Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN TEN, NÁŠ
Přídavná jména přivlastňovací
Vedlejší věta předmětná
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Český jazyk Vzor pán Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
Podstatná jména rodu mužského - vzory
Podstatná jména rodu středního
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MŮJ, TVŮJ, SVŮJ, JEJÍ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
BUĎTE POZORNÍ, AŤ SI TOHO ZAPAMATUJETE CO NEJVÍC..
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
VY_12_INOVACE_ČT4.09/2 Autor: Tereza Zástřešková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k probrání nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 5 - zájmena Mluvnice pro 2. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podmětná a přísudková věta
Přídavná jména Bc. K. Matějková.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
Rod a číslo podstatných jmen
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková, abstraktní, konkrétní
Podstatná jména obecná a vlastní
VY_32_INOVACE_18 18 zájmena autor: Mgr. Blanka Kunderová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Zájmena Bc. K. Matějková.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Skloňování přídavných jmen měkkých
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Slovesa II VY_32_INOVACE_03-12 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Přídavná jména I VY_32_INOVACE_03-06 Ročník: 6. , 7.
Grafické znázornění souvětí
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník:
Přejatá slova II VY_32_INOVACE_03-19 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Základní větné členy - podmět
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu ženského
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zájmena.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní větné členy – přísudek
Transkript prezentace:

Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: 6. 7. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:  Český jazyk a literatura Tematický okruh:  Tvarosloví Téma:   Zájmena Jméno autora:  Libuše Gondkovská Vytvořeno dne:  3. 8. 2011 Metodický popis, (anotace): Seznámí žáky se skloňováním některých zájmen, procvičí je a zopakuje. VY_32_INOVACE_03-09

Zájmena II

Skloňování ten, náš pád rod mužský rod ženský rod střední 1. ten náš ta naše to naše 2. toho našeho té naší 3. tomu našemu 4. ten náš (než.) toho našeho(ž.) tu naši 5. ty náš! ty naše! 6. o tom našem o té naší 7. tím naším tou naší

Skloňování ten náš – množné číslo pád mužský rod ženský rod střední rod 1. ti naši (živ) ty naše (neživ.) ty naše ta naše 2. těch našich 3. těm našim 4. 5. ty naše! 6. o těch našich 7. těmi našimi

Skloňování ten náš V koncovkách zájmen ten náš napíšeme krátké i v těch pádech, kde má zájmeno ten krátkou samohlásku nebo ě. ( TU NAŠI ) V koncovkách zájmen ten náš napíšeme dlouhé í v pádech, kde má zájmeno ten dlouhou samohlásku nebo dvojhlásku ou. (té naší, tou naší)

Doplň i – í. S naš___m strýčkem, bez naš___ch hochů, k naš___m učitelům, s vaš___m stromem, bez vaš___ch sešitů, k vaš___m domům, s vaš___mi kabáty, bez naš___ školy, v naš___ kuchyni, pro naš___ tetu, o naš___ Janě, s naš___ zahrádkou, bez naš___ch vesnic, k naš___m pastelkám, bez naš___ch rad, s vaš___mi botami, s naš___m polem, o naš___ch městech. í i i í i i i í í í i í i i i i í i

Zájmena můj, tvůj, svůj Skloňují se jako přídavná jména tvrdá podle vzoru mladý. Kde je v přídavném jméně ý/í, je v tvaru zájmena také ý/í ( kromě tvarů s -j- = i, í) ( mým, tvým, svým – mladým, mými – mladými) 1. a 5. pád č. množného, r. muž. živ. mí, tví mladí přátelé

Doplň náležité tvary zájmena já. mně Ochotně______ pomohl. Vyprávěli si o _____. Vzpomínali na ____ .Vrátili se beze____. To se ____ moc líbí. O ____ se nemusí bát. Proč _____ to říkají? ____ to říkat nemuseli. Dneska se ____ všechno daří. Jana ____ brzo napíše. Slíbila____ to. Napsali ______ dopis. Zeptali se ___ na to. Bavili se o ____. Starali se o ____. mi, mně mě mě mi, mně mě mi, mně mně mi, mně mi, mně mi, mně mi, mně mě mně mně

Doplň í/i. Mluvím o n___, prosím o n___, půjdu k n___, stojí za n___, stála před n___, prosila j___, slibovala j___, přišla s n___, mluvila na n___, vnímala j___, vyhověla j___, nechápala j___ . i í í í í i í í i i í i

Použij správně tvar sebou a s sebou. Cestující________ trhli. Dám ti _________ pláštěnku. Házela _______v horečce. Nevzal si__________ doklady. Všichni _________ škubli. Bereš si ________ plavky? Proč _______ bereš nepotřebné věci. Máš______ cestovní pas? Skateboardista ________strhnul lavinu. Nemáte ______baterku? Neškubej pořád ______. Máš všechno _________? s sebou sebou s sebou sebou s sebou s sebou s sebou s sebou s sebou sebou s sebou

Podtrhni zájmena a urči jejich druh. Já jsem ji tam viděl. Ona mi ale nic neřekla. Nikdo se tam nikoho na nic neptá. Ať se přihlásí ten, kdo to ví. Tvoji kamarádi jsou i mými přáteli. Někteří lidé se nad něčím snadno pohoršují. Kterého sportovce máte nejraději? z z o U V U p p N o N T

Použité zdroje: HAUSER, Přemysl; STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk : Cvičebnice pro 9.ročník základních škol. Praha : Fortuna, 1996. 102 s. ISBN 80-7168-341-8. HRDLIČKOVÁ, Hana, et al. Český jazyk 6 : Přehledy, tabulky, rozbory, cvičení. liberec : ALTER, 1998. 80 s. ISBN 80-85775-86-7. HRDLIČKOVÁ, Hana, et al. Český jazyk 6 : 1.díl - Učivo o jazyce. Liberec: ALTER, 1998. 159 s. ISBN 80-85775-84-0.