OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_300_ČJ9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Vítejte v Česku, pro některé z Vás je to rodná země
Digitalizace výuky Příjemce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Umění a kultura za 1. republiky
Výlet do české literatury
Česká kultura a politika na přelomu 19. a 20. století
České národní obrození
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.15 Téma: PowerPoint.
Osobnosti národního obrození
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Česká kultura.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VLADISLAV VANČURA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Národní divadlo 8. ročník.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Národní divadlo čeští herci Autor: Adam Zivner. Národní divadlo - obecně Zlatá kaplička v Praze nejznámější divadlo v ČR příspěvková organizace ČR zřizovatel.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÁ KULTURA A SPOLEČNOST V 2. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Vypracoval: Jakub Kuchta.
Národní divadlo Mgr. Hana Šenková Počátky vlastenci uvažovali už v roce 1844 navrhl Palacký národní sbírka – přispívali chudí lidé i šlechta.
Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ ČR-Slavní rodáci 2 Název: ČR – Slavní rodáci 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorMgr. Jiřina Holešovská Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_06.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
TÉMA: KULTURA A ŽIVOT V PŘEDVÁLEČNÉM ČESKOSLOVENSKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Co možná nevíte aneb 5 zajímavých faktů ze světa literatury
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
Spisovatelé a ilustrátoři
ANOTACE: Určeno pro žáky 1.stupně ZŠ Motivace a nácvik státní hymny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
LITERÁRNÍ KVÍZY 1 VY_32_INOVACE_A01
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Český jazyk 9. ročník Česká próza 20. století.
Kultura v předválečném Československu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_293_ČJ9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_271_ČJ8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_300_ČJ9 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Literární kvíz ROČNÍK: 9. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Josefa Omelková

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: OV, D POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace je určena k procvičení a upevnění učiva týkající se literárních pojmů, tvorby autorů, základních znalostí týkající se literární teorie. Žáci si formou kvízu připomenou některé lit. pojmy, výrazné představitele, základní lit. směry. Společně zhodnotíme vypracovaný text a doplníme daná zadání o další znalosti z oblasti literární výchovy, tj. dílo, život, hlavní myšlenka, postava, charakteristika prostředí apod. . OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si formou kvízu připomenou základní lit. druhy a žánry, zopakují si základy literární teorie. Uvádí základní všeobecné znalosti a významné představitele v české literatuře. Pracují s textem – Slovníček literárních pojmů a autorů - rozvíjí svůj pozitivní vztah k literatuře. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Žáci si zopakovali poznatky týkající základních literárních pojmů a významných představitelů v české literatuře. Byli vyzváni k napodobení kvízových otázek. ZDROJ: viz příloha

Literární kvíz 1. Karel Čapek není autorem díla : a) Bajky a podpovídky b) Bílá nemoc c) Obrazy z dějin národa českého 2. Který český spisovatel je nositelem Nobelovy ceny

3. Následující díla přiřaď k autorům, kteří je napsali: Postila, Rozmarné léto, Nikola Šuhaj loupežník, Kytice, Ostře sledované vlaky Vladislav Vančura Bohumil Hrabal Ivan Olbracht Jan Hus K.J.Erben 4. Autorem návrhu opony Národního divadla byl : a) Mikoláš Aleš b) Josef Čapek c) Vojtěch Hynais

5. Autorem opery Rusalka byl : a) Antonín Dvořák b) Zd. Fibich c) B. Smetana 6. Na stavbě chrámu svatého Víta na Hradčanech se podílel : a) Petr Parléř b) Josef Zítek c) Matyáš Bernard Braun

7. Dvojici herců Osvobozeného divadla byli : a) J. Suchý a J. Šlitr b) Jan Werich a Jiří Voskovec c) Miroslav Šimek a Luděk Sobota 8. Autorem sochy sv. Václava byl : a) J. Myslbek b) Ladislav Šaloun b) St. Sucharda

9. Jan Amos Komenský žil : a) ve 14.stol. b) v 17.stol. c) v 18.stol. 10. Tvůrcem postav Spejbla a Hurvínka byl : a) J. Skupa b) M. Kirschner C) M. Kopecký 11. Do které skupiny jazyků patří čeština ?

