AUTOR: Lenka Hrnčířová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Praktická cvičení z botaniky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přírodopis 6. ročník Mechorosty Bohumil Bareš.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Kořen Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Vznik a vývoj života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
Vegetativní orgány Stonek
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Přechod rostlin na souš
Vyšší rostliny.
Vegetativní orgány LIst
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anatomie rostlinných orgánů
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Škola:. Základní škola Kladruby
Škola:. Základní škola Kladruby
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Pryskyřníkovité Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Úvod do botaniky.
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Botanika.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

AUTOR: Lenka Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_16_Přírodopis 7.ročník_Botanika - úvod Téma: Botanika - úvod CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: září 2011

Anotace Přírodopis, 7. ročník, Botanika – úvod Prezentace Vědní obory botaniky Carl Linne Systematické rozdělení rostlin Přiřazování obrázků rostlin ke jménům rostl. skupin Význam rostlin, fotosyntéza Přechod rostlin na souš – vznik pletiv Procvičení – pletiva Pomůcky – fixy na interaktivní tabuli

Botanika Co je botanika? Botanika je věda o rostlinách.

Vědní obory botaniky Čím se zabývá : 1) systematická botanika Třídí rostliny do systému 2) morfologie Studuje vnější stavbu rostlin 3) anatomie Studuje vnitřní stavbu rostlin 4) fyziologie Zkoumá životní děje v rostlinách

Botanika - úvod botanika – věda o rostlinách Vědní obory botaniky systematická - třídí rostliny do systému morfologie - studuje vnější stavbu rostlin– tvar anatomie - studuje vnitřní stavbu rostlin fyziologie - zkoumá životní děje v rostlinách

Carl Linné - švédský přírodovědec - zakladatel binominální nomenklatury – organismy označovány dvouslovným jménem: např. len setý, len – rodové jméno, setý - druhové

Systematické rozdělení rostlin 1) Nižší rostliny – řasy 2) Vyšší rostliny a) mechorosty – játrovky, mechy b) plavuně c) přesličky d) kapradiny e) nahosemenné rostliny – jinany, jehličnany f) krytosemenné rostliny – dvouděložné, jednoděložné

Spoj rostliny se správnými názvy skupin plavuně mechy játrovky kapradiny

jinany jednoděložné jehličnany dvouděložné

význam rostlin - nezastupitelná funkce – schopnost fotosyntézy – přeměna neústrojných látek na ústrojné, do vzduchu uvolňují kyslík - rostliny – producenti

přechod rostlin na souš - nejstarší rostliny – vodní řasy - po změně atmosféry – horní část rostlin vyčnívala z vody, úplný přechod rostlin na souš - nejstarší suchozemské rostliny – mechorosty - pro život na souši – pletiva – (soubor rostl. buněk, které mají stejný tvar a funkci) : 1)vodivá – rozvádí vodu s minerálními látkami a produkty fotosyntézy 2) krycí – chrání před vysycháním, pokožka s průduchy 3) podpůrné - udržuje vzpřímený tvar 4) zásobní – při nepříznivých podmínkách

Procvičení - doplň jména pletiv pletivo, které chrání před vysycháním krycí pletivo, které rozvádí vodu s minerálními látkami vodivé pletivo, ve kterém jsou ukládány produkty fotosyntézy zásobní pletivo, které udržuje vzpřímený vzrůst podpůrné

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:MarchantiaPolymorpha.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lycopodium_clavatum.jpg http://2.bp.blogspot.com/_nRF5cZ33Ndk/Rgbn20yWhyI/AAAAAAAAACU/HAkegG3SI1Q/s1600-h/Dryopteris+filix-mas.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leucobryum_glaucum.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Kuusk_Keila-Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gingko-Blaetter.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rununculus_arcis_prysky%C5%99n%C3%ADk_prudk%C3%BD_1.jpg

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheat_field.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tulip01.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pinus_nigra_JPG2A.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lilium_martagon_0064.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Witte_dovenetel_closeup.jpg http://www.bing.com/images/search?q=sch%c3%a9ma+fotosynt%c3%a9zy&view=detail&id=22A609C0C7B57D7F572DCB8FF962F903F0F06771&first=0&FORM=IDFRIR ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-424-4.