3. st. Krize říma za principátu opakování – krize republiky, triumviráty, císařství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhý triumvirát (vznik císařství)
Advertisements

Starověký Řím 6. ročník.
Konec republiky.
Řím v době císařství Petr Machala.
ZŠ tgm Rajhrad Autor: M. Kocmanová 34
Dějepis Římská republika 1.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
KRIZE A ZÁNIK ŘÍMSKÉ REPUBLIKY 146 – 31 př. n. l. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová.
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: správa, armáda, gladiátoři, triumvirát Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum:
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU DĚJEPIS,HISTORIE – je to vědní obor, který se zabývá studiem a popisováním minulosti Je to školní vyučovací předmět, ve kterém.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Život Karla IV. Jeho život a kdo to byl Karel se narodil v Praze 14.května roku 1316 Byl to první český král Karel IV byl synem Přemyslovců Elišky a českého.
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Druh učebního materiálu
ANTIKA 4 DĚJINY ŘÍMA.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Co víš o tom, jak to vypadalo na našem území ve středověku?
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Císařský Řím 31 př.n.l. – 476 n.l. Uč. str. 117.
Rozpad a zánik říše římské
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Jméno: Alenka Andršová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Antické Řecko – doba železná
NAPOLEONOVO TAŽENÍ DO RUSKA A JEHO PÁD
Ekonomika
Pravěk v českých zemích
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Marcus Antonius Gaius Octavius Marcus Aemilius Lepidus
Téma (název prezentace)
Období vlády jedné strany
Římské výboje v západním Středomoří
Raná řecká tyranida, Sparta
Římská republika uč. str.105.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
VELKÁ MORAVA.
VY_32_INOVACE_53 UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘÍMA sochařství.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Politická a sociální krize římské republiky
Politická a sociální krize římské republiky
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ.
EGYPT VE STAROVĚKU.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Manufaktury a první stroje
Římská republika uč. str.105.
Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923
Krize římské republiky
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK U NÁS
Římská republika uč. str.105.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_DĚJEPIS
1. světová válka.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Transkript prezentace:

3. st. Krize říma za principátu opakování – krize republiky, triumviráty, císařství

Útoky germánů zač. 3. st. –útoky Germánů na římskou říši se stupňují předzvěst stěhování národů (4. st.), které pak Řím zničilo tentokrát ještě Germáni zastaveni

Vnitřní rozpory v tuto dobu pro římské impérium nebezpečné nutnost velké armády – zvyšování daní kolóni a zemědělci často nemají prostředky na zaplacení všech výloh opouštějí pozemky ukrývají hodnotné mince přechod k naturální směně

Naturální směna

Důsledky naturální směny pokles obchodu úpadek řemesel – lidé se snaží si vše vyrobit sami vybírání daní-na 1 rok lze koupit právo vybírat, snaha obohatit se

Střídání císařů během 50 let na trůně asi 30 císařů téměř žádný nezemřel přirozenou smrtí někteří vládli tak krátce, že to v odlehlejších končinách ani nezaznamenali někdy vládli i dva císaři najednou poslední císaři nazýváni vojenskými císaři – na trůn je dosadila armáda

Krize Říma za principátu (3.st.) stupňují se útoky Germánů vnitřní problémy – vyšší daně kvůli armádě kolóni a rolníci opouštějí půdu znehodnocování měny naturální směna pokles obchodu úpadek řemesel velmi časté střídání císařů-vojenští císaři

Test k opakování-krize republiky, triumviráty, císařství Pokus o řešení krize v římské republice učinili: a) bratranci Veverkové b) bratři Gracchové c) bratři Lumierové V Římě byly 2 politické strany: a) liberální a demokratická b) populáři a popeláři c) populáři a optimáti Lucius Cornelius Sulla byl: a) optimát b) populár c) demokrat Seznam nežádoucích osob se nazývá: a) proskripce b) konfiskace c) provincie

První triumvirát tvořili: a) Crassus, Lepidus a Caesar b) Pompeius, Caesar a Marcus Antonius c) Crassus, Pompeius a Caesar Caesar spravoval provincii: a) Hispánii b) Galii c) Egypt Caesar reformoval: a) kalendář b) vlastnictví pozemků c) armádu Druhý triumvirát tvořili: a) Marcus Antonius, Gaius Octavius a Lepidus b) Gaius Octavius, Marcus Antonius a Scipio

Kleopatra a Marcus Antonius prohráli u mysu Actia, který leží: a) u Kartága b) u Hispánie c) u Řecka 1. císařem byl: a) Marcus Augustus b) Tiberius c) Octavian Augustus Mecenáš je: a) podvodník b) sponzor c) vysoký státní úředník 10 let řídil přes dopisy Řím císař: a) Caligula b) Nero c) Tiberius Na ostrově Capri žil císař: a) Tiberius b) Claudius c) Hadrianus

Císařem svého strýce Claudia prohlásil: a) Nero b) Caligula c) Tiberius Jižní Británii připojil k římskému impériu: a) Nero b) Caligula c) Claudius Vlastní manželku a matku nechal zavraždit: a) Nero b) Caligula c) Claudius Kolón je: a) řada aut na dálnici b) nájemce půdy c) veliká hrobka

Největší rozlohy dosáhla římská říše za vlády: a) Traiana b) Hadriana c) Marca Aurelia Limes Romanus je: a) obranná linie b) císařský límec c) římská kanalizace Obranný val v Británii nechal vybudovat: a) Traianus b) Hadrianus c) Marcus Aurelius

http://leccos.com/index.php/clanky/stehovani-narodu http://www.dnesni-financni-svet.cz/cs/ucitele-zs/penize-4/penize-3/?PHPSESSID=2738d9379d586d9bdbc9c6d8c5658ca3 http://lvcivsvinicivstorqvatvs.blog.cz/1003 V. Válková,Dějepis 6, Pravěk a starověk, SPN Praha 2006