Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Advertisements

-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Čtení s porozuměním Interaktivní prezentace
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Soubor interaktivních her pro předškoláky
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Interaktivní test na změny skupenství látek
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYBER VĚC, KTERÁ JE VYROBENA Z…
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektrické obvody.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
Porozumění řeči – těžší varianta interaktivní
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
Kde se opravují auta? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
DOBBLE LOGOPEDIE Hláska K
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Prvouka – části lidského těla a kostra
Ukládáme a počítáme mince v kasičce
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Rozvíjíme zrakovou paměť
Na které písmenko začíná obrázek?
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

V následujících slidech jsou příklady se čtyřmi variantami odpovědí. Pouze jedna je správná. Klikneš-li na správnou odpověď, ukáže se ti tento smajlík: Při špatné odpovědi se ukáže tento smajlík:

a b c d Zvýší-li se pohybová energie neuspořádaného pohybu částic kapaliny: a) Teplota kapaliny stoupne. b) Teplota kapaliny klesne. c) Teplota kapaliny se nezmění. d) Kapalina zmrzne. Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Kdy nastane mezi tělesy tepelná výměna? Stýkají-li se tělesa stejné teploty. Stýkají-li se tělesa o různých teplotách. Je-li teplota v okolí těles stejná. Vždy bez ohledu na teplotu těles. Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Vnitřní energie tělesa se může změnit: vykonáním práce tepelnou výměnou vykonáním práce nebo tepelnou výměnou žádným z uvedených příkladů Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Měrná tepelná kapacita (c) má jednotku: kJ c) kJ . °C kg Kg d) kJ kJ . °C kg kg . °C Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Teplo, které těleso přijme nebo odevzdá při tepelné výměně, určíme podle vztahu: Q = m . c (t . t ) Q = m . (t t ) Q = c . (t 2 1 2 1 t ) 2 1 d) Q = m . c . (t t ) 2 1 Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Vypočítej teplo, které přijme voda o hmotnosti 100 g při zahřátí z 18 °C na 38 °C: a) 200 kJ b) 2000 kJ c) 8,4 kJ d) 8400 kJ Která odpověď je správná? a b c d Q = m . c . ( t t ) Q = 0,1 kg . 4,2 kJ . 20 °C Q = 8,4 kJ m = 100 g = 0,1 kg 2 1 t = 18 °C 1 kg °C t = 38 °C 2 c = 4,2 kJ kg °C Q = ?

a b c d Když je teplota dvou částí tělesa různá, nastane mezi nimi tepelná výměna: třením vedením zářením prouděním Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Tepelné záření pohlcují nebo vyzařují tělesa: tmavá i světlá dobře tmavá špatně, světlá dobře tmavá i světlá špatně tmavá dobře, světlá špatně Která odpověď je správná? a b c d

a b c d Těleso z cínu odevzdalo teplo 45,4 kJ. Jeho teplota klesla o 100 °C. Urči hmotnost tělesa z cínu. a) 2 kg b) 20 kg c) 200 g d) 0,02 g Která odpověď je správná? a b c d Q = 45,4 kJ t - t = 100 °C c = 0,227 kJ kg °C m = ? Q m = c . ( t - t ) 2 1 1 2 45,4 kJ 0,227 kJ . 100 °C m = kg °C m = 2 kg

a b c d Mezi dobré tepelné vodiče patří: vzduch dřevo kovy papír Která odpověď je správná? a b c d

Zdroje obrázků: [cit. 2013-10-14]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-thumbs-up-smiley.html> <http://www.clker.com/clipart-thumbs-down-smiley.html>