ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Jitka Ciprová
Advertisements

Ptáci v okolí školy.
Ptáci 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.04 Autor: Mgr. Anna Emingerová.
Ptáci.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
VY_32_INOVACE_Př.5.04-Bažant obecný-prezentace název šablony:
PTÁCI.
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
OBRATLOVCI ptáci.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Obratlovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:Člověk a jeho svět Ročník:2. Název učiva:Ptáci stálí, tažní a domácí Prezentace určena k výkladu učiva Autor:Mgr. Veronika.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_04_Ptáci Šablona číslo: XVI Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 04 Autor: Mgr. Mirka Cedidlová

Anotace: Nejprve opakujeme dle textu na interaktivní tabule látku o ptácích. Opakujeme typické znaky, způsob pohybu, rozmnožování, života. Očekávaný výstup: Žák se učí typické znaky ptáků. Třemi představiteli se zabývá hlouběji formou hry (hádanky). Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 9 – 10 let Klíčová slova: létání, křídla, peří, zobák, tažní, stálí, krmiví, nekrmiví Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 – 45 min

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Materiál obsahuje drobné úkoly a hádanky, lze použít jako hodinu výkladovou i opakovací (pracujeme samostatně nebo společně). Snímek č. 5 – Žáci dopisují vynechaná slova v textu. Snímek č. 6 lze použít jako výkladový, rozděluje ptáky do dvou skupin (tažní a stálí). Snímek č. 7 – procvičování znalostí ze snímku č. 6. Snímek č. 8 lze použít jako výkladový, rozděluje ptáky do dvou skupin (krmiví a nekrmiví). Snímek č. 9 – hádanka Snímek č. 10 – správná odpověď Snímek č. 11 – hádanka Snímek č. 12 – správná odpověď Snímek č. 13 – hádanka Snímek č. 14 – správná odpověď

Ptáci

Doplň text tak, aby dával smysl: Ptáci se pohybují……….., k tomu potřebují………… (přeměněné přední končetiny) Jejich tělo je pokryto ……….., na hlavě mají ……… Kosti jsou duté a …………. Ptáky rozdělujeme do ……. základních skupin.

Skupiny ptáků Tažní Stálí - u nás nepřezimují, - přezimují v ČR důvodem je ten, že - potravou jsou semena se zde v zimě neuživí. ( přikrmování lidmi) ( především hmyzožravci) - Př.: kos černý, koroptev - Př.: čáp bílý, jiřička polní, dravci: káně lesní, obecná, vlaštovka obecná poštolka obecná

Úkol: Rozděl ptáky na tažné a stálé: Skřivan polní Koroptev polní Stálí Čáp bílý Poštolka obecná Ledňáček říční Lyska černá Káně lesní Holub věžák Jiřička obecná Vrabec polní Hrdlička zahradní Sýkorka modřinka Labuť velká Vlaštovka obecná

Další dělení ptáků: Dle toho, zda po narození svá mláďata krmí či ne. Př: vlaštovka obecná, Př.: koroptev polní jiřička obecná bažant obecný Krmiví Nekrmiví

A nyní si povíme, o ptáčkovi, kterého zkuste poznat…… Jsem vodní pták, žiji tedy u vody. Z vody získávám potravu. Skvěle plavu. Na prstech nohou mám plovací blány – používám je jako veslo. Jsem všežravec, živím se larvami, červy a jinými drobnými živočichy. Zároveň nepohrdnu ani žádnými vodními rostlinami. Mám dvoje peří, na povrchu KRYCÍ, mastné a nepromočí se. Druhé peří je suché a hřejivé – PRACHOVÉ. Jsem pták většinou stěhovavý ( tažný), dobře lítám. Samec má daleko hezčí „kabát“ než já. Vyvádím mláďata z vajec, na kterých sedím. Svá mláďata nekrmím.

Správné řešení: Kachna divoká

Další hádanka bude o představiteli ptáků žijících v blízkosti lidského obydlí. Zkus hádat! Jsem chráněné zvíře. Lovím zásadně v noci, ve dne spím na půdách domů, věžích kostelů nebo ve stodolách. Třesou se přede mnou hraboši, myši nebo netopýři. Létám velmi potichu.

Správné řešení: Sova pálená

Poslední hádanka!!! Jsem obyvatelkou smíšených nebo listnatých lesů, ty mi poskytují dostatek potravy i místo k hnízdění. Ale umím žít i v parcích a zahradách. Ráda využívám blízkost lidí. Jsem výrazně zbarvená, mám žluté bříško s černým pruhem, černou čepičku a bílé tvářičky. Jsem dobrý imitátor hlasů jiných ptáků. V létě baštím hmyz, v zimě semínka z krmítek, nejradši mám slunečnicová. Opravdovým pamlskem v zimě je pro mě vyzobávat lůj.

Správné řešení: Sýkora koňadra

Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office www.office.microsoft.com