Možnosti spolupráce se školami

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Národní projekt Úspěšný ředitel Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dětský domov a Základní škola Liptál
Ing. Kateřina Lichtenberková
Plánování ve školní tělesné výchově
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Školní poradenské pracoviště
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Středisko výchovné péče - ALFA
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Setkání s hlavními a vedoucími krajskými metodiky zapojených v projektu KIPR Praha NÚV
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Projekt KIPR. Projekt KIPR KIPR = Kvalita – Inkluze – Poradenství – Rozvoj Podpora kvalitních poradenských služeb ve školách a školských poradenských.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Strategické řízení a plánování
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Možnosti spolupráce se školami PaedDr. Petr Petráš

www.kipr.cz

Mgr.Blahoslava Pekařová METODICKÁ SÍŤ PPP PRAHA Mgr.Pavla Kubíčková Praha 10, Ř 1 PARDUBICKÝ PhDr.Petra Novotná Ústí n Orlicí, PSY 1 STŘEDOČESKÝ PhDr. Jaroslava Štětinová Kolín, SPPG 4 OLOMOUCKÝ Mgr.Silvie Houšťavová Přerov, PSY 2 PLZEŇSKÝ Mgr. Šárka Čechurová , SPPG MORAVSKOSLEZSKÝ PhDr. Věra Podhorná Karviná, Ř 5 KARLOVARSKÝ Mgr. Ivana Tormová Karlovy Vary, SPPG 1 ZLÍNSKÝ Mgr.Zbyněk Ořechovský Kroměříž, PSY 5 ÚSTECKÝ Mgr.Blahoslava Pekařová Teplice, SPPG 2 JIHOMORAVSKÝ Mgr.Soňa Baldrmannová Brno, PSY 4 LIBERECKÝ Mgr.Ivana Ullmannová Jablonec n Nisou,, PSY VYSOČINA PaedDr.Milan Pavlík Jihlava, SPPG 2 KRÁLOVEHRADECKÝ Mgr.Soňa Holá Hradec Králové, psycholog JIHOČESKÝ Mgr.Pavel Vácha České Budějovice, Ř 2

METODICKÁ SÍŤ SPC PaedDr. Petr Petráš Kyjov, SPPG PaedDr. Petr Hanák, Ph.D. Brno, SPPG PRAHA Mgr.Jana Janková Praha, SPPG 3 PARDUBICKÝ Mgr.Zuzana Ličeníková Pardubice, SPPG 1 STŘEDOČESKÝ Mgr. Ivana Štefaniaková Mladá Boleslav, SPPG 4 OLOMOUCKÝ Mgr.Ivana Poláková Olomouc, SPPG 2 PLZEŇSKÝ Mgr. Jana Mazancová Horšovský Týn, SPPG MORAVSKOSLEZSKÝ Mgr.Zuzana Pavelová Opava, SPPG 7 KARLOVARSKÝ Mgr. Hana Švarcová Karlovy Vary, SPPG 2 ZLÍNSKÝ Mgr.Jitka Jarmarová Kroměříž, SPPG 3 ÚSTECKÝ Mgr.Lukáš Prostřední Ústí nad Labem, soc.prac. 2 JIHOMORAVSKÝ Mgr.Zuzana Žampachvá Brno, SPPG 5 LIBERECKÝ Mgr.Alena Malinová Turnov, SPPG VYSOČINA Mgr.Dana Vamberová Žďár n Sázavou, PSY 1 KRÁLOVEHRADECKÝ Mgr.Tereza Horáková Hradec Králové, psycholog 1 JIHOČESKÝ Mgr.Miloš Majer Strakonice, SPPG 1

