Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Advertisements

Elektronická učebnice - I
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_004_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Číslovky.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky Předmět: Český jazyk Ročník: 5. Časová dotace: 45 min Datum ověření: 27. 2. 2012 Jméno autora: Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova: Číslovky, druhy číslovek, skloňování číslovek Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se orientuje v třídění číslovek Žák poznává druhy číslovek Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o číslovkách a jejich druzích. V průběhu vyučovací hodiny byla postupně využita prezenace o číslovkách, při které si žáci uvědomovali dělení číslovek, skloňování číslovek samotných i ve spojení s podstatným jménem. Použité zdroje: - Štroblová Jana, Český jazyk pro 5.ročník, 1.vyd., Alter, ISBN 80-85775-51-4, str.178 - vlastní text Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Autor: Mgr.Vladislav Rusín Číslovky Autor: Mgr.Vladislav Rusín

Dělení číslovek Číslovky se podle významu dělí na: Neurčité – označují počet jen obecně (několik, několikrát, několikanásobný, málo, moc). Určité – označují přesný počet (dvakrát, dvojnásobný, dva);

Podle tvaru se dělí na: Základní – označují počet (odpověď na otázku kolik?): tři, polovina, dvě stě třicet dva, několik, mnoho. Řadové – označují pořadí (odpověď na otázku kolikátý?): osmý, poněkolikáté. Druhové – označují počet druhů (odpověď na otázku kolikerý?): trojí, pateré, několikerý. Násobné – označují počet opakování děje (odpověď na otázku kolikrát?, kolikanásobný?): trojnásobný, pětkrát, mnohokrát.

Kolik? základní Kolikátý? řadové Kolikrát? násobné Kolikerý? druhové Přiřaď číslovky do správné skupiny: otázka určité neurčité číslovky Vyjadřují přesný počet. Nevyjadřují přesný počet. Kolik? Kolikátý? Kolikrát? Kolikerý? základní řadové násobné druhové málo šesterý sedm několikátý druhý několikerý stokrát vícekrát

Přehled číslovek 1-5 Číslovka Základní Řadová Druhová Násobná 1 jeden, -a, -o první jedni, -y, -a jednou, jedenkrát 2 dva, -ě druhý dvoje dvakrát, dvojnásobný 3 tři třetí troje třikrát 4 čtyři čtvrtý čtvery čtyřikrát 5 pět pátý patery pětkrát

Skloňování číslovky jeden Mužský životný Mužský neživotný Ženský Střední 1.p.Nominativ jeden jedna jedno 2.p.Genitiv jednoho jedné jednoho 3.p.Dativ jednomu jedné jednomu 4.p.Akuzativ jednoho jeden jednu jedno 6.p.Lokál jednom jedné jednom 7.p.Instrumentál jedním jednou jedním 1.p.Nominativ jedni jedny jedna 2.p.Genitiv jedněch 3.p.Dativ jedněm 4.p.Akuzativ jedny jedna 6.p.Lokál jedněch 7.p.Instrumentál jedněmi

Skloňování číslovek dva a oba Mužský Ženský Střední 1.p. Nominativ dva dvě 2.p. Genitiv dvou 3.p. Dativ dvěma 4.p. Akuzativ dva dvě 6.p. Lokál dvou 7.p. Instrumentál dvěma

Skloňování číslovek tři, čtyři, pět Nominativ tři čtyři pět Genitiv tří, třech čtyř, čtyřech pěti Dativ třem čtyřem pěti Akuzativ tři čtyři pět Lokál třech čtyřech pěti Instrumentál třemi čtyřmi pěti

Spojení číslovky s podstatným jménem Nominativ jeden dům čtyři domy pět domů Genitiv jednoho domu čtyř domů pěti domů Dativ jednomu domu čtyřem domům pěti domům Akuzativ jeden dům čtyři domy pět domů Lokál jednom domě čtyřech domech pěti domech Instrumentál jedním domem čtyřmi domy pěti domy