DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TOWER_20.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_19_VIP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_01_ARTS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TATE_MODERN_12.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_14.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_15.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_BIG_BEN_05.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_11.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu World of Art quiz Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_02.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_3_FIG_01_HEALTH.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_NELSONS_COLUMN_13.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_04_FOOD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TRAFALGAR_SQUARE_07.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Star Wars trivia quiz.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_14_LONDONOLD.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_06.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_13.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_10_TRADITIONSNEW.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GE - Vyšší kvalita výuky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Oliver Cromwell
The USA political system
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Christopher Columbus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Angličtina: Queen Elizabeth I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: William I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_18 Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Literatura anglicky mluvících zemí – Hawk Tower Poet Ročník 4. ročník Datum tvorby 17. 11. 2012 Anotace Literatura anglicky mluvících zemí, téma americká poezie – interaktivní prezentace života a díla anglicky píšících autorů spojená s nadstandardním procvičením lexikálních dovedností, povědomí o životě anglicky píšících autorů a porozumění originálnímu textu v ukázce pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokyn Prezentace je určena jako východisko i obohacení výkladu a práce s textem, podpora samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

in the English-speaking countries Hawk Tower Poet Literature in the English-speaking countries

Task 1: Read the description below and Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. This American poet of the first half of the 20th century is known for his work dealing with different aspects of life on the coast of central California. Most of his (1) ……. was written in classic narrative and epic (2) …….. His poems prove why he is considered an icon of the environmental movement. He was famous as a man with strong ties to the wildlife. With his family he lived in solitude in a granite house (3) ……. he had built himself and (4) ……. ‘Tor House and Hawk Tower‘.

Solution to Task 1 – fill in the gaps. ……. ……. ……. This American poet of the first half of the 20th century is known for his work dealing with different aspects of life on the coas of central California. Most of his (1) poetry was written in classic narrative and epic (2) form. His poems prove why he is considered an icon of the environmental movement. He was famous as a man with strong ties to the wildlife. With his family he lived in solitude in a granite house (3) which he had built himself and (4) called ‘Tor House and Hawk Tower‘.

Task 2: Read the description below and Task 2: Read the description below and – explain the highlighted phrases. ……. ……. ……. This American poet of the first half of the 20th century is known for his work dealing with different aspects of life on the coast of central California. Most of his poetry was written in classic narrative and epic form. His poems prove why he is considered an icon of the environmental movement. He was famous as a man with strong ties to the wildlife. With his family he lived in solitude in a granite house which he had built himself and called ‘Tor House and Hawk Tower‘.

Solution to Task 2 – explain the highlighted phrases. Robinson Jeffers This American poet of the first half of the 20th century is known for his work dealing with different aspects of life on the coast of central California. Most of his poetry (Tamar, Roan Stallion, Cawdor, …) was written in classic narrative and epic form (based on an account of events). His poems prove why he is considered an icon of the environmental movement (- he clearly prefers the natural world over what he sees as the negative influence of civilization). He was famous as a man with strong ties to the wildlife. With his family he lived in solitude in a granite house which he had built himself and called ‘Tor House and Hawk Tower‘ (in Carmel, California, a gift to his wife Una admiring Irish literature and stone towers).

Task 3: Read the excerpt below and – give it a title The broken pillar of the wing jags from the clotted shoulder, The wing trails like a banner in defeat, No more to use the sky forever but live with famine And pain a few days: cat nor coyote Will shorten the week of waiting for death, there is game without talons. ……. The wild God of the world is sometimes merciful to those That ask mercy, not often to the arrogant.

Solution to Task 3 – give the excerpt a title. Robinson Jeffers: Hurt Hawks You do not know him, you communal people, or you have forgotten him; Intemperate and savage, the hawk remembers him; Beautiful and wild, the hawks, and men that are dying, remember him. …….. II I´d sooner, except the penalties, kill a man than a hawk; but the great redtail Had nothing left but unable misery From the bone too shattered for mending, the wing that trailed under his talons when he moved.

Robinson Jeffers: Zranění jestřábi překlad Kamil Bednář Zlomené křídlo visí rozcupováno z roztříštěného ramene: jestřáb vleče křídlo jako prapor z prohrané bitvy; již nikdy neužije nebe v čase, který mu zbývá, ale bude žít v hladu a utrpení několik dní; kočka ani kojot nezkrátí týden jeho čekání na smrt, i když je bezbranný. …… Divoký duch světa bývá často milosrdný k těm, kdo prosí o milost, jen zřídka ke vzpurným.

Robinson Jeffers: Zranění jestřábi překlad Kamil Bednář Vy ho neznáte, lidé pospolitosti, neboť jste na něho zapomněli; ale nezkrotný a divoký jestřáb se na něho rozpomíná: nádherní a krásní jestřábi a také lidé, když umírají, se na něho rozpomínají. Spíše bych, nebýt to zločin, zabil člověka než jestřába; tomuto obru s narudlým ocasem nezbylo však nic krom bezmocné bídy – s nevyléčitelně roztříštěnou kostí a s křídlem vláčeným pod ostrými drápy při každém kroku.

Robinson Jeffers VAN VECHTEN, Carl; GAMALIEL; UŽIVATEL MAGNUS MANSKE. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Robinsonjeffers.jpg

Robinson Jeffers´ Hawk Tower in Carmel DAVISON, Celeste; UŽIVATEL TELRÚNYA. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Robinson_Jeffers_Hawk_Tower,_Tor_House,_Carmel,_CA_2008_Photo_by_Celeste_Davison.JPG

Carmel-by-the-Sea, California AMADSCIENTIST. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Carmel_Monterey_Cypress.jpg

Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4 Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedeného lexikálního cvičení – doplňování vhodných výrazů – a cvičení čtení s porozuměním nabízí rozšíření povědomí o osobnostech literatury anglicky mluvících zemí a o různých aspektech historie a kultury v těchto zemích. Především pak poskytuje možnost seznámit se v ukázkách se stylem psaní daného autora. Vybízí též k aktivní práci s textem ve formě překladu do češtiny a porovnání s uměleckým překladem či převedení do dnešní podoby angličtiny. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.

Zdroje: EDITOR CROWTHER, Jonathan. Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, 2003, ISBN 0-19-431332-8. Výňatek na straně 7 a 8: JAŘAB, Josef; MASNEROVÁ, Eva; NENADÁL, Radoslav. Antologie americké literatury. Praha: SPN, 1985, ISBN 14-556-85. str. 178 Výňatek na staně 9 a 10: BEDNÁŘ, Kamil. Básně z Jestřábí věže. Praha: Československý spisovatel, 1964, ISBN 22-009-64. str. 53 Obrázek na straně 11: VAN VECHTEN, Carl; GAMALIEL; UŽIVATEL MAGNUS MANSKE. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Robinsonjeffers.jpg Licence PD Obrázek na straně 12: DAVISON, Celeste; UŽIVATEL TELRÚNYA. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Robinson_Jeffers_Hawk_Tower,_Tor_House,_Carmel,_CA_2008_Photo_by_Celeste_Davison.JPG Obrázek na straně 13: AMADSCIENTIST. en.wikipedia.org [online]. [cit. 30.12.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Carmel_Monterey_Cypress.jpg Licence CC - GNU Free Documentation License