MATEMATIKA – ARITMETIKA 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
OBSAH ČTYŘÚHELNÍKŮ Daniela Kosinová.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Strojírenství Strojírenská technologie Normalizované polotovary (ST13)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_478_Zlomky AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5.,
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
PENTOMINO - HLAVOLAM NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_M8_PENTOMINO TEMA: PENTOMINO - HLAVOLAM.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
TÉMA: Obdélník a čtverec
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, 1045 Kollárova
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Pojem zlomek a jeho zápis.
ČÍSELNÉ MNOŽINY © Jitka Mudruňková 2014.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Desetinná čísla a zlomky
Pojem zlomek a jeho zápis.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – ARITMETIKA 7 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_M7_ZLOMKY-MODELY TEMA: ZLOMKY – MODELY ČÍSLO PROJEKTU: MATEMATIKA – ARITMETIKA 7 ZLOMKY - MODELY

JAK SE ZLOMKY POČÍTÁME A JAK JE ZOBRAZUJEME? JE TEDY STEJNÉ JAKO 3:2 = 1,5 TEDY ZLOMEK MŮŽEME VYJÁDŘIT TAKÉ JAKO DESETINNÉ ČÍSLO. GRAFICKÉ VYJÁDŘENÍ - JE VÍCE MOŽNOSTÍ, ZDE JSOU UVEDENY NĚKTERÉ MOŽNOSTI: 𝟑 𝟒 CELKU celého kruhu jeden díl je 𝟏 𝟔 CELKU jeden díl je 𝟏 𝟒 CELKU

MODELY – GRAFICKÉ ZNÁZORNĚNÍ ZLOMKŮ Koláčový model (v kruhu, nebo v pravidelném n-úhelníku) Čokoládový model (obdélník, nebo čtverec) Tyčový model Kuličkový model

KOLÁČOVÝ MODEL Pod obrázek připište správně zlomek: 1 3 2 5 3 6 4 7 4 8

ČOKOLÁDOVÝ MODEL: TYČOVÝ MODEL: Jaká část čokolády je vyznačená hnědou barvou a jaká část je bez barvy ? Hnědou barvou: 6 12 bez barvy: 6 12 TYČOVÝ MODEL: Jaká část tyče je vyznačená červenou barvou a jaká část je bez barvy ? červenou barvou: 3 8 bez barvy: 5 8

KULIČKOVÝ MODEL: Jaká část balónků je červená, modrá, zelená a žlutá? Zapište pomocí zlomku. Červené jsou 4 ze 24, tedy 4 24 Modrých je 11, ze 24, tedy 11 24 Zelených je 6, ze 24, tedy 6 24 Zelené jsou 3, ze 24, tedy 3 24

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván v hodině aritmetiky v 7. ročníku, jako doplňkový materiál na nové téma: zlomky. Konkrétně grafické znázornění zlomků – modely. Následuje přehled všech používaných grafických modelů. Poté se podrobněji vracíme k jednotlivým grafickým modelům. Tématu se věnuji dostatečně dlouho, aby si žáci dobře osvojili pojem celku a jeho částí. Žáci si tak mohou vybrat, který z modelů jim připadá nejnázornější. Ten pak mohou používat při pochopení složitějších případů. CITACE: - 25 kapitol z didaktiky matematiky – M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková – KMDM, Praha 2004