Název vzdělávacího materiálu Jevy o hustotě látek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Kapaliny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Název projektu: Individuální výukou k lepším výsledkům Příjemce: Základní škola Telč, Masarykova 141, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hustota-výpočet hustoty
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
PROVĚRKY Výpočet hustoty.
Fyzika hrou-opakování II.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Název vzdělávacího materiálu Železo
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Změny skupenství látek
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Název vzdělávacího materiálu Soli bezkyslíkatých kyselin
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Název vzdělávacího materiálu Periodická soustava prvků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Název vzdělávacího materiálu Mysli ve fyzice
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
Název vzdělávacího materiálu Je stejná gravitace na zemi i na měsíci?
Název vzdělávacího materiálu Znáte je ?
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název vzdělávacího materiálu Cukry
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název vzdělávacího materiálu Jevy o hustotě látek Název projektu: Individuální výukou k lepším výsledkům Příjemce: Základní škola Telč, Masarykova 141, příspěvková organizace Název vzdělávacího materiálu Jevy o hustotě látek Vzdělávací oblast Člověk a příroda Předmět Fyzika Téma Hustota látek v životě člověka Určeno pro 7. ročník Archivační kód VY_52_INOVACE_232 Mgr. Jiří Nerad 16. 5. 2012

HUSTOTA LÁTEK

V jakých jednotkách jsou v MF tabulkách uvedeny hustoty látek? A kg/m2 B kg/m3 , g/cm3 C km/s D km/m3 , m/cm2

Zjistěte z MF tabulek hustoty chloridu sodného a ethanolu A 2160 kg/m3 , 789 kg/m3 B 3210 kg/m3 , 714 kg/m3 C 1690 kg/m2 , 1020 kg/m2 D 860 g/cm3 , 1560 g/cm3

Hustota Látek je v MF tabulkách uvedena při teplotě A 10 °C B 0 °C C 20 °C D 50 °C

Převeďte hustotu olova na správnou hodnotu 11 300 kg/m3 = X g/cm3 A 113 g/cm3 B 113 000 g/cm3 C 1,13 g/cm3 D 11,3 g/cm3

Seřaďte podle MF tabulek sestupně hustoty azbestu, nafty, petroleje A petrolej – nafta – azbest B nafta – azbest – petrolej C azbest – nafta – petrolej D nafta – petrolej – azbest

Hustota kapaliny se s rostoucí teplotou A nemění B zmenšuje C zvětšuje

Anomálie vody. Voda má největší hustotu při teplotě? A 0°C B 21°C C 4°C D -3°C

URČETE HMOTNOST VODY V NÁDOBĚ OBJEM VODY V NÁDOBĚ JE 200 dm3. Hustotu vody zjistěte z MF tabulek a vypočtěte. A 200 kg B 20 000 kg C 2 000 kg D 200 000 kg

Vysvětlete, proč led na vodě plave. A má větší hustotu než voda B má menší hustotu než voda C má stejnou hustotu než voda

Anotace Formát výukového materiálu v digitální podobě Power Point 2010(.pptx), Obsah vzdělávacího materiálu Vyhledávání a práce s MF tabulkami Rozsah vzdělávacího materiálu Počet obrazovek - 10 Způsob práce žáků Samostatná práce Další poznámky autora pracovní listy pro žáky, interaktivní tabule Zdroje Zdroje textů a obrázků – klipart - www.office.microsoft.com