NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Ať se postará někdo jiný, najmeme si programátory z Číny. Čuníkům vstup zakázán.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Programování v C++ Cvičení.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
Ing. Jan Mittner Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Počítače a programování 1
PB161 Právo friend, přetěžování operátorů, přetypování PB161 | Friend, operátory PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I - Procedura Vytvořte proceduru PROCEDURE ZK_ZAM_HISTOGRAM(P_ROK_OD IN NUMBER, P_ROK_DO IN NUMBER)
OSNOVA: a)Funkce – úvod b) Hlavičky funkcí c) Rekurze funkcí d)Knihovny funkcí e)Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
Pokročilé programování v C++ (část B)
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ACCESS TVORBA TABULEK, CVIČENÍ - 05 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458 NÁZEV ŠABLONY: V/2-Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. Vytvořte objekt pacient se základními údaji jméno a rok narození. Po vytvoření bude možné každému pacientovi zapsat počet bodů za ošetření. Proměnné instance budou jméno pacienta, jeho rok narození a počet bodů za ošetření. class Pacient { string jmeno; int rokNarozeni, body; public double koruny; } public Pacient(string jmeno, int rok) { this.jmeno = jmeno; rokNarozeni = rok; }

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. class Pojistovna { Vytvořte novou třídu Pojistovna, která bude obsahovat název pojišťovny a hodnotu proplácenou za jeden bod. Vytvořte getter, který bude vypisovat název pojišťovny a hodnotu jejího bodu. Hodnota bodu bude návratová hodnota gettru. Proměnné instance budou název pojišťovny a částka, kterou pojišťovna proplácí za 1 bod. class Pojistovna { string nazev; double zaBod; public Pojistovna(string nazev, double bod) { this.nazev = nazev; zaBod = bod; }

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. Protože se hodnota bodu mění, vytvoříme pro potřebu změny setter. public void setBod(double bod) { zaBod = bod; } Oproti předcházejícím metodám, nemá tato klíčové slovo void, ale double. To znamená, že výsledkem po zpracování těla metody bude nějaké desetinné číslo. public double getBod() { Console.WriteLine("Pojišťovna {0} vyplácí za 1 bod {1} korun.",nazev, zaBod); return zaBod; } Hodnotu výsledku metody potřebujeme znát v hlavním programu, nebo tam, kde metodu volámu. Proto musí v těle metody klíčové slovo return a za ním proměnná obsahující návratovou hodnotu – výsledek výpočtu metody.

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. public int vypis() { Do třídy Pacient přidejte proměnou typu Pojistovna. Upravte výpis tak, aby se v něm počítala částka za ošetření pacienta. Vypíšeme jméno, rok narození pacienta a počet jeho bodů. 2. Metodou getBod() třídy Pojistovna zjistíme hodnotu jednoho bodu. 3. Do proměnné instance koruny vypočítáme částku za všechny body. Návratovou hodnotu metody – počet bodů, převedeme do hlavního programu klíčovým slovem return. public int vypis() { Console.WriteLine("Pacient {0}, narozený {1}, počet bodů za ošetření: {2}", jmeno, rokNarozeni, body); double pom = pojisteni.getBod(); koruny = pom *body ; return body; }

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. Spočítejte celkový počet bodů a celkový výdělek lékaře. Vypište informace o pacientech. 1. Vytvoříme proměnné na sčítání bodů a výdělku. 2. Pro výpis použijeme metodu vypis a zároveň získáme počet bodů. 3. Pro výdělek použijeme přímo hodnotu parametru koruny, třídy Pacient. double vydelek=0; int body = 0; body += pac1.vypis(); vydelek += pac1.koruny; body += pac2.vypis(); vydelek += pac2.koruny;

Cvičení 9 C# Návratová hodnota typu double. Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2012 Anotance: použití návratové hodnoty v hlavním programu. Předpokládaný přínos (výstup): předávání hodnot při volání metod. Předpokládaný čas: 15 minut V textu nebyly použity materiály jiných autorů.