VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Kružnice - kružnice je množina bodů, která má od středu stejnou vzdálenost značíme ji malým psacím písmenem její střed značíme velkým tiskacím písmenem, nejčastěji volíme bod S vzdálenost od středu ke krajnímu bodu se nazývá poloměr /r/, dva poloměry tvoří průměr /d/
Používané značení k - kružnice S - střed r - poloměr d - průměr S k d
Rýsování kružnice 1. zvolíme střed /S/ 2. do kružítka naměříme požadovaný poloměr /r/ 3. kružítko zabodneme jehlou do středu S 4. kružítko zlehka uchopíme za horní část 5. lehce vykroužíme kružnici a označíme ji /k/ kružítko horní část tuha jehla
Základní údaje o DUM Autor DUM: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina, Jivina 9 294 14 Období vytvoření DUM: 1. a 2. pololetí šk. roku 2010/2011 Ročník: třetí Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: matematika Tematický okruh – Geometrie – rovinné útvary Téma: Kružnice DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro procvičování v předmětu matematika ve třetím ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků. Lze ho využít i pro výklad učiva, stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době procvičování učiva chyběli.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Použité zdroje: Použité obrázky jsou ze souboru Klipart www.microsoft.office.com Textová část je vlastní Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách