3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Cesta ke kvalitě v praxi
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Program Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, který v České republice organizuje sdružení Tereza. Jeho cílem je, aby žáci zlepšili prostředí ve.
ZÁPIS DO I. TŘÍDY V ZŠ LEŠNÁ PROBĚHL 11. ÚNORA 2015 ZÁPIS DO I. TŘÍDY PRO ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ZÚČASTNILO SE JEJ 20 PŘEDŠKOLÁKŮ. VŠICHNI SE SNAŽILI UKÁZAT,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Místní akční skupina Rakovnicko
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
1. setkání nového EKOtýmu Jubilejní Masarykovy ZŠ Sedliště
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Jsme menší státní škola v obci, pilotní škola projektu v Jihomoravském kraji. Naši mateřskou školu navštěvuje celkem 131 dětí, základní školu 268 žáků.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
KVALITA STRAVOVÁNÍ VE ŠKOLNÍ JÍDELNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY BUDKOV A JÍDELNĚ DĚTSKÉHO DOMOVA BUDKOV DAGMAR VEVERKOVÁ VEDOUCÍ PRÁCE – RNDR. JANA KREJSOVÁ
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
PREZENTUJÍCÍ Porada vedoucích zařízení školního stravování Olga Johanidesová.
GLOBÁLNÍ ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ ZDROJE METODICKÉ PODPORY PaedDr. Markéta Pastorová
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MEZINÁRODNÍ PROGRAM EKOŠKOLA PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
The stem engagement europe project
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Základní škola Heřmanův Městec
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
ZŠ Staré Město.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
EKOBECEDA - Umíme žít bez odpadů?
Evropské vlajky VY_52_INOVACE_19
Ekoškolka Program Ekoškola nabízí vytvořit
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Specializační studium pro dobrou praxi EVVO na školách
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vítejte na třetí místní konferenci
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Vzorový projekt pro gymnázia
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH 2015 - 2018

Co je Menu pro změnu? Mezinárodní projekt zabývající se tématem zodpovědné spotřeby potravin na školách. Česká republika Chorvatsko Rumunsko Slovensko Bulharsko Slovinsko Lotyšsko Polsko Malta

Cíle projektu podporuje pedagogy v začleňování témat zodpovědné spotřeby potravin do výuky rozvíjí kritické myšlení studentů a podporuje jejich aktivity vedoucí k odpovědným změnám na škole i v jejím okolí zvyšuje povědomí rodičů a širší společnosti o globálních souvislostech našich každodenních voleb

Zkoumané oblasti ZSP

Metodika 7 kroků Ekotým Analýza jídelny, bufetu, domácností – silné a slabé stránky Plán činností – cíle, kroky, realizace Monitoring a vyhodnocování Téma ve výuce Informování a spolupráce Kodex zodpovědného strávníka

Konkrétní změny na školách v oblasti plýtvání potravinami V lotyšské mateřské škole zatočili s plýtváním jídlem, odpad snížili o dvě třetiny

Z průměrných 58 kilogramů vyhozeného jídla na dítě a rok na začátku školního roku se před prázdninami dostali na průměrných 18 kilo. Jak to dokázali?

Plýtvání potravinami – praxe na školách v ČR Potravinový odpad ve školní jídelně je velký. Různé bariéry při realizaci změn – rodiče, hygiena… Co pomohlo – společné obědy, konzultace jídelníčku se žáky, ankety, osvěta mezi žáky, a…

Hladové koše

Stop plýtvání jídlem - příklad z Dubé

Trocha statistiky na závěr 513 škol prozkoumalo Menu pro změnu 3012 učitelů se zúčastnilo vzdělávacích seminářů 13 592 učitelů vedlo aktivity usilující o zodpovědné změny 27 696 učitelů spolupracovalo na organizaci akcí

Uspořádali jsme společně 757 akcí pro veřejnost.

Do akce se pustilo 539 000 žáků z MŠ, ZŠ i SŠ, 112 189 z nich aktivity Menu pro změnu přímo organizovalo.

A 1885 rodičů bylo přímo součástí Ekotýmů. Podpořilo nás 76 000 rodičů! A 1885 rodičů bylo přímo součástí Ekotýmů.

42 212 domácností = vyplnilo Food review 114 926 rodičů = přišlo na akce Menu pro změnu 734 828 = tolik lidí s námi začalo hledat cesty k zodpovědnější spotřebě potravin!

Ocenění

Děkujeme za pozornost Projekt v lednu končí, ale téma dále žije. Stává se součástí Ekoškoly.