PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Advertisements

Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Původ a vývoj člověka.
P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Umění v pravěku. Nejstaršími doklady výtvarné činnosti člověka jsou jeskynní malby a rytiny. Proslulou „pravěkou obrazárnou“ jsou jeskyně Altamira ve.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Pravěk Vývoj člověka.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
BRZDY Mgr. Martin Tichý. BRZDY Mgr. Martin Tichý.
„Řemesla s techniky začneme od píky“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Vznik a vývoj člověka.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Postnatální období–předškolní věk
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
Opěrná soustava - kostra
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Věcné učení První pomoc
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Člověk v živočišném systému
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída

Kde jsme se objevili poprvé? Nejstarší formy člověka byly nalezeny v Africe- odtud se forma homo (lidé) šířila do ostatních kontinentů

Vývoj pravěku Člověk má společné předchůdce, asi před 14mil. lety př.n .l. se začala oddělovat čeleď Hominidae, začíná Hominizace (polidšťování) - napřimování postavy a chůze po zadních končetinách, vývoj ruky jako orgán práce, ústup zvířecího vzezření obličeje (vytváření brady a čela), růst objemu mozku

Vývoj nejbližších předchůdců člověka: RAMAPITHECUS (14 – 10 mil. př.n.l. 1 m vysoký, pohyb z části o dvou, vegetarián, příležitostně používal nástroje objevoval se v Indii, Africe,Číně, Evropě AUSTROLOPITHECUS (5 – 1 mil. př.n.l.) člověk jižní, 120 cm vysoký, téměř vzpřímený, pohyb o dvou schopnost používat jednoduchých nástrojů (větev, kámen). stavbou kostry připomíná člověka, ale mozek neměl ani poloviční, živí se masem a objevuje se v Africe

HOMO HABILIS (3 – 1 mil. př.n.l.) = člověk zručný první člověk, 125 cm vysoký, dokonale vzpřímený, nápadně větší mozkovna, zdokonalení stavby ruky, vyklenuté chodidlo, vědomé používání a zhotovování nástrojů, artikulované zvuky nemá pevné sídlo – úkryty, sbírá ovoce, bobule, příležitostně drobné živočichy objevoval se v Africe HOMO ERECTUS (1 – 250 000 mil. př.n.l.) = člověk vzpřímený 160 cm vysoký, větší obsah mozkovny, hrubě opracované kamenné nástroje,znalost ohně mohutná postava, chyběl bradový hrbol, vzrůstá úloha tlupy - jeskyně objevoval se ve východní Africe, Sumatře, Německu a v Maďarsku

HOMO SAPIENS (400 000 př.n.l.) = člověk rozumný vysoká pracovní schopnost – nástroje z pazourku nebo křemene, uměl rozdělat oheň, rychlý duševní vývoj naleziště – Německo mladší typ v Neardenthalu – 100 000 př.n.l. – - Štramberk, Moravský kras HOMO SAPIENS SAPIENS (40 000 př.n.l.) = člověk dnešního typu až 180 cm vysoký, vyklenuté čelo, brada vysunutá dopředu, zdatný lovec, pěstní klín, poměrně souvislá řeč, počátky prvního umění objevoval Věstonice, Mikulov