NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Procvičujeme tvary sloves
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Opakujeme Slovesa.
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Cvičení Slovní přízvuk.
Hrátky s češtinou.
Jazykový rozbor všestranný
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hrátky s češtinou.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
VY_32_INOVACE_14_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_496_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
S LOVNÍ DRUHY – 6. ROČ. Mgr. Jablečníková J. - ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_83_SLOVNÍ DRUHY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova ohebná a neohebná - opakování Název sady: Český jazyk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
SLOVESA Staň se kouzelníkem.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Slova ohebná a neohebná - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_Slovní druhy
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_32_INOVACE_14_ČJ5_Co už umíme TÉMA: Co už umíme ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

Anotace Materiál je určen pro výuku českého jazyka v 5. ročníku ZŠ. Sada otázek je zaměřena na mluvnické jevy, které by měl zvládat žák v pololetí 5.ročníku. Žáci vybírají z trojice nabízených odpovědí a zapisují si příslušné písmenko. Na závěr vyjde tajenka – doplnění úvodního vtipu. Aby nedošlo k tomu, že žáci odhadnou hledanou tajenku a nebudou otázky řešit, jsou písmenkové kódy řazeny pozpátku.

Ospalý jsem ve škole pořád proto, že ……. Řeš další úkoly a možná budeš překvapen, co je pravou příčinou …

Které slovo je dvouslabičné? V ulice T obr S pstruh

Na kterém řádku jsou slova ve správném abecedním pořádku? O kotleta- kotel- kotník - kotlina – kotouč – kotoul A kotel – kotleta – kotlina – kotník – kotoul – kotouč N kotel – kotleta – kotlina – kotník – kotouč - kotoul

Který řádek obsahuje slova příbuzná? D obliba, listovat, záliba E porada, rádce, radnice R kapka, okap, kapela

Které z uvedených slov není souznačné se slovem marně ? C nadarmo U zbytečně L zčistajasna

Která věta je bez pravopisných chyb? Ř Jakub se před obědem příliš zasytil cukrovým. A Chybami a omyly se člověk celý život učí. Z Myšlenky se mi při zkoušce stále rozbíhali.

Který z uvedených slovních druhů se skloňuje? P částice T zájmena N slovesa

Doplňte větu vybranou z pohádky: „Věřím v tvou spravedlnost, moudrý ………“ M vládci A vládče E vládce

K všechny milují R děti milují Ve větě Své děti všechny maminky velmi milují je základní skladební dvojice: M maminky milují K všechny milují R děti milují

Ve větě Ty nezbedo, jestli hned neopustíš kuchyň a nebudeš si hrát jako ostatní štěňata na dvoře, vezmu na tebe koště. označte podstatná jména a určete pád a číslo. Na kterém řádku je správné řešení? L 1. j. – 4.j. - 1. mn. - 6. j. - 1. j. Í 5.j. - 4.j. - 1. mn. - 6.j. - 4.j. V 5.j. - 2.mn. – 4.mn. – 6.j. – 4.j.

Ve kterém řádku je správné řešení? E rozmyslete si – 2.os., č.mn., zp. rozk., čas bud. Š rozmyslel by sis – 2.os.,č.j.,zp.ozn. Ř rozmyslíte si- 2.os.,č.mn., zp.ozn., čas bud.

B podm. - ozn. - rozk. - ozn. E ozn. - ozn. - rozk. - podm. Ve kterém řádku je správně určen slovesný způsob sloves: zpívali by, zpívejme, zpíváme, budu zpívat D podm. - rozk. - ozn. - ozn. B podm. - ozn. - rozk. - ozn. E ozn. - ozn. - rozk. - podm.

Ve kterém řádku patří všechna podstatná jména ke stejnému vzoru ? K kostel, postel, hotel, kotel, datel Ě tramvaj, báseň, vášeň, broskvoň U lavice, police, vejce, lvice

Který z uvedených slovních druhů nepatří mezi ohebné? V přídavná jména N předložky I slovesa

Ve které větě můžeme některé ze slov nahradit tvarem vyjmenovaného slova? R Lence se v knížce zalíbily barevné ilustrace. O Upečené cukroví potřeme krémem nebo zavařeninou. M Pes každé sousto dlouho kousal.

Která věta je bez chyby? E Kníže vystoupil na vyvýšené místo. C Honzík se vytáhl na špičky a sáhl po vysící ozdobě. P Sotva vyditelné stíny tajemných bitostí nás vystrašily.

Ve kterém řádku jsou správné tvary podmiňovacího způsobu? I zasmál bych se, zasmál by jsi se L zasmáli byste se, zasmáli by jsme se V zasmáli bychom se, zasmáli byste se

T N E L A T E M Í Ř D Ě N M E V Řešili jste správně? Pak vám asi vyšla tato nesrozumitelnost T N E L A T E M Í Ř D Ě N M E V Teď už stačí přečíst větu od konce. . ….. a můžeme se zasmát.

Ospalý jsem ve škole pořád proto, že ……. ve mně dříme talent.

Zdroje http://office.microsoft.com