Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Advertisements

Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Integrovaný inspekční plán Marcel Stigter Koncepční poradce DCMR
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Ing. Kateřina Lichtenberková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Strategické plánování
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pracovní porada Pracovní list.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Společenská odpovědnost ve školství
Pracovní porada Pracovní list.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vzdělávání.
Organizační struktura
Obchodní plán projektu
Digitální učební materiál
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Synergie manažerského týmu
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
RIZIKO.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Výběrové kempy v Policii ČR
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Diagnostika dítěte předškolního věku
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková

Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně řešit zásadní problémy Úspěšné projektové týmy čelí třem výzvám: - být úspěšní (podpora organizace) - využívat dobrou techniku projektového řízení - efektivní spolupráce s klíčovými podílníky

Výkonné organizace jsou vždy složeny z výkonných týmů Týmy hrají v soutěživém prostředí klíčovou roli K efektivitě organizace přispívá především potřeba silného týmového výkonu (boj o zákazníka) Sofistikovaná technologie (rozšíření informací, informačních technologií) požaduje po každém jednotlivci široké pracovní nasazení, které je lépe zvládnutelné jednotlivcem, multifunkční týmy jsou však zdaleka rychlejší a výkonnější V soutěživém prostředí probíhá jednodušší a rychlejší zvládání úkolů Pro většinu organizací se stal tržištěm celý svět

Připravenost na teambuilding Snaha řešit problémy (načasování) Hodnota změny současného stavu je větší než cena času, energie a zdrojů do teambuildingu vložených Připravenost manažera na teambuilding (Hodnocení připravenosti manažera na teambuilding, Payne 2007)

Krize týmu Podrážděnost, která odvrací pozornost od práce Snížená komunikace Snížená důvěra Snížená přímost a otevřenost Defenzivní chování Svalování viny na ostatní Přijímání malého rizika Špatné rozhodování Vysoká absence Apatie a nedostatek zájmu Podkopávání snahy ostatních Stížnosti na nedostatek zplnomocnění Častější konflikty Stížnosti na ostatní členy v týmu Vyhýbání se interakci v týmu (mítinkům)

Řešení konfliktu v týmu Vytváření důvěry a řešení konfliktů jsou dva nejnáročnější aspekty budování výkonného týmu Určení potřeby (konflikt prohlubuje neshody – křik, nadávky, apod.) Získání závazku (ano, chci to řešit) Sběr dat a určení problému (co je příčinou) Lekce teambuildingu Dokumentace výsledků a realizace plánů Zhodnocení efektivity lekce teambuildingu

Význam teambuildingu Aby byl přínosný nemusí zabrat spoustu času (každý tým potřebuje jasně znát smysl svého poslání a společný cíl). Teambuilding by se měl zaměřit na posílení týmového výkonu spíše než na propagaci týmového prostředí Obvykle bývá efektivnější, pokud je veden expertem (ne vedoucím pracovníkem) Musí existovat závazek k teambuldingu (jedná se o sled řady dějů a událostí)

Doporučení Teambuilding víkend Teambuilding workshop Teambuildingová lekce

Navržení a vedení lekce teambuildingu Vždy respektujeme cíle, kterých bychom měli dosáhnout SMART S – Specifické M – Měřitelné A - Attainable (Dosažitelné) R – Results-oriented (Zaměřené na výsledek) T – Time- based (Založené na reálně dostupném čase)

Zpětná vazba Jaké jsou hlavní problémy, které by se měly řešit při teambuildingu ? Jaká je pravá příčina těchto problémů ? Analýza rozhovorů Trsy odpovědí (kvalitativní studie) Analýza dotazníků Koncepční rámec posouzení (je snazší) Kategorizace dat, přesnost

Definujte tým: Počet členů Proč to není skupina ? Jaké jsou v něm vazby ? Kdo je to leader ? Jak využijeme koučování v teambuildingu ? Pomůže nám znalost personálních problémů při řešení konfliktu v týmu? Jak se projevuje krize v týmu ?

Úkol – večerní práce (smlovy se školiteli) Vytvořte 3 týmy (tým A, tým B, tým C) Stanovte podmínky pro 3 varianty práce týmů: 1. varianta – tým zaměstnanců 2. varianta – tým manažerů (střední management) 3. varianta – tým supervizorů