Tvrdé, měkké, obojetné Y o í Pracovní list.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Přídavná jména - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Třídění a vzory přídavných jmen
SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Přídavná jména Uveď co nejvíce přídavných jmen, která se vztahují k obrázku. Co není správně? svítící, krásný, londýnský, nový, vysoký, v noci, naše foto.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Pravopis 1.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Která věta je správně Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Cvičení k samostatné práci.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_16
Mgr. Vladimíra Mikulášková
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_432_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Křížovky s VS po B II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo v digitálním archivu školy
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vyjmenovaná slova po B Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: Mluvnické kategorie podstatných jmen Název sady: VY_32_Inovace Český jazyk.
OB 21 CJL STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN. PŘÍDAVNÁ JMÉNA ( adjektiva ) Přídavná jména označují vlastnosti podstatných jmen ( jasný, šťastný, hezký, velký.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ PROJEKT V RÁMCI VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tato práce je šířena pod licencí CC BY – SA 3.0.
Metodický list: Vyjmenovaná slova po „B, L, M“ - shrnutí Jazykové vzdělávání Jazyk: český Věk: 3. ročník ZŠ Anotace: Tato prezentace slouží k procvičování.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
VY_12_INOVACE_Tru_I_16 Pravopis související se stavbou slova a s tvořením slov y / ý Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Morfologický pravopis Autor Chňoupková.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace Autor: Leon Maršík Datum Název: VY_32_INOVACE_21_Čj5.
Přídavná jména.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Koncovky podstatných jmen
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_16
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZNÁME TŘI DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Jana Šulcová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA MĚKKÁ velryb_ rodina ps _ uši lv_ mládě vzor JARNÍ í í
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _VYJMENOVANÁ SLOVA
Příprava na čtvrtletní prověrku – 7. třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Opakujeme přídavná jména ČJ 6.
Transkript prezentace:

Tvrdé, měkké, obojetné Y o í Pracovní list

Autoři: Mgr. Eva Boráňová Předmět: Čeština Třída: 4. A Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy: 17. 1. 2014 Jazyk : čeština Název: Tvrdé, měkké, obojetné Anotace: Procvičení základních pravidel psaní i/y Klíčová slova: Tvrdé, měkké a obojetné hlásky, vyjmenovaná slova, příčestí minulé, vzory

Doplňte správné i/y Dav- l - dí stál- na tr – bunách. Holub- se slétl- na rozs – pané drobečky. V – hlédl- z v – sokého okna směrem na v – chod. Z – ma přišla letos velm- brz- . Z čap – ho hnízda vypadl - dvě mláďata. Pl – tvání léčiv – m- b – l – nam- se nev – plác-. Porazil- jsme Francouz - , Španěl - a Rus- . Zam – slel- jsme se nad sv – m- v – hl- dkam- do bl – zké budoucnosti. Unyl- číšník nesl dva tác- plné b – lkov – ch pus – nek a čokoládov – ch zákusků. Ciz- ps- neměl- chlapci vůbec hladit. Poslední dny v – letu pl – nul- velm- rychle. Nakoup – l- jsme v S – rii ryz- zlato a drahokam- . Otcov- bratři se vrátil- zdrav- . Mez- b – l – m- mraky pl – nul- po neb- dva černé. Hlem – žď nesl – šel bl – žíc- se nebezpečí. Ob – čejně si obl – čej m – ju studenou vodou.

Řešení Davy lidí stály na tribunách. Holubi se slétli na rozsypané drobečky. Vyhlédli z vysokého okna směrem na východ. Zima přišla letos velmi brzy. Z čapího hnízda vypadla dvě mláďata. Plýtvání léčivými bylinami se nevyplácí. Porazili jsme Francouze, Španěly a Rusy. Zamysleli jsme se nad svými vyhlídkami do blízké budoucnosti. Unylý číšník nesl dva tác- plné bílkových pusinek a čokoládových zákusků. Cizí psy neměli chlapci vůbec hladit. Poslední dny výletu plynuly velmi rychle. Nakoupili jsme v Sýrii ryzí zlato a drahokamy. Otcovi bratři se vrátili zdraví. Mezi bílými mraky plynuly po nebi dva černé. Hlemýžď neslyšel blížící se nebezpečí. Obyčejně si obličej myju studenou vodou.