ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLITICKÝ SYSTÉM ANTICKÉHO ŘECKA I.
Advertisements

Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Veřejná moc a veřejná správa
Občanská výchova 9. ročník
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Česká republika-demokratický stát
Česká republika-demokratický stát
Druhý triumvirát (vznik císařství)
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Římská republika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Anglická revoluce Lenka Ertlová.
Starověký Řím.
Napoleon Bonaparte - konzulát
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím 6. ročník.
Starověký Řím.
Císařství 27 př n.l..
Počátky římského městského státu
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Gaius Iulius Ceasar.
Registrační číslo projektu:
Krize římské republiky
Republikánské instituce Petr Machala. z latinského res publica = věc veřejná Co se vám vybaví, když se řekne republika?
Starověký Řím.
Starověké Athény Petr Machala.
Řím v době královské Petr Machala.
Starověký Řím.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Senát Říma a senát Konstantinopole – cesta od mocného politického centra k městské radě Mgr. Jana Malaníková.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Raná římská republika Petr Machala.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Athény za Perikla Petr Machala.
Dějepis Římská republika 1.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
Antický Řím – Římská republika I.
POČÁTKY ŘÍMA.
Starověký řím.
II. triumvirát Michal Kolář. II. triumvirát 42 př.n.l. Marcus Antonius OctavianusLepidus.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
Římské výboje v západním Středomoří Ovládnutí Makedonie a Řecka.
PREZIDENT. Prezident České republiky  je hlava České republiky  od roku 2013 volen přímo občany ČR  skládá slib do rukou předsedy Senátu
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
STAROVĚKÝ ŘÍM.
OVLÁDNUTÍ APENINSKÉHO POLOOSTROVA
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
První triumvirát Doba po Sullově smrti. První triumvirát Doba po Sullově smrti.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Etruskové a římští králové
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Druhý Triumvirát Kristýna Nýdlová 1.C.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ.
POČÁTKY ŘÍMA.
Počátky starověkého Říma
Transkript prezentace:

ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l.

Státní zřízení: vznik 510 př.n.l. překlad: „veřejná záležitost“ v čele stáli dva konzulové mnoho pravomocí vrchní velitelé armády zodpovědní senátu

senát tvořilo 300 starších vrchní dozor nad všemi úředníky plnoprávný římský občan nebylo placené – jen bohatí plnoprávnými občany byli pouze patriciové plebejové se účastnili pouze sněmů

spory vyvrcholily 494 př.n.l. plebejové opustili Řím a vyhrožovali vlastním městem založení úřadu TRIBUN LIDU ten se účastnil zasedání senátu a měl právo VETA = zakazuji 449 př.n.l. sepsány římské zákony = rovnost před zákonem poté možnost zastávat vysoké úřady a hodnosti Video - Římská říše

OPAKOVÁNÍ: Jaké bylo státní zřízení římského státu po vyhnání králů? Kdo stál v čele státu? Kdo držel největší moc v období války? Kdo to byl tribun lidu a jaké měl pravomoci? Kdy byly sepsány římské zákony?