Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Česká republika-5 Průmysl
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
Energetické suroviny 5. ročník
Nerostné suroviny Evropy
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Průmysl Opakování Průmysl paliv a energetiky – charakteristika
Nerostné bohatství 4. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
Přírodní zdroje Česka Anotace
Evropa: Hospodářství a průmysl
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Alpská země – náš soused Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_38.
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
VY_52_INOVACE_ 08_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
VY_32_INOVACE_13_Nerostné bohatství
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – TEST
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.17_hospodarstvi_cr 18.01.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: HOSPODÁŘSTVÍ ČR Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA HOSPODÁŘSTVÍ ČR

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Rozmístění hospodářských aktivit Průmysl těžební a energetický Samostatná práce s textem

N Naše město patří mezi města průmyslová, ve velké továrně se vyrábí …(nápověda – co držím v tlapce ?)….no ano, novinový papír. Vy se dnes ale zaměříte na průmysl těžební a energetický. Doufám, že k tomu použijete i údaje ze starší látky o nerostných surovinách. Budou se hodit!!!

ÚKOL 1 Doplňte následující pojmy správně do vět a zapište do sešitu Těžební průmysl, hnědé uhlí, cementárny, karvinský revír, rašelina, Sokolovská pánev 1___________se zabývá dobýváním užitkových nerostů a hornin. Většina těžby černého uhlí je v 2 ________________. V Podkrušnohoří se těží 3______________. 4_____________ se využívá v lázeňství a zahradnictví. Vápenec je dodáván do 5______________. Kaolin se těží v 6_________________.

ŘEŠENÍ 1. Těžební průmysl 2. Karvinský revír 3. Hnědé uhlí 4. Rašelina 5. Cementárny 6. Sokolovská pánev

ÚKOL 2 K názvům elektráren přiřaď jejich typy Elektrárna tepelná, vodní, jaderná Lipno Mělník Temelín

ŘEŠENÍ Jaderná elektrárna Temelín Vodní elektrárna Lipno Tepelná elektrárna Mělník

METODICKÝ NÁVOD DUM může být použit např. na závěr hodiny věnované danému tématu Žáci pracují samostatně, vyplňují pojmy do pracovního listu, nebo si věty zaznamenají do sešitu Přiřazení typů elektráren můžeme ohodnotit, způsob hodnocení je z hlediska vyučující individuální Klíčová slova: viz s.5, elektrárna vodní, tepelná, jaderná Inovace: samostatné uvažování, umět využít starší vědomosti – nerostné suroviny, těžební průmysl

POUŽITÉ ZDROJE S.3 - foto: soukromý archiv autorky Uvedené zdroje [cit.2012 – 01 – 15].Dostupné pod licencí Creative Commons na www: S.3 -< http://aktualne.centrum.cz/fotogalerie/2010/12/13/odkaliste-papirny-ve-steti/foto/335574/> S.7 <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lipno_nad_Vltavou,_p%C5%99ehradn%C3%AD_hr%C3%A1z,_elektr%C3%A1rna.JPG> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elektr%C3%A1rna_M%C4%9Bln%C3%ADk,_od_Vlin%C4%9Bvsi.jpg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JETE-chladici_veze.jpg>