ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Složené úrokování.
Finanční matematika.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Úročení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_07_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Úrokovací období.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_06 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_08_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché a kombinované úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_04 Diskont TEMA:Finanční matematika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
(finanční gramotnost)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Hospodářské výpočty 6 – Úrokový počet 1
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
(finanční gramotnost)
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. M. Knoblochová NÁZEV: VY_62_INOVACE_01A_10 Smíšené úročení TEMA: Finanční matematika ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 28.2.2013

Anotace Pojmy žáci aktivně pracují ve skupinách. Rozhodují odlišnostech jednoduchého a složeného úrokování, odvozují vztahy smíšeného úročení. Doplňují na tabuli elektronickým perem nebo fixou. Materiál je používán v semináři z finanční matematiky

Finanční matematika 10

Kombinace jednoduchého a složeného úročení- smíšené úročení Klient si uložil dne 11.3. na termínovaný vklad na Půl roku částku 45 400Kč. Úroková míra je 3,15% a po celou dobu zůstane neměnná. Banka úročí vklad na konci každého kalendářního měsíce a v den splatnosti, jde o složené úročení. Kolik korun klientovi banka vyplatí

březen

březen – 19 dní

březen – 19 dní duben-srpen

březen – 19 dní duben-srpen - 5 měsíců

březen – 19 dní duben-srpen - 5 měsíců září

březen – 19 dní duben-srpen - 5 měsíců září – 11 dní

K₁

K₁ = K₀.(1 + 0,85. i. )

K₁ = K₀.(1 + 0,85. i. ) K₂

K₁ = K₀.(1 + 0,85. i. ) K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵

K₁ = K₀.(1 + 0,85. i. ) K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵ K₃

K₁ = K₀.(1 + 0,85. i. ) K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵ K₃ = K₂ .(1 + 0,85. i. )

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )=45 464,16

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )=45 464,16 K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )=45 464,16 K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵ = 45 973,64

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )=45 464,16 K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵ = 45 973,64 K₃ = K₂ .(1 + 0,85. 0,0315. )

K₁ = 45 400.(1 + 0,85.0,0315. )=45 464,16 K₂ = K₁ .(1 + 0,85. )⁵ = 45 973,64 K₃ = K₂ .(1 + 0,85. 0,0315. )= 46 011,25

Na kolik Kč vzroste vklad 200 000Kč, uložený dva roky a sedm měsíců při úrokové sazbě 1,8% p.a. a ročním pololetním čtvrtletním měsíčním úrokování

K₀ = 200 000 i = 0,018

K₀ = 200 000 i = 0,018 n = 2;

K₀ = 200 000 i = 0,018 n = 2; m =1;

K₀ = 200 000 i = 0,018 n = 2; m =1;

K₀ = 200 000 i = 0,018 n = 2; m =1; K =200 000.(1 + 0,018.0,85)².(1 + 0,018. . 0,85)

K₀ = 200 000 i = 0,018 n = 2; m =1; K =200 000.(1 + 0,018.0,85)².(1 + 0,018. . 0,85)= = 208006,86

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2; m= 2

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2; m= 2;

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2; m= 2; 5 půlroků

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2; m= 2; 5 půlroků K= 200 000.(1 + .0,85)⁵. (1 + 0,018 . .0,85)=

K₀ = 200 000 i = 0,018 b) n = 2; m= 2; 5 půlroků K= 200 000.(1 + .0,85)⁵. (1 + 0,018 . .0,85)= = 208 032,85

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2; m= 4

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2; m= 4; 10 čtvrtroků

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2; m= 4; 10 čtvrtroků K= 200 000.(1 + .0,85)¹⁰. (1 + 0,018 . .0,85)

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2; m= 4; 10 čtvrtroků K= 200 000.(1 + .0,85)¹⁰. (1 + 0,018 . .0,85)= = 208 047,95

K₀ = 200 000 i = 0,018 d) n = 2

K₀ = 200 000 i = 0,018 c) n = 2; m= 12

K₀ = 200 000 i = 0,018 d) n = 2; m= 12; 31 měsíců

K₀ = 200 000 i = 0,018 d) n = 2; m= 12; 31 měsíců K= 200 000.(1 + .0,85)³¹

K₀ = 200 000 i = 0,018 d) n = 2; m= 12; 31 měsíců K= 200 000.(1 + .0,85)³¹= 208 058,06

Pohyblivá úroková míra Klient si uložil dne 11.5. na termínovaný vklad na Půl roku částku 35 900Kč úroková míra do 30.6. 2,15% od 1.7. 2,35% od 1.9. 2,45%

květen – 19 dní i = 0,0215

květen – 19 dní i = 0,0215 červen – 1 měsíc i = 0,0215

květen – 19 dní i = 0,0215 červen – 1 měsíc i = 0,0215 červenec – srpen – 2 měsíce i = 0,0235

květen – 19 dní i = 0,0215 červen – 1 měsíc i = 0,0215 červenec – srpen – 2 měsíce i = 0,0235 září -říjen – 2 měsíce i = 0,0245

květen – 19 dní i = 0,0215 červen – 1 měsíc i = 0,0215 červenec – srpen – 2 měsíce i = 0,0235 září -říjen – 2 měsíce i = 0,0245 listopad – 11 dní i = 0,0245

Literatura ODVÁRKO, Oldřich. Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. Praha: Prometheus, 2005, ISBN 80-7196-303-8. – se svolením autora RADOVÁ, Jarmila; DVOŘÁK, Petr; MÁLEK, Jiří. Finanční matematika pro každého 7. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-3291-6. Archiv autora

Materiál je určený pro interaktivní výuku