Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Rodina TÉMA: Příbuzenské.
 Seskupení lidí spojených určitými vazbami; vyvíjejí společnou činnost, mají společný cíl.  Protiklad - náhodné setkání (koncert, autobus)  Vzájemné.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Konflikt sociálních rolí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Reálné a zobrazené vzory
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
DVĚ EXTRÉMNÍ KONCEPCE SOCIALIZACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Život ve skupině Petr Machala.
socializace, sociální role, pozice a status
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF20360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Příbuzenské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Sociální role Petr Machala.
typy sociálních skupin
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Sociální pozice, sociální role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,6_02_RODINA.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
RODINNÉ VZTAHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_01_RODINNÉ VZTAHY Téma: OBČANSKÁ.
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Výchova k občanství TEMA: VZTAHY V RODINĚ ČÍSLO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Rodina, příbuzenství.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření listopad 2011
Sociální skupiny a role
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Sociální pozice, sociální role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Socializace Kejřová.
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Sociální psychologie.
Pedagogika a psychologie
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com

Sociální pozice a role

SOCIÁLNÍ POZICE v životě zaujímáme řadu pozic – dcera, syn = naše místo v sociální skupině v životě zaujímáme řadu pozic – dcera, syn - matka, otec - student(ka) - učitel(ka) Významnou roli v rozdělení pozic hraje: pohlaví, věk, příslušnost, vzdělání……

SOCIÁLNÍ ROLE = vzorec chování, který je vlastní určitému postavení ve společnosti = očekáváme jednání v dané pozici Vůči každé roli máme nějaké očekávání.

Př. – od matky očekáváme,že bude milovat své děti,odměňovat a trestat je podle jejich, chování - od policisty očekáváme, že bude hlídat dodržování pořádku Ve dvojici si žáci vymyslí dva svoje příklady a pak je řeknou třídě.

Sociálním rolím se učíme v procesu SOCIALIZACE. je proces začleňování člověka do společnosti celoživotní proces, lidé se učí přizpůsobovat nejsilněji působí v dětství

Druhy socializace PRIMÁRNÍ SEKUNDÁRNÍ TERCIÁLNÍ Jaký je rozdíl?

Primární socializace probíhá nejčastěji v rodině, kde dítě získává základní návyky, způsoby komunikace a učí se normám, trvá zhruba do 3let věku dítěte

Sekundární socializace probíhá po 3 roku, už neprobíhá jen v rodině, ale i dalších skupinách, jejichž členem se postupně stává

Terciální socializace probíhá v dospělosti prokreační rodina práce

Doplň správně: základní role profesní role role ve volném čase jsou spojeny s kvalifikací jsou rekreační a politické jsou dány pohlavím a věkem

Správné řešení Základní role jsou dány pohlavím a věkem. Profesní role jsou spojeny s kvalifikací. Role ve volném čase jsou rekreační a politické.

Doplň správně pozice ve skupině: star ( hvězda ) izolovaná ( outsider ) odmítaná osoba rovnocenná osoba beta postavení je „mimostojící „ osoba je osoba populární s průměrnými volbami má postavení souřadné dostává pouze negativní volby je uznáván jako expert či zkušenější bratr nebo sestra

Správné řešení: Star je osoba populární. Izolovaná je „ mimostojící „ osoba. Odmítaná osoba dostává pouze negativní volby. Rovnocenná osoba s průměrnými volbami má postavení souřadné. Beta postavení zaujímá jedinec, který je uznáván jako expert či zkušenější bratr nebo sestra.