NEJČASTĚJŠÍ FORMY SPOLUPRÁCE PaedDr. Petr Petráš Kyjov, SPPG PaedDr. Petr Hanák, Ph.D. Brno, SPPG PRAHA Lektorský tým, přednášky, semináře, workshopy PARDUBICKÝ Přednášky průběžně, osobní, e-mailové a telefonické konzultace STŘEDOČESKÝ Probíhaly individuální konzultace OLOMOUCKÝ Školení, průběžné konzultace se školami PLZEŇSKÝ Telefonické a e-mailové konzultace, osobní konzultace na ZŠ(ŘŠ,VP) o konkrétním ž. MORAVSKOSLEZSKÝ Intervence přímo ve školách,e-mailové a telefonické konz., cílená školení KARLOVARSKÝ Zájem škol o zapojení nebyl velký důvod: jiná školení, šablony, regionální projekty ZLÍNSKÝ Návštěvy ve školách, workshopy v SPC, semináře ÚSTECKÝ Průběžná komunikace se školami JIHOMORAVSKÝ Konzultace e-mailem i telefonické, semináře a přednášky průběžně LIBERECKÝ Konzultace se ZŠ VYSOČINA Semináře, průběžné konzultace s ŘŠ, VP KRÁLOVEHRADECKÝ Konzultace telefonické a osobní s ŘŠ a PP JIHOČESKÝ Kurzy, konzultace, návštěvy ve školách….

MOŽNÉ FORMY SPOLUPRÁCE KONZULTACE PŘÍMO VE ŠKOLE (dle preferencí) KONZULTACE PŘÍMO VE ŠKOLE S ŘŠ, VP, individuální – jednání o konkrétním dítěti a jeho PO s učiteli KOLEGIÁLNÍ DISKUZE Mezi jednotlivými školami a pedagogy, pravidelná setkávání SEMINÁŘE WORKSHOPY Výměna zkušeností (kladné i záporné příklady), organizovány přímo pro pedagogické sbory ve škole („škole šité na míru“) ŠKOLENÍ Zaměřit cíleně např. na AP, MŠ, 1.st. ZŠ apod. KONZULTACE V ŠPZ Po domluvě s pracovníky SPC (rozbor konkrétní situace), problém – vytíženost pracovníků ŠPZ KONZULTACE Telefonické, e-mailové, písemné, osobní PŘEDNÁŠKY Nejméně preferovaná forma – hlavně ne obecné

NEJČASTĚJI ŘEŠENÉ PROBLÉMY APLIKACE LEGISLATIVY DOPORUČENÍ PO -úpravy obsahu vzdělávání a úpravy očekávaných výstupů vzdělávání ATMOSFÉRA ŠKOL IVP, PLPP PO 2. - 5. stupně - organizace výuky ASISTENTI PEDAGOGA PSPP, PED. INTERVENCE INKLUZE ŽÁKŮ S LMP POMŮCKY Úpravy ŠVP pro žáky LMP s minimálními požadovanými obsahy a výstupy v rámci RVP ZV VÝKAZ R 44-99 ZMĚNY VE VÝKAZNICTVÍ PODPORA U ŽÁKŮ S PORUCHAMI CHOVÁNÍ, PAS…

Jaké hlavní problémy v souvislostí s inkluzí ve své škole řešíte? ADMINISTRATIVA Obrovský nárůst, chyby spojené s vykazováním. Učí se za běhu a nikdo to neocení. Zátěž pro § školy, proč IVP u 2.st. PO (nemá intervenci ani pomůcky). VP jako koordinátorka – osvědčilo se, ale nemá na to čas – snížit úvazek. Kontrolní orgán nezajímá práce s dětmi, ale administrativa! PERSONÁLNÍ SITUACE V souvislosti s nárůstem dětí se SVP, ped. intervencí i PSPP problém se zařazením do rozvrhu, ale i personálního pokrytí. Nepružnost ŠPZ-úvazek AP končí v průběhu roku a není nové doporučení. Učitelé žáků se SVP- nemají kvalifikaci. AP dle postižení?, nejsou….. apod. NEJEDNOTNOST INFORMACÍ, ŠKOLENÍ Různé odpovědi ze strany MŠMT, ŠPZ, KÚ, školitelů. Potřeba školení pro učitele, posílit dg. kompetence a PO 1. Učitelé mají nedostatek znalostí z oblasti spec.ped. Neobjektivní hodnocení poraden (všechny děti pouze hraniční), tz. nelze IVP a snížené výstupy. Doporučení AP k žákům by mělo být flexibilní, často není v souladu s učebním plánem. PRÁCE ŠPZ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP Jakými konkrétními způsoby hledat žáky velmi nadané? Žáci s hraničním IQ – školní neúspěch, postup do dalších ročníků přes neprospěch. Chybí ZŠ praktické. SPOLUPRÁCE S RODINAMI ŽÁKŮ SE SVP Složitá spolupráce s rodiči a rodinami žáků pocházejících ze sociálně vyloučených oblastí. Nezájem žáků o školu, nezájem rodin, velké problémy s chováním. Jakým způsobem evidovat pomůcky dop. ŠPZ, jsou majetkem žáka nebo školy? Co s pomůckami po uplynutí doby PO. Ve kterém dokumentu je inf. o čerpání částek na pomůcky? Lze nedočerpat a převést do rozpočtu školy? POMŮCKY

