34

Co jsme se dozvěděli? Jakým způsobem se zaokrouhlují desetinná čísla na: desetiny setiny tisíciny místo daného řádu (obecně jakékoliv)

Závěrečné opakování Následující test se skládá ze 7 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Pro zaokrouhlení na desetiny platí: 13,589 = 13,59 13,589 = 13,5 13,589 = 13,6

Pro zaokrouhlení na setiny platí: 158,369 = 158,4 158,369 = 158,37 158,369 = 158,36

Pro zaokrouhlení na tisíciny platí: 3,669 28 = 3,669 3 3,669 28 = 3,670 3,669 28 = 3,669

Pro zaokrouhlení na stotisíciny platí: 22,150 369 = 22,150 37 22,150 369 = 22,150 36 22,150 369 = 22,150 4

V zápise 198,309 = 198,31 je původní číslo zaokrouhleno na: desetiny setiny tisíciny

Nejmenší číslo jehož zaokrouhlením na setiny vyjde 1,24 je: 1,239 9 1,235 0 1,234 9

Největší číslo jehož zaokrouhlením na tisíciny vyjde 6,017 je: 6,017 999 6,016 999 6,017 499

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com