Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Užití Thaletovy kružnice
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – OBDÉLNÍK
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Užití Thaletovy kružnice
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
THALETOVA VĚTA.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Co mají společného tyto obrázky???
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Užití Thaletovy kružnice
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
6. ročník TROJÚHELNÍKY II. VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_V_M_HŠ_GEOMETRICKÉ_.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_II.JZ_ČTENÍHŠ_HLÁSKY.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_II.JZ_ČTENÍHŠ_HLÁSKA.
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
Množina bodů dané vlastnosti
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množina bodů dané vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_V.M1TŠ_KOLMICE Téma: M - 5. ročník – geometrie –kolmice Název sady: Matematika 1. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 5. ročník speciální základní školy Slouží k výkladu učiva a k procvičení konstrukce kolmic Listy č. 3 – 5 jsou názorným vysvětlením, co to kolmice jsou, děti mohou pracovat zároveň podle tabule Listy č. 6 - 9 – žáci sledují výklad s použitím pravítka a pravoúhlého trojúhelníku (pro případ, že žák nemá trojúhelník s ryskou ) List č. 10 nabízí dětem ještě jiný způsob použitím trojúhelníku s ryskou List č. 11 – žáci rýsují podle pokynů na čistý papír nebo do sešitu List č. 12 je zadáním samostatné práce, po kliknutí následuje řešení Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: Rýsovací potřeby, interaktivní fix, myš, papír f. A4

Kolmice Čistý papír (formát A4) přeložte podélně tak, abyste. získali dvě shodné poloviny. 1. 2. 3.

Kolmice Papír znovu rozložte a v přehybu narýsujte přímku n. Na přímce n zvolte bod P , který přímku rozdělí na dvě opačné polopřímky. Pak přeložte papír tak, aby se opačné polopřímky s počátkem v bodě P kryly a znovu papír rozložte. n P n P 4. 5. 6.

Kolmice Když máte papír znovu rozložený, narýsujte v přehybu přímku k. Přímka n a přímka k svírají spolu pravý úhel /90 °/. 7. . n P k Přímka k je kolmá k přímce n, nebo přímka n je kolmá k přímce k, / n k , k n/.

Konstrukce kolmic – 1. krok Narýsujte přímku v a na ní zvolte bod A. /Ukážeme si jak narýsovat kolmici pomocí pravítka a pravoúhlého trojúhelníku nemáme-li trojúhelník s ryskou./ A v

Konstrukce kolmic – 2. krok Pravítko 1 přiložte těsně k přímce v a pak pravoúhlý trojúhelník 2 tak, jak ukazuje obrázek. 2 A v 1

Konstrukce kolmic 3. krok Pravítko 1 přendejte do polohy podle obrázku a přitlačte ho pravou rukou. Levou rukou posuňte trojúhelník k bodu A a narýsujte přímku k procházející bodem A. 1. A . v k Přímka k je hledaná kolmice k přímce v. Svírá s přímkou v pravý úhel, tj. 90 °.

Konstrukce kolmic ještě jinak Můžete také použít pravoúhlý trojúhelník s ryskou, ale musíte dbát na přesné přiložení k dané přímce. k . B e

Konstrukce kolmic pomocí trojúhelníku s ryskou Je dána přímka e a na ní leží body P, R, V. Sestrojte kolmice x, y, z, které prochází těmito body . x y z . . . e P R V Každým bodem na přímce v prochází jediná kolmice k této přímce.

Konstrukce kolmic - úloha Narýsujte přímku u. V bodě K, který leží na přímce u, sestrojte kolmici v k přímce u, / v u /. Nejprve proveďte náčrt. ŘEŠENÍ Náčrt: v . v u K K . u

ZDROJ: Trojúhelník s ryskou: http://www.helpex.cz/images/sklady/trojuhelniksrys.jpeg Použito automatických tvarů – vlastní tvorba Citováno: 13.08.2012. [cit.2012-08-13]