STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

RANÝ STŘEDOVĚK.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
Vznik měst a jejich význam
Janoštíková Tereza a Podlahová Šárka
CÍRKEV VE STŘEDOVĚKU.
Struktura středověké společnosti
FRANSKÁ ŘÍŠE.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Zánik říše západořímské
KŘESŤANSTVÍ V RANÉM STŘEDOVĚKU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Všeználek vypravuje o středověku.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
RANÝ STŘEDOVĚK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ERBY Heraldika.
Středověk, gotický sloh
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
KŘESŤANSTVÍ.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
KNÍŽECÍ DRUŽINA A ŠLECHTA
Feudální systém.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
České země za třicetileté války
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Středověk Periodizace a charakteristika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_171_O klášterech TÉMA: STŘEDOVĚK.
KŘESŤANSTVÍ a jeho rozšíření po středověké Evropě.
Období vlády Přemyslovců a Lucemburků v českých zemích Za předpokladu použití přílohy k učebnicím vlastivědy Obrazy z českých dějin a psacích potřeb.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
OPAKOVÁNÍ DĚJEPIS 7. ROČNÍK.   JAK SE DĚLILA SPOLEČNOST? DĚLILA SE NA 3 VRSTVY: PANOVNÍK, DUCHOVENSTVO, PRACUJÍCÍ LIDÉ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Zemědělství, pole, louky, obilí, sklizeň. VENKOV VE STŘEDOVĚKU Co se nám vybaví,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.5 Křesťanská církev Název sady: Raný a vrcholný středověk.
RANÝ STŘEDOVĚK. Úvod do středověku rozpad ŘŘ – neexistovala žádná ochrana hranic úpadek obchodu a řemesel, vzdělanosti a umění vznik nových států.
Velká francouzská revoluce a napoleonské války Revoluce na konci 18.st. Z obyvatel – občané Změna v uspořádání státu i celé společnosti Zrušeno nevolnictví.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Francká říše Petr Procházka
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_18
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_54 KŘESŤANSTVÍ. VY_32_INOVACE_54 KŘESŤANSTVÍ.
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_O životě na vesnici
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Průhonice
Janoštíková Tereza a Podlahová Šárka
Zrození středověké Anglie
Úvod do středověku.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Historické počátky středověké Evropy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Význam křesťanství ve středověku
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST

STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST se nazývala „TROJÍ LID“ obr. s. 19 SPOLEČNOST VE STŘEDOVĚKU se dělila na: 1. panovník a šlechta (bojovat a ochraňovat) 2. duchovenstvo (církev – modlit se) 3. pracující lid (zemědělci, obchodníci, řemeslníci) platí daně a církevní desátky + robota platí pro ně jiné zákony → čím nižší, tím přísnější

1. ŠLECHTA A PANOVNÍK panovnické tituly: císař král kníže vévoda; feudál = leník = vlastník půdy (i poddaných) panovnické tituly: císař král kníže vévoda; hrabě

Dědičná půda → vznikají šlechtické rody Společnost byla založena na vlastnictví půdy = feudum, léno, vzniká tak feudální společnost. Vlastníkem veškeré půdy je panovník → může ji propůjčit (udělit) svým bojovníkům (šlechticům) → stávají se z nich leníci. Dědičná půda → vznikají šlechtické rody graf s. 21

2. DUCHOVENSTVO Tvořili jej kněží a řeholníci (mniši a jeptišky), slouží bohu a vykonávají náboženské obřady, kněžími byli pouze muži (celibát).

organizace církve str. 24 překreslit za DÚ

kláštery Žili v nich mniši (v čele opat) a jeptišky (v čele abatyše), dodržovali přísná pravidla života = řehole, vznikají mnišské řády.

význam církve Jedině kněží byli vzdělaní, šíří vzdělanost a umění, v klášterech opisovali knihy, zakládali zde knihovny, centrum vzdělanosti. Pečovali o nemocné.

3. PRACUJÍCÍ LID