ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ & URBANISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Anglie je největší a nejlidnatější země Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_01_NJ Téma: My a naši sousedé Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 11Číslo.
ROZŠÍŘENÍ DÁLNICE D1, STAVBA 01191, DÚR STARÝ LÍSKOVEC – BRNO JIH ZÁVOD BRNO.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Řešení spisové služby Statutární město Brno, aneb je třeba ještě něco udělat? Brno, Rostislav Obrlík, vedoucí Organizačního úseku, Magistrát.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
DUM I. / 1. Brno Bc. Zdeněk Klíma. Brno Vyberte správnou možnost Brno je menší/větší než Praha Brno má více/méně obyvatel než Praha Brno se nachází na.
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Dotační programy Ústeckého kraje
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Základní údaje Název – Česká republika, Česko (spor)
Grafická úprava prezentace
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
Co jsme si odnesli z Evropy
NĚMECKO VY_32_INOVACE_06-25 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Doporučený vzor individuální prezentace
Česká republika Obyvatelstvo
Odprodej pozemků ulice Lipská v Chomutově
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Keramická plastika Tematická oblast
Co víš o své vlasti 4.roč. 4. ročník.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Regionální akční plán ÚK – pracovní verze k
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VESMÍR.
SÍDELNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ 1.
Univerzitní město Olomouc
Základní údaje Název – Česká republika, Česko (spor)
Rozpisy témat a odevzdávárny
Souřadný systém nezměníte tím, že VYBERETE jiný
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Cvičení 4 – geografie města
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Název projektu: Moderní škola
Vila Tugendhat v Brně.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
Chytré město/Smart City = změna myšlení
Malujeme vodovkami vnímání.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Babylonie Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová
OASIS DE HUACACHINA PERU Ligue o som
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Seminář o stavebním spoření
Ústecký kraj Marková Vendula.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Hudební nástroje vnímání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ & URBANISMUS 12. 3. 2011 CVIČENÍ 3

Charles-Édouard Jeanneret Le Corbusier 1887 – 1965, nar. ve Švýcarsku, působil ve Francii Jsem samouk a jsem zvědavý. Nemám žádnou školu, nemusel jsem se tudíž pracně odnaučovat to, co bych se v ní naučil. Nechci se míchat mezi akademiky, neboť člověk nesmí myslet akademicky. Jedinou mou školou je neustálé pozorování přírody a věcí kolem nás. Účelové řešení je krásné řešení. Dům je stroj na bydlení.

Unité d’habitation, Marseille realizace 1952, později i v Nantes, Meaux, Berlíně, Briey-en-Foret, Firminy v 7. a 8. patře – společneské prostory, obchody, prádelny, jesle, školky střecha – zahrada, bazén, běžecká dráha střecha jako náměstí, dům jako loď s palubou 337 bytů, 23 typů – hl. dvoupodlažní, pro 2-10 obyvatel

Unité d’habitation, Marseille

Nerealizované projekty soudobé město pro 3 mil. obyvatel – projekt pro přestavbu Paříže (1925), Antverp (1933), Rio de Janeira (1929), Alžíru (1942) 1935 – 1937 – 4 návrhy pro firmu Baťa urbanistický rozvoj Zlína projekty typových prodejen obuvi návrh podnikového města Hellocourt ve Francii pavilon firmy pro Světovou výstavu v Paříži

Chandigarh zadáno premiérem Nehru jako správní centrum Punjabu (později i Huryany) moderní evropské město velkolepé monumentální město budoucnosti symbol nezávislosti a indické demokracie původně americký urbanista Mayer a polský Nowicky – projekt organického zahradního města s funkčními zónami dle Athénské charty (bydlení, práce, odpočinek, doprava)

Chandigarh 1951 předáno Corbusierovi a spol. narovnal strukturu 1. fáze – 30 sektorů pro 150 000 lidí 2. fáze – 31-47 sektorů pro 350 000 lidí bloky 800 x 1200 m

Chandigarh

Chandigarh

Chandigarh

Zadání cvičení č. 3 Pokuste se navrhnout trasu exkurze z předmětu Územní plánování a urbanismus, tak aby obsahovala soubor urbanisticky zajímavých míst/oblastí, resp. byla navrhnuta na základě nějaké jednotící myšlenky. Dobré by bylo trasu vybrat na území Brna (pro její potenciální praktickou realizovatelnost), nicméně zejména mimobrněnští mohou navrhnout exkurzní trasu i mimo Brno.

Zadání cvičení č. 3 trasu samotnou zaznamenáte pomocí aplikace plánovače prohlídky v Googole Earth a do odevzdávárny ji vložíte jako .kmz či .kml soubor (pro nehravé či méně technicky zdatné stačí pouze linie s body tamtéž) současně vytvoříte krátký popis trasy ve Wordu – bude obsahovat popis trasy a charakteristiku nejvýznamnějších „points of interest“ (cca 5 – 10)

Zadání cvičení č. 3 cvičení může být zpracováno ve dvojicích deadline – pátek 23. 3. 2012, 24:00