NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Příprava laboratorní práce č.3
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Objem LC.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Převody jednotek objemu,
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Převody jednotek objemu
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Jednotky objemu Miroslava Maňásková.
Převody jednotek objemu - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PŘEVODY JEDNOTEK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Převody jednotek objemu
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Mgr. Anna Béliková ZŠ Športovcov Partizánske
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Převody jednotek obsahu
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Převody jednotek délky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek objemu
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ : březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_FYZIKA_6._ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda TÉMA: Objem – převody jednotek ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1427

Anotace: Určeno žákům 6. ročníku Objem – převody jednotek 3 opakovací snímky 1 snímek se zadáním testu 1 snímek s řešením testu – žák si procvičí převody jednotek objemu

Převody - objem 399 dm3 (m3) 0,189 dm3 (mm3) 12,34 cm3 (dm3) 22 000 cm3 ( m3) 742 dm3 (cm3) 0,0900 m3 (mm3) 3 000 000 mm3 (m3) 432 cm3 (dm3) 12 000 dm3 (m3) 0,000 568 cm3 (mm3) 421 000 mm3 (dm3) 399 dm3 (m3) 0,189 dm3 (mm3) 12,34 cm3 (dm3) 155,40 mm3 (cm3) 0,789 m3 (cm3) 6,25 dm3 (cm3) 9,87 m3 (dm3) 900 000 mm3 (dm3) 1 000 000 mm3 (m3)

Převody - objem 32 dl (l) 0,065 hl (l) 90 ml (dl) 5,5 dl (cl) 909 hl (dl) 1000 cl (hl) 15 dl (ml) 300 dl (hl) 0,732 hl (cl) 360 l (cl) 0,004 hl ( ml) 3 dl (l) 12 cl (l) 0,2 dl (hl) 0,5 l (hl)

Převody - objem 1l = 1dm3 1ml = 1cm3 0,5 l (dm3) 12 dl (cm3) 42 cl (mm3) 70 ml (cm3) 1000 ml (m3) 0,25 hl (m3) 0,31 l (dm3) 800 cl (cm3) 0,56 hl (dm3) 30 dm3 (l) 60 cm3 (cl) 900 mm3 (dl) 7,5 m3 (hl) 6 dm3 (ml) 82 cm3 (cl) 0,042 m3 (dl) 100 mm3 (ml) 500 dm3 (hl)

OBJEM 1. Co je to objem? 2. Kdy použiji jednotku litr a kdy metr krychlový? 3. Napiš tři historické jednotky objemu. 4. Převeď: a) 40 l (ml) b) 574 dl (mm3) c) 80 dl (dm3) d) 5 l (cl) e) 0,79 hl (l) A. 1. Jak značíme objem a jaké má základní jednotky? 2. Jakým zařízením měříme objem? 3. Co musím před měřením zjistit? 4. Převeď: a) 50 cm3 (cl) b) 5,78 dl (cl) c) 48,9 dm3 (hl) d) 0,43 hl (l) e) 45,6 cm3 (dl) B.

A. B. ŘEŠENÍ prostor, který těleso zaujímá Litr – kapaliny, polotekuté a sypké látky m3 – pevné látky 3. věrtel, pinta, barel 4. a) 40 000 ml b) 57 400 000 mm3 c) 8 dm3 d) 500 cl e) 79 l V [m3 ,l ] Odměrným válcem - rozsah stupnice - nejmenší dílek - v jakých jednotkách je stupnice 4. a) 5 cl b) 57,8 cl c) 0,489 hl d) 43 l e) 0,456 dl B.

Zdroje : Ilustrace: http://office.microsoft.com