Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_11_ test-vnímání a myšlení Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 8. ročník. Slouží jako pracovní listy k procvičení naučené látky. Vývojová období člověka, jejich věkové řazení, charakteristika.
TEST Vnímání a myšlení
1) Co je to myšlení? a) poznávací, psychický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami… b) proces fyzického těla, při němž nedochází k manipulaci s vjemy a představami c) fyzický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami…
2) Vyjmenuj smysly, pomocí nichž vnímáme okolní svět.
3) Co patří do myšlenkových operací? a) analýza d) komprese b) skleróza e) srovnávání c) syntéza
4) Co je to vnímání? vytvářím si úplně nové představy, obrazy b)přijímám informace o vnějším a vnitřním prostředí c) zaměřím se jen některý smysl a pomocí něho vnímám okolní svět
5) Co je správně? Představy jsou: a) danou věc jsem nikdy neviděl, neprošla smysly a já si ji vybavím b) obraz něčeho, co v daném okamžiku nepůsobí na naše smysly, ale už to smysly někdy prošlo c) vnímání světa bez smyslů
6) Co je to analýza? a) Jde o myšlenkovou operaci, kdy zjišťuji podobnosti a odlišnosti u věcí. b) Jde o myšlenkovou operaci, kdy celou myšlenku rozdělím na části. c) Nejde o myšlenkovou operaci.
7) Jak dělíme řeč? a) Rychlou = nesrozumitelnou a pomalou = srozumitelnou b) Vnější = nahlas a vnitřní = „pro sebe“ c) Vnitřní = nahlas a uzavřenou = „jen pro někoho“
8) Co nepatří mezi vlastnosti myšlení? a) elektrifikace b) šířka e) uvolňování c) pružnost f) zapomínání d) přesnost
9) Co je to syntéza? a) nepatří mezi myšlenkové operace b) jde o myšlenkovou operaci, kdy zapojuji jen logické myšlení c) jde o myšlenkovou operaci, kdy malé části složím do jednoho celku, myšlenky
10) Napiš čtyři typy temperamentu
KONEC ZKONTROLUJ SI PODPIS A PRÁCI ZADNÍ SEBEROU ….
1a) Co je to myšlení? a) poznávací, psychický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami… b) Proces fyzického těla, při němž nedochází k manipulaci s vjemy a představami c) Fyzický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami…
2a) Vyjmenuj smysly, pomocí nichž vnímáme okolní svět. Zrak, sluch, čich, hmat, chuť
3a) Co patří do myšlenkových operací? a) analýza d) komprese b) skleróza e) srovnávání c) syntéza
4a) Co je to vnímání? Vytvářím si úplně nové představy, obrazy b)přijímám informace o vnějším a vnitřním prostředí c) zaměřím se jen některý smysl, a pomocí něho vnímám okolní svět
5a) Co je správně? představy jsou: a) danou věc jsem nikdy neviděl, neprošla smysly a já si ji vybavím. b) obraz něčeho, co v daném okamžiku nepůsobí na naše smysly, ale už to smysly někdy prošlo c) Vnímání světa bez smyslů
6a) Co je to analýza? a) Jde o myšlenkovou operaci, kdy zjišťuji podobnosti a odlišnosti u věcí b) Jde o myšlenkovou operaci, kdy celou myšlenku rozdělím na části c) Nejde o myšlenkovou operaci
7a) Jak dělíme řeč? a) Rychlou = nesrozumitelnou a pomalou = srozumitelnou b) Vnější = nahlas a vnitřní = „pro sebe“ c) Vnitřní = nahlas a uzavřenou = „jen pro někoho“
8a) Co nepatří mezi vlastnosti myšlení? a) elektrifikace b) šířka e) uvolňování c) pružnost f) zapomínání d) přesnost
9a) Co je to syntéza? a) nepatří mezi myšlenkové operace b) jde o myšlenkovou operaci, kdy zapojuji jen logické myšlení c) jde o myšlenkovou operaci, kdy malé části složím do jednoho celku, myšlenky
10a) Napiš čtyři temperamentové typy Flegmatik, cholerik, melancholik, sangvinik
řešení 1- a 2- zrak, sluch, hmat, chuť, čich 3- a, c, e 4- b 5- b 6- b 8- a,e,f 9- c 10- flegmatik, sangvinik, cholerik, melancholik
Použitá literatura a odkazy: Obrázky použity ze sady Office Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: JANOŠKOVÁ, D.,a kol. autorů. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-393-0. JANOŠKOVÁ, D., ONDRÁČKOVÁ, M.,ČABALOVÁ,D. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, příručka pro učitele. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-394-9. Citováno dne 30.11.2011