Kam máme směřovat podporu, aby pro vás byla skutečně užitečná DO ŠKOL Přímo do škol – podpora týmem odborníků, osobní kontakt v praxi. Posílit kompetence učitelů! Školení celé sborovny, zejména: děti s LMP (přístupy, hodnocení, práce ve třídě);děti s ADMD- dg., vých.plán, přístupy. METODICKÁ POMOC Kuchařka na postup zpracování administrativy. Kontaktní osoba, která poradí jak zpracovat konkrétní případ. ZMĚNA LEGISLATIVY Snížit úvazek VP a metod. prevence. Přesněji stanovit rozsah přímé a souvislé práce pro AP. PRÁCE S ŽÁKY Z ODLIŠNÝCH KULTURNÍCH A ŽIVOTNÍCH PODMÍNEK Kdo je posoudí, na základě čeho a jak? Kdo dá doporučení? Ve vyhlášce jsou definovaná PO pro tyto děti (např. výtvarné potřeby) ale bez doporučení na tato PO nedosáhneme a máme děti bez pomůcek. PODPORA § ŠKOLÁM Návrh: aby i na těchto školách spec. ped. péče + intervence byla s NFN. ZVÝŠENÍ PRESTIŽE UČITELSKÉHO POVOLÁNÍ Taková podpora učitelského stavu, která by vedla k renesanci tohoto povolání! Větší prestiž, finance, více osobností mezi učiteli, sebezkušenost – výcvik jako součást VŠ vzdělání, více mužů – učitelů.

Jak hodnotíte situaci své školy ve společném vzdělávání? POZITIVNĚ NEVYHRANĚNĚ NEGATIVNĚ • Škola se s inkluzí „ideově“ srovnala. Složitá je administrativní nejasnost ve formálních postupech. • Společné vzdělávání již s úspěchem provozujeme mnoho let, administrativa je stále náročnější a nepřehlednější (jak se mění a překrývá). • Škola, která inkluzi poctivě řeší se stává „záchytnou stanicí“ pro žáky se SVP, kteří přichází ze škol ostatních (např. elitářských). • Děláme co můžeme…jak nejlíp umíme….Je to náročné zorganizovat ve velkém ped. sboru (750 dětí, 70 pedagogů). • Snažíme se, co to jde, ale zatím se nám nedaří vše, co bychom chtěli – hodně času trávíme péčí o děti se SVP a málo času zůstává na péči o nadané. • Snažíme se vyznat v nepřehledné situaci. Využíváme dostupných možností k co nejefektivnější práci s žáky se SVP. • Velmi špatně. Velké problémy se žáky , s učiteli, s rodiči. • Hodně učitelů tomuto není nakloněno. Berou to formálně.

Co od projektu KIPR očekáváte ? • Možnost obrátit se na někoho, když bude třeba. (Tuto možnost i pro pedagogy) dostat odpověď co nejdříve. • Rychlou odpověď na dotazy z praxe. Možnost hned volat a dostat jasnou odpověď. • Osvětu, komunikaci, pomoc v konkrétních situacích. • Větší dostupnost informací. Možnost konzultací ohledně postupu školy. Metodické vedení • Očekáváme pomoc v orientaci v novém systému PO (jsme velká škola 1000 žáků). • Pomoc pro školu, pro naši konkrétní školu „ušité na míru“ MOŽNOST KONZULTACÍ • Nabídka seminářů (pro kolik pedagogů z 1 školy – zdarma? I doprava? Nebo pro celý sbor? Pouze z nabídky KIPR? • Rychlejší orientaci v nových podmínkách. Pomoc při zavádění nových pravidel. Posílení pozice naší ZŠ jako strategického prověřeného partnera pro další možné příležitosti ŠKOLENÍ Ovlivnit proces inkluze tak, aby byla reálná v běžném životě školy ŽE ZAČNE FUNGOVAT

děkuji za vaší trpělivost