OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_02_Ochrana přírody Chráněná území ČR Mgr. Anna Klimešová
Anotace Anotace: Prezentace, ve které se žák učí chápat smysl chráněných území. Poznává, jaká máme v okolí chráněná území, jak se v přírodě správně chovat. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Ročník: 2. Druh učebního materiálu: prezentace Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání- první stupeň
OCHRANA PŘÍRODY Mnohým druhům rostlin a živočichů hrozí vyhynutí, a proto je musíme chránit Aby zvířata nevyhynula, mohou žít v chráněném území
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V chráněném území se chováme tiše, netrháme rostliny, nerušíme zvířata a neodhazujeme odpadky Chráněné mohou být i skály, staré stromy, atd. V našem okolí můžeme navštívit Národní přírodní památku MALHOTKY mezi Nevojicemi a Nesovicemi
NÁRODNÍ PARKY Národní park je území, ve kterém lidé nechali přírodu v původním stavu a neničí ji. V České republice jsou 4 národní parky: NÁRODNÍ PARK ŠUMAVA KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK NÁRODNÍ PARK PODYJÍ NÁRODNÍ PARK ČESKÉ ŠVÝCARSKO
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ HLAVÁČEK JARNÍ VSTAVAČ VOJENSKÝ KUDLANKA NÁBOŽNÁ ROSNIČKA ZELENÁ
OTÁZKY Jak se chováme v chráněném území? Proč některým zvířatům hrozí vyhynutí? Znáte nějaká vyhynulá zvířata? Můžete k ochraně přírodě přispět i vy?
Bibliografické citace [cit. 2011–04-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Adonis_vernalis05.jpg>. [cit. 2011–04-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Helmknabenkraut_Orchis_militaris.JPG>. [cit. 2011–04-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mantid_August_2007-2.jpg>. [cit. 2011–04-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hyla_arborea_(MarekSzczepanek).jpg>.