12. Otevření Národního divadla se mohla zúčastnit dvojice : a) Tyl – Mácha b) Němcová – Borovský c) Zítek – Smetana 13. Jiří Menzel je : a) režisér b) spisovatel b) malíř d) operní pěvec

14. Stěžejní dílo Jar. Haška se odehrává během války : a) sedmileté b) 30leté c) 1.světové d) 2.světové 15. Autoři české hymny jsou : a) Josef Kajetán Tyl a František Škroup b) J.K.Tyl a Bedřich Smetana c) Fr.Škroup a Bedřich Smetana d) Hymna je původně lidová píseň, a proto není autor znám

16. Vyhledej slovo, které se nejvíce odlišuje od zbývajících : a) čestný, smutný, vychytralý, zbabělý, poctivý b) liška, puma, leopard, tygr, div. kočka 17. Alfred Nobel byl : a) italský barokní malíř b) švédský vynálezce b) holandský mořeplavec d) německý politik

18. Autorem prózy vycházející z autentických zážitků za druhé světové války i před ní / „Smrt krásných srnců“ / je : a) Jan Otčenášek b) Bohumil Hrabal c) Ota Pavel 19. V jednom klasickém díle české literatury vystupují i postavy Švandy a Vocilky. Napiš autora a název díla 20. Nejznámější dílo Karla Hynka Máchy se jmenuje : a) Písně kosmické b) Máj c) Bezděz

Literární kvíz - řešení 1. Karel Čapek není autorem díla : a) Bajky a podpovídky b) Bílá nemoc c) Obrazy z dějin národa českého 2. Který český spisovatel je nositelem Nobelovy ceny Jaroslav Seifert

3. Následující díla přiřaď k autorům, kteří je napsali: Postila, Rozmarné léto, Nikola Šuhaj loupežník, Kytice, Ostře sledované vlaky Vladislav Vančura Rozmarné léto Bohumil Hrabal Ostře sledované vlaky Ivan Olbracht Nikola Šuhaj loupežník Jan Hus Postila K.J.Erben Kytice 4. Autorem návrhu opony Národního divadla byl : a) Mikoláš Aleš b) Josef Čapek c) Vojtěch Hynais

5. Autorem opery Rusalka byl : a) Antonín Dvořák b) Zd. Fibich c) B. Smetana 6. Na stavbě chrámu svatého Víta na Hradčanech se podílel : a) Petr Parléř b) Josef Zítek c) Matyáš Bernard Braun

7. Dvojici herců Osvobozeného divadla byli : a) J. Suchý a J. Šlitr b) Jan Werich a Jiří Voskovec c) Miroslav Šimek a Luděk Sobota 8. Autorem sochy sv. Václava byl : a) J. Myslbek b) Ladislav Šaloun b) St. Sucharda

9. Jan Amos Komenský žil : a) ve 14.stol. b) v 17.stol. c) v 18.stol. 10. Tvůrcem postav Spejbla a Hurvínka byl : a) J. Skupa b) M. Kirschner C) M. Kopecký 11. Do které skupiny jazyků patří čeština ? západní slovanské

12. Otevření Národního divadla se mohla zúčastnit dvojice : a) Tyl – Mácha b) Němcová – Borovský c) Zítek – Smetana 13. Jiří Menzel je : a) režisér b) spisovatel b) malíř d) operní pěvec

14. Stěžejní dílo Jar. Haška se odehrává během války : a) sedmileté b) 30leté c) 1.světové d) 2.světové 15. Autoři české hymny jsou : a) Josef Kajetán Tyl a František Škroup b) J.K.Tyl a Bedřich Smetana c) Fr.Škroup a Bedřich Smetana d) Hymna je původně lidová píseň, a proto není autor znám

16. Vyhledej slovo, které se nejvíce odlišuje od zbývajících : a) čestný, smutný, vychytralý, zbabělý, poctivý b) liška, puma, leopard, tygr, div. kočka 17. Alfred Nobel byl : a) italský barokní malíř b) švédský vynálezce b) holandský mořeplavec d) německý politik

18. Autorem prózy vycházející z autentických zážitků za druhé světové války i před ní / „Smrt krásných srnců“ / je : a) Jan Otčenášek b) Bohumil Hrabal c) Ota Pavel 19. V jednom klasickém díle české literatury vystupují i postavy Švandy a Vocilky. Napiš autora a název díla Josef Kajetán Tyl : Strakonický dudák 20. Nejznámější dílo Karla Hynka Máchy se jmenuje : a) Písně kosmické b) Máj c) Bezděz