VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09 Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09 1. 9. 2012 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: 4. předmět: Psychologie prodeje
IX. PSYCHOLOGIE PRODEJE Využití psychologie v obchodní činnosti
CÍL Student aplikuje prostředky osobního působení na zákazníka Předvádí obchodní jednání na různé úrovni
Psychologie trhu Rozbor aspektů obchodu Otázka zboží, nabídky a poptávky Komunikace a propagace na trhu
Psychologie trhu Chování spotřebitele a jeho osobnost Obchodní jednání a osobnost obchodníka Psychologie koupě a prodeje Výzkum trhu
Chování spotřebitele Individuální činitelé Mikrosociální činitelé Makrosociální činitelé
Typy spotřebního chování Návykové chování Určitá částka peněz Pravé rozhodování Iracionální chování
Spotřební chování Je podněcováno motivy, které vycházejí s potřeb, zájmů, zvyků, nálad zaměření a postojů.
Spotřební chování Motivy vycházejí ze základních biologických potřeb nebo potřeb duševních.
Spotřební chování Každý prodej či nákup je psychologický akt – mezi prodávajícím a nakupujícím
Kontrolní otázky Vyjmenuj tři skupiny činitelů, které ovlivňují chování spotřebitele Popiš, co znamená ve spotřebním chování – chování iracionální
Děkuji za pozornost
Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. s. 119. ISBN 80-7168-406-6 Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. s. 128. ISBN 80-7168-899-1 Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto