VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozklad na součin vytýkání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení mnohočlenů.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Rozklad čísel na prvočísla
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Souhrnné opakování - příklady k procvičení
Algebraické vzorce III
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Matematika 9. ročník Jak rozložím výraz na součin? Výklad a procvičení.
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Rozklad mnohočlenů na součin
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Úpravy algebraických výrazů
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Sčítání lomených výrazů
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michal Pelíšek

ab – ac – bc + a2 = = ab – bc – ac + a2 = = b.(a – c) +a.(– c + a) = Postupné vytýkání - rozložte na součin čtyřčlen 1) najdi vhodné dvojice, ze kterých lze vytknout společný člen ab – ac – bc + a2 = 2) uprav pořadí = ab – bc – ac + a2 = 3) vytkni ze dvojic společný člen = b.(a – c) +a.(– c + a) = 4) jde ještě něco vytknout?? SPOLEČNÉ ZÁVORKY!!! = (a – c).(b +a)

2a – 10c + 15bc – 3ab = = 2a – 3ab – 10c + 15bc = Postupné vytýkání - rozložte na součin čtyřčlen 2a – 10c + 15bc – 3ab = = 2a – 3ab – 10c + 15bc = vytkni -1 = a.(2 – 3b) + 5c.(– 2 + 3b) = = a.(2 – 3b) - 5c.(2 - 3b) = = (2 – 3b).(a – 5c)

ab + ac + bc + b2 = = a.(b + c) + b.(c + b) = = (b + c).(a + b) Postupné vytýkání - rozložte na součin čtyřčlen ab + ac + bc + b2 = = a.(b + c) + b.(c + b) = = (b + c).(a + b)

x3 + x2 + x + 1 = = x2.(x + 1) + x + 1= = (x + 1).(x2 + 1) Postupné vytýkání - rozložte na součin čtyřčlen x3 + x2 + x + 1 = = x2.(x + 1) + x + 1= = (x + 1).(x2 + 1)

xy - x - y + 1 = 7x - 14 + xy – 2y = 4x3 + x2 – 12x - 3 = Postupné vytýkání - rozložte na součin čtyřčlen xy - x - y + 1 = 7x - 14 + xy – 2y = 4x3 + x2 – 12x - 3 =

Datum vytvoření: 9. 10. 2011 Ročník: devátý Předmět: matematika Anotace: prezentace je zaměřená na vysvětlení principu postupného vytýkání