DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslovky SKLOŇOVÁNÍ DVA, OBA, TŘI, ČTYŘI
Advertisements

Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Elektronická učebnice - I
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Eduard Bass Klapzubova jedenáctka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Číslovky.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Skloňování základních číslovek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Tvarosloví - číslovky Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Ročník prima Datum tvorby 14.11.2012 Anotace slovní druhy, číslovky, druhy číslovek Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Procvičovací cvičení lze použít jako test nebo domácí cvičení. Možnosti využití: promítání ve třídě Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Číslovky Kolik?

Číslovky označují: označují číselný význam, počet, pořadí dělíme je na určité a neurčité

Druhy číslovek základní - vyjadřují počet, odpovídají na otázku kolik určité: dva, čtyři, dvanáct, tisíc neurčité: mnoho, několik, málo řadové - označují místo v číselné řadě, odpovídají na otázku kolikátý př. určité: první, dvacátý, stý neurčité: několikátý

Druhy číslovek druhové - označují počet, množství druhů, odpovídají na otázku kolikerý určité: dvojí, trojí, čtvery neurčité: několikerý násobné - vyjadřují, kolikrát se nějaká věc vyskytuje, násobí, odpovídají na otázku kolikrát, kolikanásobně určité: pětkrát, stokrát, dvojnásobný neurčité: několikrát, několikanásobný

Procvičování číslovek Úkol: Najděte v textu číslovky a určete jejich druh Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl, co s nimi, a tak z nich udělal footballové mužstvo. U chalupy měl pěkný, rovný kousek loučky, z té udělal hřiště, prodal kozu, koupil za to dva míče a kluci začali trénovat. Nejstarší, Honza, byl hrozný čahoun, šel tedy do branky, nejmladší dva synové, Frantík a Jura, byli drobní a mrštní, ty tedy starý Klapzuba postavil na křídla. Ráno v pět hodin už hochy probudil a vzal je na ostrý hodinový pochod do lesa. Když ušli šest kilometrů, obrátili se a zpátky to vzali klusem. Pak teprve dostali snídani a po ní začali kopat. Starý Klapzuba přísně dohlížel, aby každý uměl všecko. A tak je učil brát míče ze vzduchu, umrtvit je, podávat, falšovat, střílet v klidu i v běhu, se země i rovnou z podání, centrovat, dávat zadovky, driblovat, hrát hlavou, kopat desetimetrovky a roh... podle Eduarda Basse http://www.sonet.me.cz/antikvariat/t/1822.jpg

Procvičování číslovek Úkol: Do následujících vět postupně doplň správné tvary číslovek 2. 3, 4, 53, 75, 100, 200, 1 000 Petr měl v pokladničce............................. korun. Peníze, které dostal za vysvědčení, přidal ke ...................................., které už měl. Počítal na to jen s ................................................. (korun)

Skloňování základních číslovek číslovka jeden se skloňuje jako zájmeno ten skloňování číslovek dva, oba rod mužský rod ženský rod střední 1. dva, oba dvě, obě dvě, obě 2. dvou, obou dvou, obou dvou, obou 3. dvěma, oběma dvěma, oběma dvěma, oběma 4. dva, oba dvě, obě dvě, obě 6. dvou, obou dvou, obou dvou, obou 7. dvěma, oběma dvěma, oběma dvěma, oběma

Procvičování Úkol: Doplňte do vět správné tvary číslovek dva, oba Na .............. rukách měl obvazy. Od ................ hodin máme poradu. S ................sestrami jsem vždy vycházel velice dobře.

Skloňování základních číslovek tři, čtyři se skloňuje podle vzoru kost 1. tři, čtyři 2. tří, čtyř 3. třem, čtyřem 4. tři, čtyři 6. třech, čtyřech 7. třemi, čtyřmi číslovka sto se skloňuje jako město. je možné užít dva tvary. ke stu lidí/ke sto lidem o stu lidí/ o sto lidech se stem lidí/ se sto lidmi stu lidí / sto lidem číslovka tisíc se skloňuje jako stroj, ve 2. pádě množného čísla jsou tvary tisíců i tisíc. číslovka milión se skloňuje jako hrad číslovka miliarda se skloňuje jako žena.

Procvičování Úkol: Utvořte číslovky řadové: 42, 21, 575, 3094, 500 000 5 boty, 3 noviny, 2 látka, 5 dveře, 4 housle, 6 šaty 2, 7, 100, 1 000, několik Úkol: Utvořte číslovky druhové: Úkol: Utvořte číslovky násobné:

Zdroje: KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 136 s. ISBN 80-7238-206-3. MELICHAR, Jiří a Vlastimil STYBLÍK. Český jazyk: rozšířený přehled učiva základní školy s cvičeními a klíčem. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-042-5228-1. EDUARD BASS. Klapzubova jedenáctka. praha: československý spisovatel, 1989. ISBN 27-015-86. http://www.antikopava.cz/upload/5db20aha.jpg