Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: 1.11.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/40 Anotace Dávní Slované – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si souvislosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Osídlení Čech v raném středověku
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01Sada: 02 Ověření ve výuce: Vlastivěda Datum: Třída:
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
SÁMOVA ŘÍŠE LENKA VENCLOVÁ 7.ROČNÍK.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Ivan Semela Název šablonyIII/2 – Inovace.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
VY_32_INOVACE_3D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Opakování našich dějin
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Slované 7. ročník.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Husitství VY_32_Inovace_04SJ - 4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: 1.11.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Sámova říše Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA SÁMOVA ŘÍŠE Anotace: Aktivita je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování informací o Sámovi, sjednocení Slovanů a událostem tohoto období.

Odpovídáme: ano/ne 1. Žili na našem území germánské kmeny před příchodem Slovanů? ___________ 2. Dokázali Slované na našem území vytvořit stát na svou obranu už v 6. století? 3. Bojovali Slované na našem území proti Frankům? ____________ 4. Bojovali Slované na našem území proti Avarům? 5. Byl Sámo Frank? 1. ANO 2. NE 3. ANO 4. ANO 5. ANO

6. Byl Sámo vůdcem Slovanů? _________ Franská spona ze 7. století 6. Byl Sámo vůdcem Slovanů? _________ 7. Vznikla Sámova říše v 7. století? 8. Porazili Slované pod vedením Sáma Franky? 9. Obsahuje Fredegarova kronika nějaký záznam o Slovanech? 10. Je Sámova říše považována za stát? Dagobert I., franský panovník Sámo na fresce baziliky ve Znojmě z 12. století 6. ANO 7. ANO 8. ANO 9. ANO 10. NE

Vyznač území, kde se pravděpodobně rozkládala Sámova říše

Použité zdroje Slepá mapa- autor prezentace Klipart [ on-line] 2011 [cit. 2011-10-30]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=student&ctt=1#pg:3|mt:0| Uvedené zdroje [ on-line] 27.10.2011 [cit. 2011-10-30]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Plaque-boucle_02.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Samon.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dagobert_1.jpg

Shrnutí Anotace Aktivita je určena pro sedmý ročník ZŠ aslouží k opakování informací o Sámovi, sjednocení Slovanů a událostem tohoto období. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou, odkud byl Sámo a jak se dostal na naše území, co učinil významného. Klíčová slova Sámo, franský kupec, Avaři, Frankové, Slované Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 460 kB

Metodická poznámka Snímek 2- Odpovídáme ano/ne- žáci zapisují na řádky pod otázkami odpovědi, po zodpovězení všech otázek projdeme teprve správnost odpovědí- animace šipky . Snímek 3- viz snímek 2 Snímek 4- Žáci vyznačí na mapě, kde přibližně ležela Sámova říše. Vhodná je kontrola s učebnicí nebo dějepisným atlasem.