Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8A_20_Závěrečný test TÉMA SADY: Litoměřicko literární ROČNÍK: 4. ročník DATUM VZNIKU: únor 2013 AUTOR: Petr Bašus

2 Anotace Závěrečný 20. díl výukové sady Litoměřicko literární můžeme chápat jako shrnutí předchozích částí. Formou testu je prověřována míra osvojení poznatků ze všech předcházejících lekcí. Obsahuje 20 otázek, u každé jsou tři možnosti odpovědi. Vždy pouze jedna je správná. Poslední panel pak obsahuje správné řešení. Časová náročnost: 20 minut (v případě rozboru a vysvětlování řešení i 45 minut).

3 Litoměřicko literární závěrečný test 1
1/ Pověst o Daliborovi z Kozojed, která se odehrává v okolí Litoměřic, se odehrává: a/ v době prvních Přemyslovců b/ v době husitské c/ v době jagellonské

4 Litoměřicko literární závěrečný test 2
2/ Obsahem nejstarší české věty je: a/ pověst o původu jména Litoměřic b/ povýšení osady Litoměřice na královské město c/ záznam o převodu majetku pro litoměřickou kapitulu

5 Litoměřicko literární závěrečný test 3
3/ Litoměřický graduál je: a/ opisem bible b/ zpěvníkem c/ městským zákoníkem

6 Litoměřicko literární závěrečný test 4
4/ Klaudyánova mapa je mapou: a/ města Litoměřic b/ Čech c/ Evropy

7 Litoměřicko literární závěrečný test 5
5/ Nejznámějším spisem Pavla Stránského je dílo: a/ O státě českém b/ Historie česká c/ Dějiny národa českého v Čechách i v Moravě

8 Litoměřicko literární závěrečný test 6
6/ Josef Jungmann působil v Litoměřicích jako: a/ městský písař a člen městské rady b/ učitel na gymnáziu c/ historik a archivář

9 Litoměřicko literární závěrečný test 7
7/ Jungmannovu báseň Zuzanna aneb Pravdivý příběh (1814) bychom žánrově mohli označit jako: a/ baladu b/ romanci c/ epos

10 Litoměřicko literární závěrečný test 8
8/ Jungmannova báseň Oldřich a Božena je: a/ původní básní Josefa Jungmanna b/ překladem básně Fridricha Schillera c/ překladem básně J.W.Goetha

11 Litoměřicko literární závěrečný test 9
9/ Josef Jungmann a Karel Hynek Mácha se v Litoměřicích: a/ nikdy nesetkali, ani teoreticky by to nebylo možné b/ setkali c/ nikdy nesetkali, ačkoli teoreticky by to možné bylo

12 Litoměřicko literární závěrečný test 10
10/ Karel Hynek Mácha prožil v Litoměřicích přibližně: a/ jeden měsíc b/ jeden rok c/ deset let

13 Litoměřicko literární závěrečný test 11
11/ Socha Karla Hynka Máchy instalovaná v roce 2010 na Mostné hoře v Litoměřicích je kopií slavné pražské Máchovy sochy od: a/ Matyáše Bernarda Brauna b/ Josefa Václava Myslbeka c/ Ladislava Šalouna

14 Litoměřicko literární závěrečný test 12
12/ Čeho z následujících možností se týká Máchův dopis z Litoměřic příteli E.Hindlovi: a/ krás Českého středohoří b/ příprav poutě do Krkonoš c/ obsahu právě vydané prózy Cikáni

15 Litoměřicko literární závěrečný test 13
13/ Loupežník Václav Babinský v souvislosti s Litoměřicemi získal přezdívku: a/ známej lotr mexickej b/ pokratickej Venca c/ litoměřický šídlo

16 Litoměřicko literární závěrečný test 14
14/ Kterou z následujících postav spojil Svatopluk Čech s Litoměřicemi ? a/ pan Brůžek b/ pantáta Bezoušek c/ pan Brouček

17 Litoměřicko literární závěrečný test 15
15/ Alfred Kubin, spisovatel a grafik, je spojen s Litoměřicemi především: a/ narodil se v Litoměřicích b/ žil v Litoměřicích převážnou část svého života c/ v Litoměřicích nežil, ale často a pravidelně je navštěvoval

18 Litoměřicko literární závěrečný test 16
16/ Terezínskou kresbu Petra Ginze „Měsíční krajina“ s sebou do vesmíru vzal kosmonaut: a/ americký b/ izraelský c/ český

19 Litoměřicko literární závěrečný test 17
17/ Dílo Ludvíka Kundery „Běžec po Bídnici“ je žánrově: a/ poezií b/ prózou c/ dramatem

20 Litoměřicko literární závěrečný test 18
18/ Obsahově se Kunderovo dílo „Běžec po Bídnici“ věnuje především: a/ popisu pobytu K.H.Máchy v Litoměřicích b/ autorovým vzpomínkám na dětství c/ připomenutí významných osobností, které jsou s Litoměřicemi spjaty

21 Litoměřicko literární závěrečný test 19
19/ Renata Štulcová se ve své tvorbě orientuje především na psaní knih pro: a/ ženy b/ děti c/ seniory

22 Litoměřicko literární závěrečný test 20
20/ Kniha Jana Malindy obsahově čerpající i z jeho studentských let na litoměřickém gymnáziu se jmenuje: a/ Lepší než prstem do oka b/ Trhlina c/ Probudím se včera

23 Správně odpovědi 1 c; 2 c; 3 b; 4 b; 5 a; 6 b; 7 a; 8 a; 9 c; 10 a
16 b; 17 a; 18 c; 19 b; 20 a


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:"

Podobné prezentace


Reklamy Google