Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Význam malých vodních ploch pro krajinu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Zpracovala Jitka Ciprová
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
PEDOSFÉRA.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Podmínky života na Zemi
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Význam lesů pro život člověka
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
OCHRANA PŘÍRODY NA ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Les-Lesní patra.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Třídění přírodnin.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Ochrana přírody a životního prostředí.
Podmínky života na Zemi
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
LES VY_32_INOVACE_08_les Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Ochrana přírody a životního prostředí.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
VODSTVO Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda 4. ročník 20. 4. 2013 Vztah člověka k přírodě, důsledky jeho chování Význam půdy, lesa, vodních ploch, třídění odpadu

Člověk a příroda

Proto se učíme přírodu nejen poznávat, ale také chránit. Příroda nám poskytuje: - základní životní podmínky: - vodu - vzduch - světlo - teplo - půdu (potravu, živiny) Proto se učíme přírodu nejen poznávat, ale také chránit.

Člověk přírodu přetváří a přizpůsobuje svým potřebám Stavba měst Továren Obdělávání půdy Toto vše by měl činit šetrně k přírodě!

Význam půdy Je zdrojem živin pro rostliny Poskytuje oporu kořenům rostlin Pěstování hospodářských rostlin, růst rostlin (potrava) Je domovem mnoha živočichů

Význam lesů Tvoří kyslík Čistí vzduch Tlumí hluk Chrání před větrem Zadržují vodu – zabraňují povodním, zásobárna vody – studánky, potůčky Domovem mnoha živočichů Poskytují dřevo Místo odpočinku

Význam vodních ploch (rybníky, jezera, vodní nádrže) Zadržují vodu – zabraňují povodním Zvlhčují půdu, ovzduší Chov ryb a vodní drůbeže Hnízdiště vodních ptáků Domov mnoha živočichů žijících na březích Místo odpočinku

Ochrana přírody Zásady: Netrhat chráněné rostliny Neohrožovat chráněné živočichy Neničit zeleň Nevypalovat trávu Neodhazovat odpadky Nedělat hluk ________________?

Třídění odpadu Sběr starého papíru Sběr skla Sběr plastů Sběr kovů

Citace: CITACE OBRÁZKŮ: Sdílené obrázky z kolekce programů MS Office 2010 Vlastní obrázky a texty. STAŽENÉ OBRÁZKY: NEUVEDEN. Hejšovina [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://webmix.euweb.cz/2011/dokum12/foto/03.jpg NEUVEDEN. řeřišnice [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: webmix.euweb.cz/2009/dokum05-09/index.html NEUVEDEN. tráva [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: webmix.euweb.cz/dokum19/index.html NEUVEDEN. New-York-Jan2005.jpg [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://img.ihned.cz/attachment.php/50/38019050/ios348BCDF7GHIJKMO6bdghpr1Uw29Vm/800px FINANCNINOVINY.CZ. Kontejnery na tříděný odpad [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://i3.cn.cz/14/1175878278_kontejnery.jpg NEUVEDEN. Rybníky [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.slfoto.cz/Krajina/Rybniky/img00010.jpg ZIVEFIRMY.CZ. saargummi-czech [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.zivefirmy.cz/media/fotos/400213/saargummi-czech_max3997.jpg MICHAELANAVRATILOVA.BLOG.IDNES.CZ. smetiště [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://blog.idnes.cz/blog/16960/277385/P6270194.JPG NATURE.HYPERLINK.CZ. Přírodní park Záhlinické rybníky [online]. [cit. 20.4.2013]. Dostupný na WWW: http://nature.hyperlink.cz/photos/Z_rybniky/Svarov_08-04-04.jpg ŠAŠKOVÁ, Renáta. tisicovky.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.tisicovky.cz/cs/hory/krusne-hory/zajimavosti-kh/mrtvy-rybnik/ NEUVEDEN. www.oderske-vrchy.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.oderske-vrchy.cz/upload/obrazky/priroda/vodopis/reka-