2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Advertisements

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 12. Práce, výkon, účinnost Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Mechanika VY_32_INOVACE_05-02 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
Rovnice ve slovních úlohách II.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
POHYB.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Pohyb těles-fyzika hrou
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Rovnoměrný pohyb A KONEC
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
4. Kinematika – základní pojmy, pohyb
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Důsledky základních postulátů STR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii - CZ.1.07/2.2.00/
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
Fyzika 7.ročník ZŠ K l i d a p o h y b t ě l e s a Creation IP&RK.
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Energie.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Pohybové zákony Přecházet přes silnici nebo přes koleje může být.
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Fyzikální veličiny.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Tečné a normálové zrychlení
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Zákon setrvačnosti VY_32_INOVACE_FYZ_1_28
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB VY_32_INOVACE_15_F2 2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB Ing. Michaela Štainbruchová ZŠ Hejnice

Rovnoměrný pohyb Jestliže těleso za stejné doby urazí vždy stejné dráhy, koná rovnoměrný pohyb.

Rychlost rovnoměrného pohybu Rychlost je fyzikální veličina a značíme ji v. Rychlost rovnoměrného pohybu určíme tak, že dráhu s dělíme časem pohybu t. Vzorec pro výpočet rovnoměrného pohybu: Základní jednotkou jsou metry za sekundu: Odvozené jednotky rychlosti:

Přepočet jednotek

Dráha při rovnoměrném pohybu Dráha je fyzikální veličina a značíme ji s. Při rovnoměrném pohybu tělesa je dráha přímo úměrná době pohybu. Kolikrát je delší čas pohybu, tolikrát je delší dráha. Vzorec pro výpočet dráhy

Nerovnoměrný pohyb Těleso, které urazí za stejné časy různé dráhy, se pohybuje nerovnoměrným pohybem. U nerovnoměrného pohybu můžeme určit průměrnou rychlost. Vzorec pro výpočet průměrné rychlosti: Dráha s je součet všech úseků dráhy. Čas t je součet všech časových úseků.

Otázky Uveďte příklady tří těles, která konají pohyb rovnoměrný a tři příklady těles, která konají pohyb nerovnoměrný. Automobil ujel 100 metrů za 10 sekund, dalších 200 metrů ujel za 20 sekund. Urči zda automobil konal rovnoměrný nebo nerovnoměrný pohyb. Vysvětli pojem průměrná rychlost.

Určete z grafu, který cyklista jel rychleji.

Určete z grafu, který cyklista jel rychleji.

Odpovědi 1a. Raketa, auto s tempomatem, vlak na rovném úseku. 1b. Automobil v zatáčkách, běžec v cíli, chodec před přechodem. 2. Automobil konal rovnoměrný pohyb. V obou úsecích je jeho průměrná rychlost stejná.

Všechny obrázky jsou vlastní.