Prima B ŘÍMSKÉ ČÍSLICE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské číslice Petr Šimek, V.B.
Advertisements

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Římské číslice je způsob zápisu pomocí písmen abecedy
VY_32_INOVACE_11 Římské číslice 20… – Matematika, 5.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci projektu.
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIII Dekodéry pro.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
Ch_028_Alkeny Ch_028_Uhlovodíky_Alkeny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
VIKMA05 Organizace znalostí
Mocniny s racionálním exponentem I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Základní pojmy pro práci s OS Windows
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČAS.
Elektronická učebnice - II
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TECHNICKÉ KRESLENÍ ŘEZ A PRŮŘEZ
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Přetěžování Datové typy.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Jmenné autority - změny podle RDA Personální autority
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Čísla kolem nás Martin Panáček Michal Pavlínek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Pracovní list Bod zvratu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Kritéria dělitelnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Zaokrouhlování čísel nad
Lexikální atomy jazyka C
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Stavební fakulta ČVUT, B407
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Zlomky a desetinná čísla
Rímske číslice Pre 5. ročník ZŠ.
Rímske čísla.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Předmět: Informatika Ročník: VII. Tématický celek: Základy práce s PC
Vy_32_INOVACE_66_Číslovky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Matematika – přirozená čísla
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Transkript prezentace:

Prima B ŘÍMSKÉ ČÍSLICE

Vysvětlivky I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000

Původ Symbolů I - Římská čísla vznikla přirozenou cestou. Římané počítali na prstech. Čísla jako 1, 2 a 3 a jím odpovídající znaky I, II a III graficky vyjadřují jednotlivé prsty. V a X - Také tato dvě římská čísla mají svůj původ v lidské ruce: Římská číslice V (5) je vyjádřením dlaně s pěti prsty - V tvoří tvar mezi palcem a malíčkem Římská číslice X (10) jsou dvě dlaně u sebe (10 prstů). L a C - Latinsky sto je centum. Odtud C. Padesát je polovina ze stovky. L tedy vzniklo „rozpůlením“ znaku pro 100 (C). D a M - Tisíc je latinsky mille (odtud M pro 1000). Znak D pro 500 vznikl opět grafickým „půlením“ znaku M, tentokrát svisle. Vznikl tak znak podobný písmenu D.

Římské číslice dnes Římské číslice se používají dodnes… např. - pro číslice na hodinovém ciferníku - rok, století, měsíce v roce - pořadová čísla panovníků (Karel IV.) - díly nebo série knih či filmů - kapitoly v knihách, článcích…

Video

Děkujeme za pozornost! Vytvořili: Filip Trhlík Štěpán Kosík Alice Pokorná Agáta Chmelařová Klára Školoudová Štěpán Procházka Dušan Kuna