Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČAS A JEHO MĚŘENÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Rodina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vítejte v Písmenkově seznamte se s písmenkem A, a Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
LOGICKÉ DVOJICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Gošová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Na každém snímku je jeden obrázek, který tam nepatří. Poznáš který?
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Správné užití přímé řeči
Vlastnosti látek − hustota
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Pracovní listy zvířata
Ruský obrázkový slovník XXXII Květiny − Цветы
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem P, p
Hra ke zopakování nebo procvičení učiva Test k ověření znalostí z fyziky tělesa a látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
VYBER SPRÁVNOU VĚTU K DANÉMU OBRÁZKU
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Skládání sil, rovnováha sil
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
VY_32_INOVACE_ČJ.3.20 Anotace
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Pořadí obrázků – domeček
Pracovní list - pocity a emoce Jméno: …………………………
Černý Petr slovní zásoba ovoce − rusky
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
Vlastnosti látek − hustota
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vypravuj pohádku Tatínku, povídej mi pohádku O čem ti budu vyprávět Vyprávěj třeba o Smolíčkovi Kdyby tak žila babička Vyprávěla by ti každý večer Posaď se a poslouchej . ? ? ! . . ! . . Úkol: 1. Doplň na konci vět znaménka. Které to jsou druhy vět? Přečti věty se správnou melodií. 2. Co se stane, když vynecháš z textu slovesa?

Pamatuj si! Naše projevy se skládají z vět. Rozeznáváme věty jednoduché a souvětí. Ve větě jednoduché je zpravidla jedno sloveso: Pampeliška má žlutý květ. V souvětí jsou dvě a více sloves: Anička se dobře učí, připravuje se pravidelně, proto má dobré známky.

Úkol: Tvoř jednoduché věty podle předlohy. Kdo? dala Komu? Co? zpívá vařil koupí přinesu upravila nakoupit

Úkol: 1. Přečti si kousek pohádky „O Smolíčkovi“. Při čtení dbej na správnou melodii vět. 2. Vybírej z textu slovesa. Které věty jsou jednoduché, které souvětí? Proč? 3. Najdi spojky a vytvoř s kamarádem nová souvětí. Smolíček nechtěl otevřít, protože měl strach. Jeskyňky moc prosili a slibovali, že mu neublíží. Smolíček se nakonec rozhodl, že dveře pootevře. Jeskyňky vnikly do chalupy a chlapce odvlekly. Smolíček tuze plakal. V mluveném projevu je mezi větami v souvětí přestávka, zpravidla před spojkou. Jednotlivé věty mají stoupavou melodii, poslední věta klesavou.

Úkol: Co se stalo se Smolíčkem dále? Umíš pohádku dokončit? Využij souvětí. Jedno souvětí napiš a podtrhni slovesa. Věty v souvětí bývají spojeny spojovacími výrazy: spojkami – a, ani, nebo, ale, aby, že když, protože, než, jak, neboť, a další; b) jinými slovy – který, jaký, kdo, co, kde, kam a další.

Slunce zářilo a obloha byla bez obláčku. Stavbu souvětí můžeme vyjádřit vzorcem. Slunce zářilo a obloha byla bez obláčku. první věta V1 druhá věta V2 vzorec souvětí V1 a V2. Když začalo pršet, všichni se schovali. Když V1, V2.

V1 a V2. V1, že V2. Když V1, V2. V1, proč V2. Úkol: Doplň vhodné spojovací výrazy. Napiš vzorce. Babička pekla vdolky já jsem jí pozorovala. Pepa se chlubil umí plavat. přijel táta, spěchali jsme domů. Netušil jsem, přijel Tomáš. a V1 a V2. , že V1, že V2. Když Když V1, V2. V1, proč V2. proč

Úkol: Tvoř se spolužákem podle daných vzorců souvětí o letních prázdninách nebo o nějakém zážitku. V 1, že V 2. V 1 a V 2. Protože V 1, V 2. V 1, ale V 2. V 1, kde V 2. Když V 1, V 2. V psaném projevu se věty v souvětí oddělují čárkou. Jsou-li věty spojeny spojkami a, i, ani, nebo, čárka se obyčejně nepíše.

Úkol: Vytvoř souvětí s danými spojkami a napiš vzorec. Dokážeš to? Například: loni jsme byli u moře na horách se nám také líbí, hlavně musí být pěkné počasí, budeme aktivně lyžovat na horním svahu, slunce krásně svítí, se dokonce i opálíme. Pojedeme na prázdniny na hory, protože a ale a když kde tak

Řešení předchozího úkolu: Pojedeme na prázdniny na hory, protože loni jsme byli u moře a na horách se nám také líbí, ale hlavně musí být pěkné počasí, a když budeme aktivně lyžovat na horním svahu, kde slunce krásně svítí, tak se dokonce i opálíme. V1, protože V2 a V3, ale V4, a když V5, kde V6, tak V7.

Úkol: Podle obrázků tvoř věty jednoduché a souvětí. Napiš věty se správnými znaménky (interpunkcí). 1. 2.

Pamatuj si! Při psaní používáme rozdělovací znaménka neboli interpunkci. Nejčastější jsou: . tečka, , čárka, ? otazník, ! vykřičník, : dvojtečka.

Výlet 1 3 6 2 4 7 5 Naši sousedé jeli na výlet Prohlédli si nejprve okolí Návštěvu ukončili prohlídkou starého hradu Ráno nastoupili před domem do auta Zastavili se u vodopádu, kde je příroda chráněna Když si ho prohlédli, s bohatými zážitky se vraceli domů Další zastávka byla Medvědí skála . 1. a) Změnil bys pořadí některých vět? Očísluj je. b) Jakým znaménkem musí být zakončeny všechny věty? Víš proč, jaký je to druh vět? c) Vypiš souvětí. 2. Byl jsi také na nějakém výletě? Co se ti tam líbilo? Věty v projevu musíme uspořádat.

Zdroje: Konopková, L. Český jazyk pro 3. ročník základní školy. 3. vyd. Praha : Fortuna, 2001. ISBN 80-7168-745-6. [cit. 2011-03-01]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Various_apples.jpg?uselang=cs> [cit. 2011-03-01]. Autor: Matěj Baťha, zavírací nůž. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pocket-knife_London.jpg?uselang=cs> [cit. 2011-03-01]. Autor: AxmanP2, jabloň s plody. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jablo%C5%88_apple.jpg?uselang=cs> [cit. 2011-03-01]. Autor: Dezidor, koláč s jablky. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jable%C4%8Dn%C3%BD_kol%C3%A1%C4%8D.jpg?uselang=cs> [cit. 2011-03-01]. Autor: Dezidor, autonehoda v Rize. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Autonehoda_v_Rize.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Selmberk_Castle_CZ_tower.jpg?uselang=cs>