P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Advertisements

Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Proč je nutno začít s léčbou neplodnosti včas MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Ke kvalitě pracovního života Iva Kirovová. Kvalita pracovního života QWL, QoWL Multidimenzionální koncepce Multidisciplinarita.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová VESMÍR = VELKÁ ČÍSLA.
Vesmír je označení pro veškerý prostor, časoprostor, hmotu a energii v něm. V užším smyslu se vesmír také někdy užívá jako označení pro kosmický prostor,
Nové principy korekce těžkých sluchových vad M. Lejska AUDIO-fon centr.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Základy automatického řízení 1
Pracovně právní vztahy
KLUB ZDRAVÍ KDY: každé pondělí od 10 – 11 hodin
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
MATEMATIKA Funkce.
Základní makroekonomické ukazatele
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Číslo v digitálním archivu školy
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Programování a simulace CNC strojů I.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo v digitálním archivu školy
Ekonomika– národní hospodářství
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
I-Čj-3 Vyjmenovaná slova po
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tlak vyvolaný tíhou vzduchu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Pokus. konec.
Speciální psychiatrie – MKN 10
Životní cyklus.
Školní poradenské pracoviště
zpracovaný v rámci projektu
Atmosféra Země.
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
POČASÍ A PODNEBÍ.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Počty rozdaných, odevzdaných, vyřazených a použitých dotazníků
Třída 3.B 4. hodina.
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Transkript prezentace:

P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA

Teorie Hypotéza: normální zrání centrální sluchové dráhy je nezbytným předpokladem pro vývoj řeči a jazyka Zrání sluchové dráhy je dáno věkem a stimulací Způsob měření zrání centrální sluchové dráhy: CERA a latence vlny P1 P1 je generována z thalamických a kortikálních zdrojů P1 je považována za funkci časového vyzrávání centrální sluchové dráhy ve vztahu k věku Latence P1 vypovídá o stupni zrání

EERA = electric response audiometry B M C Lehnhardt 1978: first, fast, middle, slow, late časné střední pozdní 10-12 50 300 600

Latence cca 100-200 ms P1 P2 Počátek stimulace N2 N1

P1 latency /ms/ normal Age / years/ 350 300 250 200 150 100 50 1 2 3 4 1 2 3 4 5 Age / years/

Slyšící dítě 350 U normálně slyšících latence P1 postupně klesá asi do 4. roku života; pak se nemění 300 250 Nejprudší pokles latence je do 3. roku 200 P1 latency /ms/ 150 normal 100 50 1 2 3 4 5 Age / years/

Neslyšící dítě Porucha latence P1 je snad dána afunkčním hypometabolismem v měřené oblasti 350 300 250 200 P1 latency /ms/ 150 normal 100 50 1 2 3 4 5 Age / years/

Dvouleté dítě; vrozená hluchota; CI 350 300 1týden poCI 250 1 měs poCI 200 P1 latency /ms/ 3 měs poCI 150 normal 1 rok poCI 100 50 1 2 3 4 5 Age / years/

Dítě 11 měs; vrozená hluchota; HA 350 300 sluchadla 250 200 P1 latency /ms/ 5 měs poHA 150 1rok poHA normal 100 50 1 2 3 4 5 Age / years/

Věková závislost Latence vlny P1 je funkcí věku dítěte Pokles latence u slyšících byl pozorován jen do 4. roku života; pak je stabilní Čím časněji je CI provedena, tím je posun latence rychlejší a pravidelnější

Věková závislost Čím časněji je CI provedena, tím je posun latence rychlejší a pravidelnější

Věková závislost Čím časněji je CI provedena, tím je posun latence rychlejší a pravidelnější CI kolem 2,5 roku – normalizace za 5 měsíců CI do 13 měs – normalizace 3 měsíce

Věková závislost Čím časněji je CI provedena, tím je posun latence rychlejší a pravidelnější Implantace do 3,5 roku života = posun latence u všech po CI Implantace 3,5–6,5 roku = posun latence jen u poloviny operovaných CI po 7. roce života = posun nebyl nikdy zjištěn

Závěry autorů: Latence vlny P1 je významný faktor maturace centrální sluchové dráhy Latence P1 může sloužit jako objektivní monitoring korekce sluchové vady

Konec