Autor: Stejskalová Hana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AMERIKA – P OVRCH Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován.
Advertisements

Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Voda Základní podmínka života Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_19_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Ostrovy Karibského moře Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Změny skupenství látky
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Voda H2O. Voda H2O Typy vod V přírodě se voda nikdy nevyskytuje čistá, obsahuje vždy určité množství rozpuštěných látek, plynů a nerozpuštěných pevných.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_19
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_ZEMĚPIS
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Autor: Stejskalová Hana
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Stejskalová Hana
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Přírodní krajiny - test
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
ČESKO - JIHOZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Neživá příroda vzduch a voda.
Autor: Stejskalová Hana
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

Autor: Stejskalová Hana Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_03_Voda Téma: Chemie 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1431

VODA

Anotace Prezentace je určena k výkladu učiva Voda v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Žáci se seznámí s pojmy hydrosféra, koloběh vody, s dělením vody podle různých hledisek, úpravou a čištěním vody. Určeno pro interaktivní výuku.

Voda Zaujímá 71 % zemského povrchu. obr. 1

Hydrosféra – prostor, který voda zaujímá na Zemi (oceány, moře, ledovce, sníh, pára…) obr. 2

Vyskytuje se ve třech skupenstvích: pevném (ledovce, sníh…) kapalném (moře, řeky…) plynném (vodní pára) obr. 3

Koloběh vody obr. 4

Druhy vod podle obsahu minerálních látek Čirá, bezbarvá, v silné vrstvě namodralá, bez chuti a zápachu. Používá se v laboratořích, do chladičů automobilů, napařovacích žehliček… Destilovaná Obsahuje málo rozpuštěných minerálních látek (dešťová, říční) Měkká

Obsahuje více rozpuštěných minerálních látek (prochází vrstvami zemské kůry). Tvrdá Obsahuje mnoho rozpuštěných minerálních látek (i plyny). Může mít léčivé účinky. Minerální

Voda v mořích a oceánech. Tvoří asi 97 % hydrosféry. Salinita – celkový obsah solí rozpuštěných v mořské vodě. Průměrná salinita světového oceánu je 3,5 %. Slaná

Druhy vod podle obsahu nečistot Pitná Upravuje se ve vodárnách. Musí být zdravotně nezávadná, bez barvy, chuti a zápachu. Zdroje – podzemní nebo povrchová voda.

Vodárna v Podolí obr. 5

Užitková Neobsahuje látky zdraví škodlivé. Použití – mytí, koupání, praní prádla, napájení zvířat… Nepoužívat – k pití, mytí nádobí… Odpadní Vzniká činností člověka. Může obsahovat látky zdraví škodlivé, jedy. Čistí se v čističkách odpadních vod.

Čistička vod obr. 6

Kontrolní otázky Co je hydrosféra? Prostor, který zaujímá voda na Zemi (sníh, vodní pára, voda podzemní, povrchová…) Dělení vody podle čistoty. Pitná, užitková, odpadní. Vyjmenuj alespoň tři města, ve kterých jsou lázně. Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Poděbrady… Která voda je tvrdá? Obsahuje větší množství rozpuštěných solí.

Zdroje a citace Obr. 1 SCHMITT. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/ The_Earth_seen_from_Apollo_17.jpg/599px- The_Earth_seen_from_Apollo_17.jpg Obr. 2 JNN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/ Hinomisaki91.JPG/800px-Hinomisaki91.JPG Obr. 3 2.0 GENERIC. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/ Glacial_iceberg_in_Argentina.jpg/800px- Glacial_iceberg_in_Argentina.jpg

Zdroje a citace Obr. 4 EVANS. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/W atercycleczechhigh.jpg Obr. 5 BAŠTÝŘOVÁ, Viola. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/ 8/87/Podolsk%C3%A1_vod%C3%A1rna_zevnit%C5%99 _1.JPG/800px- Podolsk%C3%A1_vod%C3%A1rna_zevnit%C5%99_1.JP G

Zdroje a citace Obr. 6 AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Dejvice,_Bab a,_%C4%8Disti%C4%8Dka_vod.JPG BENEŠ, Pavel; PUMPR, Václav; BANÝR, Jiří. Základy chemie 1 pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Praha: Fortuna, 1993, ISBN 80-7168-043-5. ŠKODA, Jiří; DOULÍK, Pavel. Chemie 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2006, ISBN 80-7238-442-2.